Морфологічна норма (дієслово та дієслівні форми, прислівник, службові частини мови)

Додано: 8 листопада 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
36 запитань
Запитання 1

1.Помилку в написанні особових закінчень дієслів допущено в рядку


варіанти відповідей

біжать, течемо, клеїти


скачуть, шепочимо, лежимо


бачать, булькаємо, зшиваєш 


полють, кричимо, гоїш


поборють, варимо, пишеш



Запитання 2

2.Помилку в творенні форми першої особи однини допущено в рядку

варіанти відповідей

лазити - лажу  


возити - вожу


їздити - їжжу


водити - воджу


сидіти - сиджу


Запитання 3

3.Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку 


варіанти відповідей

ходімте


дозволимо 


не мовчімо  


пішли


подякуємо


Запитання 4

4.НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку


варіанти відповідей

читаймо, їжмо


живімо, стіймо


бережімо, печімо   


сядемо, граймо


дихаймо, повірмо


Запитання 5

5.Форму наказового способу дієслова вжито в реченні


варіанти відповідей

«Любі, переходимо на здорову їжу»,– весело констатувала Лідія.


«За третім столиком замовили «Неаполітано» з подвійним сиром»,– голосно вигукнула офіціантка.


Сьогодні вводимо нове меню, яке схвалили працівники нашого ресторану.


Намасти хліб сирною масою, зверху притруси петрушкою – і канапка готова!


Раджу спробувати нашої піци, випеченої за спеціальним рецептом у дров’яній печі.


Запитання 6

6.Наказовий спосіб дієслова вжито в значенні іншого способу в рядку


варіанти відповідей

Мама каже, що скільки не дай книжок, а їм усе мало.


Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас і пішки!


Берімо приклад із дерев: ростімо у височінь життя.


Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні.


Схаменіться! Будьте люде, бо лихо вам буде.


Запитання 7

7.Правильно вжито дієслівну форму в реченні


варіанти відповідей

Ти дасиш мені олівець?


Стань у центрі кімнати.


Парламент ухвале це рішення.


Давай зустрінемося о шостій.


Ходімте на вулицю.


Запитання 8

8.Укажіть правильний варіант заповнення пропусків

Нагадую, ___________, що сьогодні я ___________до вас практикантів.


варіанти відповідей

Микола Геннадійович, приводжу


Миколо Геннадійович, привозжу


Микола Геннадійовичу, привожжу


Миколо Геннадійовичу, приводжу


Миколо Геннадійовиче, приводю


Запитання 9

9.Правильно утворені всі форми дієприкметників у рядку


варіанти відповідей

накреслений, зшитий, роблячий, побачений


лежачий, посивілий, зліплений, пофарбований


зацікавлений, помолодівший, уславлений, змарнілий


розвалений, посміхаючийся, палаючий, знайдений


оформлений, випечений, потемнівший, забутий


Запитання 10

10.Правильно утворено дієприкметник


варіанти відповідей

висохнути – висохший


упіймати – упіймавший


умитися – умившийся


одягнути – одягнений


посадити – посадений



Запитання 11

11.Позначте рядок, у якому частку НЕ слід писати окремо зі словами.


варіанти відповідей

не/политі квіти, не/политі вранці квіти, не/прочитаний текст


не/вимитий вчора посуд, посуд не/вимитий; не/вимитий, а витертий посуд


не/побілена восени хата, не/побілена хата; не/побілена, а зруйнована хата


не/обсаджений берег, берег не/обсаджений, не/здійсненна мрія.


не/перевірені вчасно зошити; не/перевірені, а забуті зошити; не/перевірені зошити


Запитання 12

12.Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення


варіанти відповідей

стомившийся за день  


початкуючі поети


дозрівші яблука   


цілюща рослина

хворіючий на грип

Запитання 13

13.Вкажіть рядок, у якому НЕ з дієприслівниками слід писати разом.

варіанти відповідей

не/прикидаючись, не/дивлячись.


не/зчувшись, не/навидячи.


не/зважаючи, не/чекаючи.


не/хворіючи, не/подужавши.

Запитання 14

14.Знайдіть правильно побудоване речення з дієприслівниковим зворотом

варіанти відповідей

Сашко, образившись на товариша, і не захотів з ним розмовляти.

Дмитро, одягнувши рюкзак, узув кеди.

Юля, подружившись з Галею, і дуже полюбила її.

Сергійко, згадавши про забутий портфель, і пішов по нього.

Запитання 15

15.Визначте речення, у якому дієприслівник чи дієприслівниковий зворот НЕ виділяється комами.

варіанти відповідей

.У небі синім курличуть журавлі відлітаючи.

Завжди вирішую проблеми сміючись.


Україна досліджуючи корисні копалини Антарктиди бере участь у науковій пррограмі.

Князь зібравши хоробрих воїнів вирушив у далеку дорогу.


Ось і стих вітер пролетівши.

Запитання 16

16.Оберііть дієслово, від якого утворюється дієприслівник за допомогою суфікса -ШИ.

варіанти відповідей

обстежити


зліпити


сфотографувати


списати


винести

Запитання 17

17. Установіть, у якому рядку неправильно визначено розряд прислівника за значенням

варіанти відповідей

наперекір - мети дії

напередодні - часу дії

по-новому - способу дії

надто - причини дії

удома - місця дії

Запитання 18

18. Визначте, у прислівниках якого рядка при творенні простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування.

варіанти відповідей

низько, дорого

темно, легко

дешево, хитро

світло, гостро

тепло, схвильовано

Запитання 19

19. З'ясуйте, в якому з речень виділене слово є НЕ прислівником, а іменником з прийменником.

варіанти відповідей

Завдання виконане до/ладу.

Супротивника було розбито на/голову.  

У/середині печери було темно й волого. 

З/початку розмови стало все зрозуміло.

Запитання 20

20.Літеру И треба писати в кінці кожного прислівника в рядку

варіанти відповідей

по-лицарськ.., по-вовч.., завбільшк.., трич..


навкулачк.., заоч.., по-корейськ.., навпак..


по-лисяч.., почаст.., пошепк.., навколішк..


мовчк.., по-угорськ.., зсередин.., по-латин..


по-людськ.., завглибшк.., трох.., насторож.

Запитання 21

21. ОКРЕМО треба писати всі прислівники в рядку


варіанти відповідей

неждано/негадано, раз/у/раз, рано/вранці  


сам/на/сам, без/кінця/краю, на/прикінці 


до/побачення, кінець/кінцем, на/щастя


хтозна/звідки, усього/на/всього, до/пізна 


по/рідному, на/вприсядки, віч/на/віч  

Запитання 22

22.Разом із НЕ треба писати слово у варіанті 

варіанти відповідей

не/високо, а низько


відповіді не/надано 


не/відчув підтримки   


не/сказавши й слова


не/вже ми зустрілися


Запитання 23

23.Окремо треба писати частку НЕ у варіанті

варіанти відповідей

очікуючи не/відомого в майбутньому


не/добудований завод у Львові


не/виконавши домашнього завдання


будматеріалів не/має на складах


не/даремно ми сюди повернулися


Запитання 24

24.Окремо з часткою НЕ треба писати виділене слово в рядку

варіанти відповідей

не/підписані договори підряду


не/спростовані факти


не/збалансований бюджет


не/налагоджені зв'язки


не/витрачені ще кошти



Запитання 25

25.Сполучник умови вжито в реченні

варіанти відповідей

Принеси води, бо дуже хочу пити.


З’явились хмари, так що буде дощ.


Коли бажання добре, то й дорога легка.


На те коня кують, щоб не спотикався.


Хоч була пізня осінь, день стояв погожий.


Запитання 26

26.Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

Вибач мені за/те, що була неввічлива.


Ранні птахи сповістили про/те, що займається новий день.


То/ж не дівчина, а справжнісінький вихор.


Як/би не переймався, балачками визнання не здобудеш.


Як/би знали, не те б заспівали.


Запитання 27

27.Виділене слово є сполучником і його слід писати разом у реченні

варіанти відповідей

Ми вірші пишемо про/те, як стати біля дум на варті.


Я хочу жити так, що/б серце билось в такт з гарячим серцем рідного народу.


Співай же за мною про/те, як весною усе відживається знов.


Не повірю, що/б він не казав.


За/те, що жили ми в цей зоряний час, нам заздрити будуть нащадки.


Запитання 28

28.Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Як/би мені хотілося, щоб літо ніколи не закінчувалося!


Про/те, що сьогодні свято, ми дізналися випадково.


Як/би ви прокинулися раніше, то не запізнилися б.


Станьте за/те дерево, у якого розкішна крона.


Поміркуйте про/те, що порадити своїм друзям.


Запитання 29

29.Прочитайте речення.

Фігуристка, [...] травму, блискуче виконала складний стрибок.

Замість пропуску можуть стояти всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

незважаючи на   


забувши про   


не дивлячись на 


подолавши    


попри


Запитання 30

30.У реченні «Викладач дуже зрадів, ... почув самостійні судження студентів» може бути кожен з названих сполучників, ОКРІМ

варіанти відповідей

бо

адже

тобто

оскільки

тому що

Запитання 31

31.Вкажіть рядок, у якому ВСІ словосполучення зі сполучниками

варіанти відповідей

розповів, як дивно; мріяв про відпустку; апельсин і банан


незважаючи на грім; їхати в авто; дивитися з-під лоба


не виконав, бо забув; сподівався, що встигне; тато з дочкою


усміхнувся, адже зрадів; дивився, проте не бачив; швидкий, немов олень


виглянув із-за рогу; сказав, що прийде; хіба ж зізнається.

Запитання 32

32.Правильно вжито прийменник у реченні

варіанти відповідей

Моя сестра охоче дала мені свій конспект по математиці.



Дуже хвилююся про мого молодшого брата Назара.


Зараз перспективно працювати в галузі біотехнологій. 


При вашій допомозі ми добре підготуємо презентацію.


Мені не важко піти за хлібом для сусідки.

Запитання 33

33.Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у реченні

варіанти відповідей

Як/би дівчата не любили гомоніти, а мовчать.


Як/би не було важко, іди до своєї мети.


Як/би знав я чари, що спиняють хмари.


Як/би там не було, ми мали це перевірити.


Як/би хотілося мені щастя знайти у світі.


Запитання 34

34. Правильно вжито прийменник у всіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

тричі на місяць, на знак нашої дружби

модне пальто по коліна, по останній моді

виконати за наказом, за всіма правилами

близько п.ятої години, близько двох тонн

ласий до меду, беручкий до науки

Запитання 35

35. Потребує редагування словосполучення

варіанти відповідей

їздити по понеділках

виграв завдяки старанності

задля спільної вигоди

запізнився через ожеледь

перестрибнув через паркан

Запитання 36

36.Із дефісом слід писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

по/моєму, казна/куди, хоч/не/хоч

рік/у/рік, урешті/решт, хто/зна/де

будь/що/будь, по/друге, на/виплат

по/іспанськи, вряди/годи,по/одинці

во/вашому, на/добраніч, якось/то

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест