Іменник: відмінювання іменників
Неправильно утворено форму слова у варіанті
Закінчення -е (-є) у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку
Неправильно утворено форму слова у варіанті
Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка
Неправильно утворено форму слова у варіанті
Неправильно утворено форму слова у варіанті
Неправильно утворено форму слова у варіанті
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].
У називному відмінку вжито в тексті іменник
Граматичну помилку допущено в словосполученні
Подовження приголосного відбувається у формі орудного відмінка іменника
Граматичну помилку допущено в рядку
Неправильно утворено форму слова у варіанті
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Минали дні, а дощів, так довго очікуваних, не/було. (2) Не/лише сонце, але й усе небо палало, дихало спекою. (3) Степи поступово втрачали свої яскраві барви, свою весняну […] свіжість. (4) Повітря було наскрізь сухе, не/випадала навіть роса на світанку. (5) Із-за обрію тихо виткнувся ріжечок ледве помітної, синьої хмари, що не/забаром уже закрив собою величезний сектор неба.
У знахідному відмінку в тексті вжито іменник
Неправильно утворено форму кличного відмінка іменника у варіанті
Закінчення -а має іменник у рядку
Правильно утворено форму кличного відмінка іменників у всіх рядках, ОКРІМ
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) На картинах неаполітанської школи без кінця старіється післяполудень, немов побачений крізь темну пляшку. (2) Потемніле сонце, здається, в'яне на очах у тих пропащих краєвидах, мов у переддень космічної катастрофи. (3) Старечі світанки, жовті, як пергамент, солодкі від мудрості, як пізні вечори! (4) Передполудні усміхаються хитро, як пожовклі старі книги. (5) День осінній, той старий пройдисвіт бібліотекар, який лазить у вицвілому халаті по драбинах, і куштує конфітюри всіх віків і культур!
У називному відмінку вжито в тексті іменник
Прочитайте фрагмент телевізійного анонсу, у якому пропущено окремі слова.У нашій програмі – цікаво про роботу кожного ... української економіки. Сьогодні спілкуємося з... Петренком – експертом з оплати праці. Чи знаєте ви, що багато хто з наших ... має право на доплату за стаж, яка різниться в кожній із ... господарства?Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Помилку у відмінюванні іменників допущено в рядку
Закінчення -ю мають усі іменники у формі кличного відмінка в рядку
Подовження приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх іменників рядка
Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку
Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -у(-ю):
Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка множини мають нульове закінчення:
Позначте рядок, у якому всі іменники у формі кличного відмінка мають закінчення -е:
Закінчення -а у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку
Закінчення -е у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку
Однакове закінчення в орудному відмінку однини матимуть усі слова в рядку
Закінчення -а(я) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
Позначте речення, яке потребує редагування:
Позначте рядки, у яких усі іменники у формі орудного відмінка однини мають у закінченні літеру -е (-є):
Позначте рядки, у яких усі іменники у формі родового відмінка однини мають закінчення -а (-я):
Закінчення -а у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку
Закінчення -е у формі кличного відмінка мають усі іменники в рядку
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу роль другорядних статистів. (2) У цьому життєписі, сповненому суперечностей, є приклади героїзму і ницості, жертовного патріотизму і відступництва. (3) Зрештою, читати історію можна й без брому якщо не [...] мелодраматично руки й не хапатися за серце, а вперто думати над нею. (4) Українська минувшина густо населена особистостями. (5) Серед них є постаті непересічні, але зрозумілі (Святослав, Богун, Наливайко, Стус, Чорновіл), а є загадково роздвоєні (Богдан Хмельницький, Гоголь і Хвильовий).
У називному відмінку вжито виділене в тексті слово
Прочитайте речення.
Демонстрація … нової колекції … відбудеться через …
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте текст і виконайте завдання
Київський Музей-квартира Павла Тичини відкриває завсідникам унікальні, нікому не/відомі шедеври живопису з приватної колекції геніального українського митця. (2) Тут також упорядковано неабиякі експонати: рукописи, картини, особисті речі, пов’язані з поетом, зокрема музичні інструменти. (3) Хранителі закладу кажуть, що як/би доля повернула автора «Сонячних кларнетів» у якесь інше русло, то він став би, можливо чудовим художником. (4) Життя ж вирішило інакше, то/ж ми маємо геніального поета, про/те живопис супроводжував письменника постійно. (5) У його квартирі на вулиці Терещенківській зібрані не тільки унікальні автографи та книжки, а й малюнки самого поета.
У формі знахідного відмінка вжито іменник
Прочитайте речення.
У теплицях … вирощують близько … сортів … помідорів.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте діалог (цифри позначають номери реплік).
– (1) Вітаю, Миколо! Сто років тебе не бачив. Як справи, молодий чоловіче?
– (2) Доброго ранку, Валеріє Семеновичу, дякую, нівроку, а Ви як почуваєтеся?
– (3) Непогано, друже, непогано, братику, ось тільки спину щось знову прихопило!
– (4) Поберегли б Ви себе, пане професоре, ще стільки справ попереду, не хворійте!
– (5) Гаразд. А тобі, добродію Гринчишин, зичу успішного захисту дипломної!
НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці
Прочитайте речення.
Лише частина студентів ... опанувати правила вимови ..., хоч Оксана Семенівна, як досвідчений викладач, ... цій темі чимало часу.
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте розмову (цифри позначають номери реплік)
- (1) Тимофію, поклич на репетицію наших «співунів».
- (2) Добре, Олено Петрівно, а о котрій актова зала буде вільною?
- (З) Треба з'ясувати в нашого координатора. Артуре, коли можна провести репетицію?
-(4) Хвилинку, наберу нашого ді-джея. Олексіє, наші хочуть у залі поспівати, о котрій зручно? Добре, дякую. Сказав, що після четвертої.
-(5) Ольго, Галю, Юрію, «співоче поле» для вас буде вільним після четвертої, не запізніться!
НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці
Прочитайте речення.
В образі … вбачаємо схожість із красунчиком … – героєм роману …
Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Людина загубила кому й почала боятися складних речень, шукаючи простенькі фрази. (2) За примітивними репліками прийшли елементарні думки. (3) Потім вона проґавила знак оклику й стала говорити монотонно, з однаковою інтонацією. (4) Пізніше людина десь «посіяла» знак питання й припинила запитувати: жодні події не цікавили її, де б вони не відбувалися: у космосі, на землі чи навіть у власній квартирі. (5) Ще через кілька років наша роззява загубила […] і перестала пояснювати іншим свої вчинки. (6) Бідолаха не могла висловити жодної ідеї, увесь час когось цитувала користуючись лише лапками, а згодом не стало і їх, у неї залишилася тільки крапка. (7) Бережіть розділові знаки…
У формі називного відмінка вжито іменник
Закінчення -ю у формі орудного відмінка однини треба писати в усіх іменниках рядка
Помилку у відмінюванні іменника допущено в рядку
Прочитайте фрагмент тексту, у якому пропущено окремі слова.
Керівника туристичного гуртка Олексія … повідомили про те, що за півтора … занять група учнів … орієнтуватися …
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.
У формі знахідного відмінка в тексті вжито всі виділені слова, ОКРІМ
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.
У формі називного відмінка вжито слово
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
… Тетяна з Андрієм … від екскурсовода, що Тарасові … встановлено тисячу двісті п’ятдесят шість … в Україні й сто двадцять вісім за кордоном.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Проаналізуйте текст і виконайте завдання
(1) У ХVІІІ столітті шведський король Густав ІІІ наказав провести такий експеримент: братам-близнюкам, засудженим до смертної кари, вирок, замість накидати петлю на шию, замінили довічним ув’язненням, але з умовою, що одному щодня даватимуть велику порцію кави, а іншому – чаю. (2) Обом злочинцям створили однаково пристойні умови. (3) Два медики-професори не спускали очей із піддослідних: хто ж, захворівши, підтвердить […] про шкідливість якогось із напоїв. (4) Але чекати довелося надзвичайно довго. (5) Ось відійшов у небуття перший учений, згодом – другий, короля було вбито… (6) Натомість обидва кандидати в небіжчики топтали ряст смакуючи свої «отруйні» напої. (7) Ініціатори експерименту так і не дізналися, що першим помер «поціновувач» чаю, щоправда, у 83 роки…
У формі називного відмінка в тексті вжито виділене слово
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) У 1924 році на радіо вперше пролунали звуки точного часу: із Гринвіцької обсерваторії, заснованої ще в XVII столітті, їх передала британська компанія BBC. (2) А вже 1925 було запроваджено Всесвітній час, тож людство почало йти в ногу, тобто «в секунду». (3) От тільки для одного подружжя цей сигнал означав початок […]. (4) Виявляється діяла в Лондоні одна парочка, яка продавала час! (5) Сімейство Белвілів щодня їздило до Гринвіча, аби звіряти свій хронометр, а потім ці спритники збували інформацію понад 200 клієнтам, зокрема й годинникарям.
У ролі підмета в тексті вжито виділене слово
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Старшокласники подякували ... за хорошу новину й розбіглися по ..., лише ... залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте діалог (цифри позначають номери реплік).
— (1) Добрий день, Ольго Козаченко, не бачила тебе з випускного вечора. Як справи?
— (2) Вітаю, Жанно Сергіївна! Дякую, у мене все гаразд. А у Вас що нового?
— (3) Я, Олю, як завжди, уся в шкільних клопотах. Цікаво, що ти робиш, моя дівчино?
— (4) Я, пані вчителько, працюю фітнес-тренером, і мені це до вподоби.
— (5) Молодець, юна тренерко! Це прекрасно, що знайшла заняття до душі. Успіхів тобі!
НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Слухай-но, __________, чи не міг би ти купити мені __________ гуаш?
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Старшокласники подякували __________ за таку чудову новину й розбіглися по __________, і лише __________ залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Запрошуємо на тренінг з письменницької майстерності, де Вас навчать ________ якісного художнього тексту. На заняттях працюємо в зошитах, створених ________ культової книги «Гра престолів».
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Зустрінемось __________ біля пам'ятника __________.
Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
А) Однак чиста вода в Україні таки є: скуштувати її можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел.
Б) Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту.
В) Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку погіршується.
Г) Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України.
Д) Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого стає надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення.
У формі знахідного відмінка вжито всі слова, ОКРІМ
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Нагадую, __________, що сьогодні я __________ до Вас практикантів.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Іменинниця попросила своїх __________ налаштуватися на __________ дійство.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Під час тренінгу ми навчимо вас __________ впливу на потенційного працедавця і розкриємо секрети того, як створити __________ резюме.
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: опорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!
У називному відмінку в тексті вжито слово
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
У п’єсі Івана ______ є два ______ , які зображені ______.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Дорогий _______, гостинні грузини запрошують тебе відвідати _______ Батумі й покуштувати _______ хачапурі по-аджарськи.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома