Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних в усіх словах, позначених цифрами.
(1)Відгомін перелітних птахів, глибокі (2)колії на розмитому дощами (3)чорноземі, перший (4)приморозок, (5)бурштинове й багряне листя, струшене (6)листопадом - усе це (7)ознаки (8)чарівної осені.
М'який знак на місці пропуску потрібно писати в усіх словах рядка.
Частку НЕ треба писати разом у варіанті
Не відмінюються усі слова в рядку
З дефісом потрібно писати всі слова в рядку
Подвоєння літер відбудеться у формі Ор.в. однини в усіх словах рядка
Літеру е потрібно писати на місці обох пропусків рядка
Літеру У слід писати на місці всіх цифр, ОКРІМ:
Маленькою хмаринкою темніє над глибоким яром закинутий (1) степу хутірець. Синіють (2) промінні хатки. Тихо (3) хуторі, мов (4) скам'янілому царстві.
Немає лексичної помилки в рядку
Редагування потребує речення
Неправильно оформлено пряму мову в рядку
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку:
Отож ранком я вже мало не розкошував:(1) мати на часинку позичила в сусідів чоботи і,(2) шмаруючи їх березовим дьогтем,(3) заходилася повчати,(4) щоб я у церкві не лобурясничав,(5) не шморгав носом,(6) не слухав нікого,(7) крім нашого батюшки.
Орфографічної помилки НЕМАЄ в реченні.
Правильно дібрано український відповідник до іншомовного слова інцидент
______ домовилися зустрітися _______ поблизу _______ "АТБ", щоб піти прогулятися містом.
______ Сурамі щороку радо зустрічає сотні шанувальників творчості Лесі Українки, які _____ ______ участь у Міжнародному фестивалі "Лесяоба".
До наших часів в оригіналах дійшло вісімсот тридцять п'ять картин Тараса _____, які було виконано олією, аквареллю, свинцем, олівцем, _______ та в техніці ______.
Уперше в світовій практиці в Україні здійснено широке застосування в металургії ______ газу, що дало можливість значно зменшити _____ дорогого ______.
_______ про конкурс "Стежками Каменяра" переможців і _______ визначатимуть у трьох номінаціях: "Проза", "Поезія" та "Краща ілюстрація до творів _______".
Зміст первісного тексту буде відновлено:
⊙ Це пов'язано з несприятливою екологічною ситуацією, з вживанням у їжу неякісних продуктів харчування.
Δ Виробники йодованої солі стверджують, що вона потрібна кожній людині для забезпечення нормальних процесів життєдіяльності.
⋈ Отже, якщо регулярно вживати з їжею йодовану сіль, можна підвищити рівень йоду в організмі, й нормалізувати функцію щитоподібної залози.
⊟ Дійсно, у наш час багато людей відчувають нестачу йоду в організмі.
⋓ Усім відомо, що звичайна кухонна сіль потрібна, але в суворо обмеженій кількості.
Простими є речення, позначені:
⊙ Це пов'язано з несприятливою екологічною ситуацією, з вживанням у їжу неякісних продуктів харчування.
Δ Виробники йодованої солі стверджують, що вона потрібна кожній людині для забезпечення нормальних процесів життєдіяльності.
⋈ Отже, якщо регулярно вживати з їжею йодовану сіль, можна підвищити рівень йоду в організмі, й нормалізувати функцію щитоподібної залози.
⊟ Дійсно, у наш час багато людей відчувають нестачу йоду в організмі.
⋓ Усім відомо, що звичайна кухонна сіль потрібна, але в суворо обмеженій кількості.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
⊙ Це пов'язано з несприятливою екологічною ситуацією, з вживанням у їжу неякісних продуктів харчування.
Δ Виробники йодованої солі стверджують, що вона потрібна кожній людині для забезпечення нормальних процесів життєдіяльності.
⋈ Отже, якщо регулярно вживати з їжею йодовану сіль, можна підвищити рівень йоду в організмі, й нормалізувати функцію щитоподібної залози.
⊟ Дійсно, у наш час багато людей відчувають нестачу йоду в організмі.
⋓ Усім відомо, що звичайна кухонна сіль потрібна, але в суворо обмеженій кількості.
Вставними словами ускладнено речення, позначені
⊙ Це пов'язано з несприятливою екологічною ситуацією, з вживанням у їжу неякісних продуктів харчування.
Δ Виробники йодованої солі стверджують, що вона потрібна кожній людині для забезпечення нормальних процесів життєдіяльності.
⋈ Отже, якщо регулярно вживати з їжею йодовану сіль, можна підвищити рівень йоду в організмі, й нормалізувати функцію щитоподібної залози.
⊟ Дійсно, у наш час багато людей відчувають нестачу йоду в організмі.
⋓ Усім відомо, що звичайна кухонна сіль потрібна, але в суворо обмеженій кількості.
Пряму мову передано непрямою в реченні, позначеному:
⊙ Це пов'язано з несприятливою екологічною ситуацією, з вживанням у їжу неякісних продуктів харчування.
Δ Виробники йодованої солі стверджують, що вона потрібна кожній людині для забезпечення нормальних процесів життєдіяльності.
⋈ Отже, якщо регулярно вживати з їжею йодовану сіль, можна підвищити рівень йоду в організмі, й нормалізувати функцію щитоподібної залози.
⊟ Дійсно, у наш час багато людей відчувають нестачу йоду в організмі.
⋓ Усім відомо, що звичайна кухонна сіль потрібна, але в суворо обмеженій кількості.
Увідповідніть фразеологізми та їх значення:
1 встигнути з козами на торг
2 вхопити шилом патоки
3 тримати ніс за вітром
4 внести лепту
А триматися впевнено
Б зробити посильний внесок у справу
В змінювати свої погляди, пристосовуватись
Г зазнати невдачі
Д нема причини, потреби поспішати
З'ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні:
А в цей час (1)наді мною твориться диво: (2)хтось невидимим смичком провів по синьому (3)піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли (4)як скрипка.
Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення:
1 обставина 2 додаток 3 означення 4 прикладка
А Усе можна виправдати, крім освіченого варварства.
Б Умита дощами, нива розкинулася аж ген до обрію.
В На долині, край лісу, висить синя імла.
Г Старий вітряк, дубовий птах, стоїть на пагорбі в житах.
Д В саду ботанічнім невміло, незвично ловлю, доганяю кленові листки.
Увідповідніть речення за подібністю
1 У свій план вирішив не втаємничувати нікого.
2 В мене аж голова заболіла від напруження.
3 Під вечір вони сидять на баштані.
4 А на небі рівно світило чепурне сонце.
А Зірки падали одна за одною, наче почався зоряний град.
Б Славко побачив сторожа, який мовчки спостерігав за ним.
В Уявляємо, як спить наше озеро посеред лісу.
Г Довго ми лежали, бо зовсім сил не було встати.
Д Коли горобчик прочумався, діти напоїли його молоком.
Доберіть приклад до кожного типу речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами зв'язку
А Коли тебе в саду стрічаю, сад квітне знов і цілий світ пісні співає.
Б Плачуть дощі в снігах, просять вітри спочину.
В Скрізь, де пройшов дощ, свіжо.
Г Закінчилася злива, і хмари розійшлися.
Д Весна іде, красу несе.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома