НМТ 2022 основна сесія

Додано: 5 березня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1083 рази
20 запитань
Запитання 1

(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.


Однорідних членів НЕМАЄ в реченні

варіанти відповідей

першому 

 третьому 

 четвертому 

сьомому

Запитання 2

(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.


 Форму однини має в тексті іменник

варіанти відповідей

джерела 

криниці 

стилі 

покоління

Запитання 3

(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

четвертому 

п’ятому

шостому

Запитання 4

(1) За багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела, наділяючи їх цілющими й магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) Узагалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чимало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам’ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) Наприклад у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління в Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.


Складносурядним є речення

варіанти відповідей

перше

п’яте

шосте 

 сьоме

Запитання 5

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

зручний 

проміжок 

перекис  

фаховий

Запитання 6

Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

д..рижабль, през..дент, п’єд..стал 


с..нус, Ват..кан, дез..нформація


Пак..стан, прив..лей, к..парис

реч..татив, симпоз..ум, Ч..лі

рец..див, Флор..да, кр..тичний

Запитання 7

Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

під..яремний, краков..як, рутв..яний

П..ятихатки, без..язикий, брукв..яний

розіб..ється, Прип..ять, присв..ячений 

сором..язливий, Валер..ян, зап..ястя

об..їжджати, Лук..янівка, сер..йозний

Запитання 8

Правильно написано всі слова в рядку

варіанти відповідей

скасований, розтривожений, безтурботний, припинений

схвалення, безапеляційний, розмовний, преморожений

безконтактний, призвісько, розрекламований, списаний

пресмачний, сфотографований, безмірний, росщеплений

беспорадний, розпушений, прекумедний, сформований

Запитання 9

Правильно написано всі похідні слова в рядку

варіанти відповідей

Запоріжжя – запорізький, чех – чеський, Цюрих – цюриський


Прага – пражський, козак – козацький, Овруч – овруцький

Буг – бузький, латиш – латиський, Париж – парижський

Рига – ризький, узбек – узбецький, Дрогобич – дрогобицький

Кавказ – кавказський, турок – турецький, Збараж – збаразький

Запитання 10

Прочитайте уривок тексту.

(1)З/поміж українських архітекторів варто відзначити Івана Левинського. Упродовж (2)сорока/літньої діяльності ним були зведені сотні будівель (3)житлово/побутового та громадського призначення. Усе, створене ним, захоплює, бо до (4)будь/якої роботи він підходив (5)по/господарськи.

Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою

варіанти відповідей

2  

5

Запитання 11

Потребує редагування вислів у рядку

варіанти відповідей

відхилити пропозицію 

давно знати друг друга 

заповзято співпрацювати

довгострокове планування

віддячити за допомогу

Запитання 12

12. Фігуристка, ... хворобу, блискуче виконала складний стрибок.


Замість крапок у реченні можна вставити всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

не дивлячись на 

незважаючи на 

забувши про 

подолавши 

перемігши

Запитання 13

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Лише частина студентів … опанувати правила вимови …, хоч Оксана Семенівна, як досвідчений викладач, … цій темі чимало часу.


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

змогли, важкими французькими звуками, приділила

змогла, важкими французькими звуками, приділив  

змогли, важких французьких звуків, приділив

змогли, важкими французькими звуками, приділили 

змогла, важких французьких звуків, приділила

Запитання 14

Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

варіанти відповідей

Нарешті настали найочікуваніші для кожного випускника дні, сповнені найприємніших вражень.

Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір Лесі Українки.

До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з усіх, які були, а для бабусі – найяскравіші хризантеми.

Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабияких зусиль.

Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.

Запитання 15

Граматично правильне продовження речення «Вибираючи стиль одягу, ...» наведено в рядку

варіанти відповідей

людині притаманне прагнення мати привабливий, а інколи й вишуканий вигляд.

досить просто створюється особливий, індивідуальний, не схожий на інших образ.

не завжди увага закцентована на перевагах фігури й приховуванні недоліків.

зовнішність підкреслюється або ж, навпаки, погіршується невдалим поєднанням

ми хочемо бути в центрі уваги й відчувати на собі сповнені захоплення погляди.

Запитання 16

З’ясуйте значення (А – Д) кожного фразеологізму (1–4).

1 шапкою докинути                             А багато

2 хоч греблю гати                                Б повільно

3 до нових віників                              В надовго

4 як мокре горить                             Г близько

                                                           Д незручно

варіанти відповідей

1-А; 2-В; 3-Б; 4-Д

1-Г; 2-Д; 3-В; 4-А

1-Г; 2-А; 3-В; 4-Б

!-А; 2-Г; 3-Б; 4-Д

Запитання 17

Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4).

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами зв’язку

АНайвідоміша телефонна служба порятунку «911» з’явилася в американському місті Хейлівілі: 16 лютого 1968 року місцевий конгресмен зробив для перевірки «тривожний» дзвінок, лише привітавшись.

БПершість цього винаходу належить лондонцям, адже їхня служба почала діяти ще 1937 року, отримавши лише за тиждень 1336 дзвінків!

ВДля швидкого реагування в разі пожежі чи нападу, погіршення здоров’я чи стихійного лиха більшість країн нині має спеціальну службу порятунку з єдиним номером телефону.

ГЦе диспетчерська, що з’єднана з усіма екстреними службами, її номер завжди має три цифри, які легко запам’ятати.

ДУ світі завдяки Голлівуду найбільше знають саме номер «911», а в Україні та інших країнах Європи викликати таку службу можна за телефоном «112».

варіанти відповідей

1-Д; 2-А; 3-В; 4-Г

1-Д; 2-Б; 3-А; 4-Г

1-В; 2-Д; 3-А; 4-Г

1-Д; 2-А; 3-Б; 4-В

Запитання 18

Доберіть приклад (А – Д) до кожного виду відокремленого члена речення (1–4).

1 додаток 

2 означення  

3 обставина

4 прикладка (різновид означення)


А На вернісаж прийшли колеги пейзажиста – справжні поціновувачі образотворчого мистецтва.

Б Переглянувши другий розділ книги, письменник був надзвичайно задоволений ілюстраціями.

В Учасники форуму, натхненні промовою голови оргкомітету, жваво обговорювали перспективи співпраці.

Г Виставка триватиме до кінця вересня й працюватиме щодня, крім останньої суботи місяця.

Д Кожен митець прагне визнання або слави, тож мріє знайти стежину до людського серця.

варіанти відповідей

1-А; 2-Б; 3-В; 4-Г

1-Б; 2-Д; 3-В; 4-А

1-А; 2-В; 3-Б; 4-Д

1-Г; 2-В; 3-Б; 4-А

1-Г; 2-Б; 3-В; 4-А

Запитання 19

З’ясуйте, який вид підрядної частини (А – Д) відповідає кожному фрагменту речення (1–4).

Фрагмент речення

1 Часто згадую той вечір, коли …

2 Коли їхали автострадою, …

3 Із розкладу учні дізналися, коли …

4 Коли хочеш поваги до себе, …

Вид підрядної частини

А обставинна причини

Б означальна

В з’ясувальна

Г обставинна умови

Д обставинна часу

варіанти відповідей

1-Б; 2-Д; 3-В; 4-Г

1-Б; 2-Г; 3-В; 4-Г

1-Б; 2-Д; 3-В; 4-Д

1-Г; 2-В; 3-А; 4-Б

1-А; 2-Д; 3-В; 4-Г

Запитання 20

З’ясуйте, якими частинами мови (А – Д) є виділені слова (1–4) в реченні (цифра позначає наступне слово).

Національний центр Олександра Довженка викупив у Японії й повернув в Україну копію (1)віднайденого в місцевому кіноархіві (2)повнометражного наукового фільму 1930 року «Людина і мавпа», (3)що (4)донедавна вважали втраченим.

А займенник    

Б прикметник    

В прислівник       

Г форма дієслова (дієприкметник) 

Д форма дієслова (дієприслівник)

варіанти відповідей

1-Б; 2-Г; 3-А; 4-Д

1-Г; 2-Б; 3-А; 4-В

1-Г; 2-В; 3-А; 4-Б

1-В; 2-Б; 3-А; 4-Д

1-А; 2-Б; 3-Г; 4-В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест