Морфологія

Додано: 10 листопада 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
26 запитань
Запитання 1

У першому реченні вжито прикметників  

 [1] На ще не зовсім заплющене око озера впав густий туман. [2] Улоговину заповнив білий пухнастий оболок, що спустився на прогаль урочища Нечимного. [3] Лише Водяник ніби ще стереже від остаточного занепащення легендарне озеро народжене льодовиком. [4] Ось він, прорвавши пелену туману, виринув з води. [5] Потім приліг подрімати в озері. [6] Голубе око плеса дивиться на небо, яке гойдають крилами й озвучують прощальними звуками перелітні птахи.


варіанти відповідей

  один                                       

  п’ять

   два  

  три 

  чотири   

Запитання 2

Дієприслівниковий зворот є в реченні 

 [1] На ще не зовсім заплющене око озера впав густий туман. [2] Улоговину заповнив білий пухнастий оболок, що спустився на прогаль урочища Нечимного. [3] Лише Водяник ніби ще стереже від остаточного занепащення легендарне озеро народжене льодовиком. [4] Ось він, прорвавши пелену туману, виринув з води. [5] Потім приліг подрімати в озері. [6] Голубе око плеса дивиться на небо, яке гойдають крилами й озвучують прощальними звуками перелітні птахи.


варіанти відповідей

1

2

3

4

6

Запитання 3

Пуктуаційну помилку допущено в реченні 

 [1] На ще не зовсім заплющене око озера впав густий туман. [2] Улоговину заповнив білий пухнастий оболок, що спустився на прогаль урочища Нечимного. [3] Лише Водяник ніби ще стереже від остаточного занепащення легендарне озеро, народжене льодовиком. [4] Ось він прорвавши пелену туману виринув з води. [5] Потім приліг подрімати в озері. [6] Голубе око плеса дивиться на небо, яке гойдають крилами й озвучують прощальними звуками перелітні птахи. 


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 4

Правильно утворено ступені порівняння прикметників у рядку  

варіанти відповідей

найбільш весняний, щонайтонший, менш свіжий, тривожніший

якнайцікавіший, найбільш вагомий, менш глухий, більш свіжий

щонайгірший, найстарший, найменш дзвінкий, більш серйозний

порожніший, дуже веселий, більш оригінальний, найнадійніший

предобріший, найбільш вишуканий, щонайкращий, найбільш сумний

Запитання 5

Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні  

варіанти відповідей

Сила слова гостріша від штика. 

Краю, мій краю, кращого за тебе я в житті не знаю. 

Треба знайти найбільш зручний шлях.

Щоб світ став добрішим, треба почати з самого малого.

У долинах річок клімат більш сприятливий для землеробства.

Запитання 6

Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка  

варіанти відповідей

далекий, червоний, дрібний,  короткий 

дорогий, близький, крижаний, новий 

героїчний, смішний, синьоокий, зручний 

високий, великий, сміливий, солонуватий

сливовий, білий, пізній, сухий

Запитання 7

Однорідні підмети є в реченні 

   [1] Перші християнські князі дуже пильно зважали на те, щоб громадянству дати початки грамотності й науки. [2] Школи містилися при кафедральних церквах у великих містах: тут було більше освіченого духовенства, що ставало за вчителів. [3] Були також школи при монастирях, а згодом і по селах почали вчити молодь. [4]Учителями були священники та дяки. [5]За підручники слугували богослужебні книги, зокрема Псалтир. [6] Учитель навчав усіх разом, показуючи їм, як писати і читати. [7] Але власне кажучи, і від світських людей не вимагали особливо великого знання.


варіанти відповідей

2

3

4

5

7

Запитання 8

  Дієприслівник є в реченні  

 [1] Перші християнські князі дуже пильно зважали на те, щоб громадянству дати початки грамотності й науки. [2] Школи містилися при кафедральних церквах у великих містах: тут було більше освіченого духовенства, що ставало за вчителів. [3] Були також школи при монастирях, а згодом і по селах почали вчити молодь. [4]Учителями були священники та дяки. [5]За підручники слугували богослужебні книги, зокрема Псалтир. [6] Учитель навчав усіх разом, показуючи їм, як писати і читати. [7] Але власне кажучи, і від світських людей не вимагали особливо великого знання.

варіанти відповідей

1

2

4

5

6

Запитання 9

Відповідає схемі [ ], (…) речення  

[1] Перші християнські князі дуже пильно зважали на те, щоб громадянству дати початки грамотності й науки. [2] Школи містилися при кафедральних церквах у великих містах: тут було більше освіченого духовенства, що ставало за вчителів. [3] Були також школи при монастирях, а згодом і по селах почали вчити молодь. [4]Учителями були священники та дяки. [5]За підручники слугували богослужебні книги, зокрема Псалтир. [6] Учитель навчав усіх разом, показуючи їм, як писати і читати. [7] Але власне кажучи, і від світських людей не вимагали особливо великого знання.

варіанти відповідей

1

3

4

5

7

Запитання 10

Пуктуаційну помилку допущено в реченні  

[1] На ще не зовсім заплющене око озера впав густий туман. [2] Улоговину заповнив білий пухнастий оболок, що спустився на прогаль урочища Нечимного. [3] Лише Водяник ніби ще стереже від остаточного занепащення легендарне озеро народжене льодовиком. [4] Ось він, прорвавши пелену туману, виринув з води. [5] Потім приліг подрімати в озері. [6] Голубе око плеса дивиться на небо, яке гойдають крилами й озвучують прощальними звуками перелітні птахи.

варіанти відповідей

1

3

5

6

7

Запитання 11

Усі дієслова є інфінітивами в рядку

варіанти відповідей

підписати, днювати, казатимуть, клеять

змайструвати, пити, недобачений, принести

робити, летіти, стукнути, майструвати

уявили, користуватися, засвоїти, стануть

читають, відходити, вчитися, вимагають

Запитання 12

Лише особові форми дієслова записані в рядку

варіанти відповідей

може, зробити, знаючи

початися, готувати, плести                              

посіявши, осиротілий, жартуючи   

 розбиває, несеш, розквітає

засіяно, світає, лихоманить

Запитання 13

При уторенні наказового способу допущено помилку в рядку

варіанти відповідей

показуймо, біжім, розповідайте

вимірюймо, показуйте, пишіть       

вимірюйте, ідіть, біжімо

станьте, ходімо, фотографуймо        

сядьте, киньте, мовчімо

Запитання 14

Помилково узгоджено числівник з іменником у рядку

варіанти відповідей

півтора ящика, два апельсини    

двадцять два варіанти, одна друга дороги

семеро козенят , троє медсестер   

 чотири екзамени, три інженери

сорок з половиною ящиків, дві треті апельсина  

Запитання 15

Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку

варіанти відповідей

двадцять хвилин сьомої         

третя година 10 хвилин

 пів на 12                                                   

двадцять хвилин по другій

третя година п’ять хвилин   

Запитання 16

Правильну відмінкову форму числівника сто вісімдесят сім наведено в рядку

варіанти відповідей

 М. в. (у) сто вісімдесяти семи

  Р. в. ста вісімдесяти семи                    

 О. в. ста вісімдесятьма сіма

Д. в. сто вісімдесяти семи

 З. в. ста вісімдесят сім     

Запитання 17

У всіх дієсловах на місці пропущених букв потрібно  писати букву Е або Є в рядку

варіанти відповідей

кле..те, зароб..ш, нес..ш   

заговор..те, побач..мо, оточу..те

каж..те, сад..те, рад..шся        

грі..шся, пиш..ш, бажа..те

заспіва..ш, писат..ме, учит..му

Запитання 18

Лише активні дієприкметники наведено в рядку 

варіанти відповідей

колотий, посивілий, ріжучий

керуючий, вивчений, принесений

звернений, знищений, опрацьовані

печений, зів’ялий, бачений 

 світліючий, пожовкле, змарнілий 

Запитання 19

Усі прислівники пишуться через дефіс у рядку

варіанти відповідей

тихо/тихо,будь/що/будь, по/братському, куди/небудь

хоч/не/хоч, на/гора, по/моєму,по/батькові          

до/тепер, по/людськи, по/сусідськи, далеко/далеко

по/перше, по/твоєму, віч/на/віч по/двоє

день/у/день, по/українськи, на/добраніч, по/нашому    

Запитання 20

Разом треба писати всі прислівники у варіанті

варіанти відповідей

на/переваги, на/взнак, рік/у/рік, де/інде      

ліво/руч, мимо/волі, наса́м/перед, нашвидку/руч

ні/коли, на/впроти, з/вечора, без/відома                                

куди/небудь, з/ненацька, за/раз, на/половину

час/від/часу, що/години, що/далі, що/денно

Запитання 21

При словозміні допущено помилку в рядку

варіанти відповідей

відповімо 

їдять 

розповісте           

дасиш

борються 

Запитання 22

Помилку допущено в правописі числівника

варіанти відповідей

 двадцятидвохрічний юнак

на сороках чотирьох сторінках

 після двадцять шостого листопада

одна друга центнера

 семисот двадцяти восьми кілометрів

Запитання 23

З’ясуйте, якою частиною мови є виділене в реченні слово 

Усі вулиці у Вербівці ніби зумисне обсаджені вербами.

варіанти відповідей

займенник

прийменник

дієприкметник

дієслово

Запитання 24

Усі прислівники пишуться  через дефіс у рядку  

варіанти відповідей

ось/ось, тихо/тихо, по/заячи, пліч/о/пліч

всього/на/всього,  до/лиця, хтозна/як, по/перше

до/міри, куди/небудь, де/небудь, по/сусідськи

будь/що/будь, віч/на/віч, сяк/так, по/троє

 казна/де, казна/коли, аби/то, по/совісті

Запитання 25

Усі прислівники пишуться  окремо в рядку

варіанти відповідей

до/крихти, хоч/не/хоч, до/ладу, до/лиха

до/смерті, до/снаги, до/сьогодні, коли/не/коли

по/батьківськи, до/загину, до/запитання, до/краю  

 до/обіду, до/останку, до/побачення, куди/небудь

за/кордоном, за/рахунок, з/болю, сам/на/сам

Запитання 26

З'ясуйте, якою частиною мови є виділене в реченні слово

Дика груша облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, що стиха піниться, бджоли неначе киплять.

варіанти відповідей

сполучник

займенник

частка

прийменник

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест