НМТ 2023 - 1

Додано: 28 червня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 145 разів
14 запитань
Запитання 1

Префікс ПРИ має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ:


варіанти відповідей

А приспати

Б прибігти

Г приїхати

Д прийти


Запитання 2

М'якого знака не треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

A. Таріл_ці, миш_як, різ_бярство

Б. Яд_ютант, порт_єра, гордіс_тю

B. Ін_єкція, гребін_чик, нян_чити

Г Різнобарв_я, тон_ший, н_юанс

Запитання 3

Префікс з- треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

А. _читування, _хилитися, _сихання

Б. .сушений, .червоніти, _шивання

В. _ціджування, _гортання, .керований

Г _чеплення, .тривожено, .журений

Запитання 4

Правильно утворено всі імена по батькові у рядку:


варіанти відповідей

А. Іванівна, Іллінічна, Геннадійович

Б. Святославович, Матвійович, Ігоревна

В. Юрійович, Арсенівна, Валерієвич

Г В’ячеславівна, Маркович, Кузьмович

Запитання 5

Однаковий звук позначають букви, виділені в кожному слові рядка:

варіанти відповідей

А. Мороз, просьба, зіллячко

Б. Сяйво, вісті, пересіяний

В. Шумно, дивишся, сидиш

Г Кіт, тримаю, агентство

Запитання 6

Лексична помилка є в рядку:

варіанти відповідей

А. Курячий бульйон

Б. Овочевий суп

В. Знежирене молоко

Г. Гречнева каша

Запитання 7

Синонімом до слова гребувати є:

варіанти відповідей

А. Марнувати

Б. Вишивати

В. Доглядати

Г. Зневажати

Д. Пестувати

Запитання 8

Помилку в написанні власної назви допущено в рядку:

варіанти відповідей

A. Картина Леонардо да Вінчі «Залізний птах» наштовхнула киянина Ігоря Сікорського на винахід гвинтокрила.

Б. Небесний тихохід відомого конструктора вперше здійнявся над землею напередодні Першої світової війни.


B. Чотиримоторний аероплан «Ілля Муромець» київського інженера згодом став справжньою легендою.

Г. Ще один цікавий факт: літак названо на честь славного воїна Моровійська на Чернігівщині.

Д. Це цілком реальна людина, мощі якої нині покояться в Києво-Печерській Лаврі.

Запитання 9

Редагування потребує речення:

варіанти відповідей

А. Дехто, прагнучи вдосконалити свої навички, заводить нотатник для нових цікавих слів, фразеологізмів, крилатих висловів.


Б. Українська має звучати повсюди, вимагаючи дотримання вашого права на одержання інформації та послуг державною мовою.

В. Щоденно спілкуючись з носіями української, зможете швидше вивчити нові слова та покращити вимову.

Г. Кожен громадянин України, усвідомлюючи важливість державної мови, завжди і скрізь має послуговуватися нею.

Д. Використовуючи українську в гаджетах, створюючи нею дописи в соцмережах, формуємо відповідне мовне середовище.

Запитання 10

Завдання стосується речень, що первісно, в іншій послідовності, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


Проте пам’ятаємо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумаємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби - і от промова готова.


Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено вслухаються у виступ, відтак швидко втомлюється, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.


Первісний текст буде відновлено:

варіанти відповідей

1) ∑ ⊝ ⊕ ⊞ ⋈

2) ∑ ⊕ ⊝ ⊞ ⋈

3) ∑ ⊝ ⋈ ⊕ ⊞

4) ∑ ⋈ ⊞ ⊕ ⊝

5) ∑ ⊕ ⊝ ⊞ ⋈

Запитання 11

Роль підмета виконує виділено слово:

варіанти відповідей

А може бути навпаки публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.

Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.

Проте пом’ятаємо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.

Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумаємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби - і от промова готова.

Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено вслухаються у виступ, відтак швидко втомлюється, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.

Запитання 12

Однорідні обставини є в обох реченнях, позначених

 А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.


 Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.


 Проте пам’ятаємо, що для успішного іі виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.


 Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумаємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби і от промова готова.


 Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено вслухаються у виступ, відтак швидко втомлюється, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.

варіанти відповідей

1) ⊞ ⊕

2) ⊕ ∑

3) ⊝ ⋈

4) ∑ ⊝

5) ⋈ ⊞

Запитання 13

Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

варіанти відповідей

 А може бути навпаки: публіка втратить будь-яку цікавість до теми, а то й зовсім «засне», якщо оратор говоритиме мляво, повільно.

 Маємо на увазі голос, за допомогою якого можемо озвучити думки красиво й виразно, а отже, переконати аудиторію, здобути її прихильність.

 Проте пам’ятаємо, що для успішного її виголошення замало лише прочитати написане: треба навчитися правильно використовувати головний «інструмент» промовця.

 Для публічного виступу ми ретельно готуємо текст: зважуємо кожне слово, придумаємо послідовність речень, добираємо найкращі мовні засоби - і от промова готова.

 Саме через це, цікаве відходить на другий план, адже присутні напружено вслухаються у виступ, відтак швидко втомлюється, зрештою просто припиняють сприймати інформацію.

Запитання 14

Увідповідніть фразеологізм із його антонімом:

Фразеологізм:

1. підносити до небес

2. нагуляти жиру

3. дати відкоша

4. слова не видавиш

Антонім:

А. спасти з лиця

Б. ударити по руках

В. заварити кашу

Г. язик без кісток

Д. давати прочухана

варіанти відповідей

1Д, 2А, 3В, 4Г

1А, 2Д, 3Б, 4В

1Д, 2А, 3Б, 4Г

1А, 2Б, 3Д, 4Г

1В, 2А, 3Д, 4Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест