Навички читання мовчки.

Додано: 2 січня
Предмет: Літературне читання, 4 клас
6 запитань
Запитання 1

Прочитай текст.

Велосипед для Катрусі

Тієї осені Катрусі купили велосипед. О, скільки щастя! У її старшого братика Дениса давно вже був великий, з рамою. Він часто возив на ній Катруську, коли батьки казали. А по своїй волі катати не хотів. Тож мрією дівчинки був свій, власний велосипед.

Що й казати, Катруська просто марила цією покупкою.

А тут уже наступного дня батьки привезли новенького, блискучого червоного велосипедика. Ох і щаслива була дівчинка — її мрія здійснилася!

Та тут нагодився братик і геть зіпсував настрій сестрі:

— Малече, ти спочатку навчися їздити на ньому!

— Синку, не ображай сестру, вона навчиться, обов’язково. Ти ж також колись не вмів, а потім навчився. Доню, ходімо вчитися!

Вони вийшли з квартири. Денис — за ними. Катруся вилізла на сидіння, яке тато підкрутив спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх навколо. Мовляв, от я сиджу на велосипеді — своєму, власному, а зараз поїду.

Як тільки тато відпустив велосипед, Катруська скрутила кермо і наїхала пряменько на дерево. Коли тато з Денисом добігли до місця пригоди, то знайшли там покарлючений велосипедик і Катрусю, яка сиділа на траві й тільки кліпала очима.

— Тату, відремонтуй, будь ласка, чимшвидше мого велосипедика, а то так ще й літо мине, а я не навчуся їздити, — тихо промовила Катруся.

За день велосипедика було відремонтовано, і Катруся продовжувала падати. Вона набивала синці й здирала лікті та коліна, доки не навчилася тримати кермо у правильному напрямку і не перехилятися набік. Словом, доки не навчилася їздити сама без підтримки.

З того великого дня вона майже не злізала зі свого залізного друга. І до подружок, і до бабусі, й до магазину на ньому їздила. Вона не тямила себе від щастя відтоді, як їй купили велосипед.

Та якось Денис прийшов додому дуже засмучений, бо зламав свого велосипеда — врізався в дерево.

— Не переживай! На моєму їздитимеш — поділимося якось.

Денис аж очі витріщив на сестру від подиву. Але відразу йому стало соромно, що от він колись не хотів катати Катрусю на своєму велосипеді, а тут вона так просто пропонує йому свій. Денис підійшов до Катруськи, обійняв і вперше в житті зрозумів, що кращого друга, ніж його маленька сестра, у нього немає.

  ( 343 слова)

 

                                                                                        За Дариною Мурмуєнко


Прочитали?

варіанти відповідей

так

ні

Запитання 2

Визнач жанр твору.

варіанти відповідей

легенда

казка

оповідання

Запитання 3

У якому реченні описано головну подію, що сталася з Катрусею?

варіанти відповідей

“Катруська просто марила цією покупкою”


“Малече, ти спочатку навчися їздити на ньому!”


“Тієї осені Катрусі купили велосипед”

Запитання 4

У яких рядках автор розкриває захоплення героїні від їзди на велосипеді?

варіанти відповідей

“Катруся вилізла на сидіння, яке тато підкрутив спеціально для неї, стиснула ручками кермо і поглядом тріумфатора обвела всіх навколо”.

“Катруся продовжувала падати. Вона набивала синці й здирала лікті та коліна, доки не навчилася тримати кермо у правильному напрямку і не перехилятися набік”.

“З того великого дня вона майже не злізала зі свого залізного друга. І до подружок, і до бабусі, й до магазину на ньому їздила”.

Запитання 5

Яке прислів’я найточніше виражає основну думку твору?


варіанти відповідей

Без біди друга не пізнаєш.

Людина без друзів, що дерево без коріння.

Вірний приятель — то найбільший скарб.

Запитання 6

Познач, які події твору, що мають позитивний, схвальний характер, вчать інших бути кращими (обери декілька правильних варіантів).

варіанти відповідей

Катрусі купили новий велосипед.

Тато дуже швидко полагодив зламаний велосипед.

Катруся запропонувала свій велосипед братові.

Катруся дуже наполеглива, старанна, добра дівчинка.

Дениско не хотів катати Катрусю на своєму велосипеді, ще й глузував з неї.

Денис вперше в житті зрозумів, що кращого друга, ніж його маленька сестра, у нього немає.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест