НМТ - 11

Додано: 9 травня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 267 разів
20 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1) Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів:

варіанти відповідей

як/би

на/зустріч

на/силу

до/долу

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1)  Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому  на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає  до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

На місці пропуску в четвертому реченні має бути слово:

варіанти відповідей

втома

потуга

завада

перепона

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1)  Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому  на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає  до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання


(1)  Як/би хто хотів почути голос самого вітру, то мусив би піти йому  на/зустріч, і зупинитися посеред степу. (2) Тут, безумовно, ніщо не приєднається до його голосу, ніщо не стане на заваді. (3) А хто бажав би ще й перевірити вітер  на/силу, то мав би глянути на тополю, яку той нагинає до/долу. (4) А ще краще – на віковічного дуба, адже нахиляти коренастого велетня – справді неабияка [...]. (5) Вітер – це ілюзія руху, і тому на місці можемо насолоджуватися швидкістю, летом, окриленням.

Однорідними додатками ускладнено речення:

варіанти відповідей

друге

третє

четверте

п’яте

Запитання 5

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

бюлетень


аркушик


вантажівка


вишиваний


Запитання 6

Подвоєне нн треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

бездога..ий, страше..ий, студе..ий

свяще..ий, довгожда..ий, безіме..ий

невблага..ий, орли..ий, ешело..ий

незбагне..ий, моното..ий, безці..ий

леви..ий, електро..ий, благослове..ий

Запитання 7

Частку не треба писати разом у варіанті

варіанти відповідей

не/зовсім зрозумілий

зошит не/підписано

не/всі з цим обізнані

не/забутня подорож

Запитання 8

Прикметники із суфіксом -ськ- утворяться від усіх іменників у рядку

варіанти відповідей

адвокат, Калуш, гагауз

Карпати, матрос, чех

узбек, Бахмач, латиш

казах, черкес, Прага

студент, інгуш, Париж

Запитання 9

Літеру е треба писати на місці обох пропусків рядка

варіанти відповідей

в..сняне мар..во

вир..нає сон..чко

в..личезний п..ріг

заст..бнути к..шеню

кр..шталеве джер..ло

Запитання 10

Із дефісом треба писати всі слова в рядку


варіанти відповідей

ніжно/блакитний, ніжно/лиций, ніжно/колірний

кисло/солоний, кисло/молочний, кислото/стійкий

коренево/суфіксальний, корене/вмісний, корене/подібний

легко/одягнений, легко/атлетичний, легко/крилий

ідейно/політичний, ідейно/виховний, ідейно/художній

Запитання 11

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

виговор з попередженням

запровадження виборності

оголошення подяки

посвідка на проживання

Запитання 12

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.


На шляху більшої … лауреатів і … конкурсів … перешкоди, однак прагнення перемоги завжди… до успіху.


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

половини, дипломатів, трапляються, призводить

частини, дипломників, зустрічаються, приводить

частини, дипломантів, зустрічається, приводить

половини, дипломантів, трапляються, призводить

частини, дипломантів, трапляються, приводить

Запитання 13

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Старшокласники подякували ... за хорошу новину й розбіглися по ..., лише ... залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Людмилі Володимирівні, класах, троє учениць

Людмилу Володимирівну, класах, три учениці

Людмилі Володимирівній, класам, троє учениць

Людмилі Володимирівні, класах, три учениці

Людмилі Володимирівні, класам, три учениці

Запитання 14

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати

варіанти відповідей

нас вражала неповторна краса степової природи.

стан нашого здоров’я значно покращився.

було зроблено багато цікавих фотографій.

легенди й перекази зачаровували таємничістю.

ми ще раз упевнилися в неповторності України.

Запитання 15

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

тире 1 – між підметом і присудком

коми 2, 5 – на межі підрядних частин складного речення

коми 3, 4 – при вставному слові

кома 6 – при відокремленому означенні

кома 7 – на межі сурядних частин складного речення

Запитання 16

Увідповідніть фразеологізм із його значенням.


Фразеологізм:

1 поливати брудом 

2 варити воду 

3 топтати ряст 

4 вити вовком


Значення:

А бути у відчаї 

Б лементувати 

В жити 

Г ганьбити 

Д знущатися

варіанти відповідей

1 - Д, 2- А, 3 - Г, 4 - Б

1 - А, 2 - В, 3 - Д, 4 - Б

1- Г, 2 - Д, 3 - В, 4 - А

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Г

Запитання 17

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

(1)Звичай (2)плести навесні вінки (3)з давніх-давен (4)поширений у багатьох народів світу.

А підмет 

Б присудок

В означення 

Г додаток

Д обставина


варіанти відповідей

1 - Б, 2 - Д, 3 - Г, 4 - А

1 - А, 2 - В, 3 - Д, 4 - Б

1 - Г, 2 - В, 3 - А, 4 - Д

1 - Д, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

Запитання 18

Доберіть приклад до кожного типу складного речення.


Тип складного речення:

1 складносурядне 

2 складнопідрядне 

3 безсполучникове 

4 складне з різними видами зв’язку


Приклад речення:

А Людський мозок утворюють дві півкулі, кожна з цих половин має свої функції.

Б Ліва півкуля відповідає за логіку й мову (думає), а права пов’язана з інтуїцією та творчою уявою.

В Саме уява є джерелом нескінченного потоку ідей та óбразів, що потім розвиваються.

Г Уява оперує óбразами, і саме цей дар люди не використовують, а ті, які навчилися це робити, сприймають світ творчо.

Д Отже, використайте уяву, цей дар природи, для досягнення успіху, для зміни світу на краще, для позитивного погляду на життя.

варіанти відповідей

1 - Б, 2 - В, 3 - А, 4 - Г

1 - Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - В

1 - А, 2 - В, 3 - Д, 4 - Г

1 - Д, 2- Г, 3 - В, 4 - А

Запитання 19

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення

1 означення

2 прикладка (різновид означення)

3 додаток

4 обставина

Приклад

А А воно, могутнє світило, усе більше виповнювало собою світ.

Б Від квітів, особливо пальм й аспарагусів, одразу повіяло життям.

В Цвіте липа так буйно й розкішно, що все місто плаває в задумливому мареві.

Г Обабіч шляху лежали незнайомі поля, перекраяні вузькими довгими нивами.

Д Виблискуючи проти молодого місяця мокрим днищем, серединою ріки повільно плив за течією перекинутий човен.

варіанти відповідей

1 - Д, 2 - Б, 3 - Г, 4 -А

1- Г, 2 - А, 3 - Б, 4 - Д

1 - В, 2 - Б, 3 - А, 4 - Д

1 - Д, 2 - А, 3 - В, 4 - Б

Запитання 20

Доберіть приклад до кожного виду речення

Вид речення

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове

Приклад

А Раніше, аніж наказувати, навчись коритися.

Б Мені невесело було й на нашій славній Україні.

В Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги.

Г Дівчині дарують квіти з напіврозквітлими пуп'янками.

Д Озеро в лісі, в озері - ліс

варіанти відповідей

1 - В, 2 - Г, 3 - А, 4 - Б

1 - А, 2 - Г, 3 - В, 4 - Б

1 - Д, 2 - А, 3 - Б, 4 - Г

1 -Б, 2 - А, 3 - Г, 4 - В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест