Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Пахне луг… (2) Вечірній туманець благеньким напиналом напнувся над усеньким лугом, а отам, коло лісу, начебто завис густіший і темніший морок. (3) А де лелеки, що прилетіли на/зустріч з вечірньою казкою? (4) Мабуть, поки вечеряв, то познімались і полетіли на лісові озера. (5) Вдивляєшся поміж кущів, поміж осоки — ніде не видно, тільки сумують вечірні сутінки. (6) А луг пахне де/далі сильніше, і груди не можуть умістити, увібрати всю його терпку свіжість бо за/малі. (7) Дихаєш і наче оновлюєшся, в/друге на світ народжуєшся.
Однорідні означення є в реченні
(1) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлен..і яскраво-ядучими квітами, над якими тягуче нависали оси. (2) Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалася крізь бетон..і плити. (3) Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетен..і павутиною й запален..і гострим ранковим світлом. (4) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз. (5) Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, [...] розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.
Форму однини має в тексті іменник
Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати
Правильно підкреслено літеру на позначення наголошеного звука в слові
Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Апостроф пишеться в усіх словах рядка
Правильно написано всі слова в рядку
Правильно написано всі похідні слова в рядку
Прочитайте уривок.
Сонце мало(1)помалу хилилося до заходу. Воно поволі червонило край(2)небо й робило його ясно(3)червоним. Ген(4)ген до обрію насторожено шумів неозорий ліс, оточений біляво(5)сивою мрякою.
Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, окрім
Позначте речення, яке потребує редагування:
М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Медичний безпілотник набирає швидкість близько … кілометрів за годину й підвищує шанси на виживання під час серцевого нападу … відсотків.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку
Граматично правильне закінчення речення «Приїхавши до Криму,..»
Замініть фразеологізм одним словом.
Фразеологізм
1 до сьомого поту
2 на всю губу
3 з притиском
4 на чистоту
Значення
А занадто
Б щиро
В тяжко
Г суворо
Д рясно
Доберіть приклад до кожного виду складного речення.
Вид складного речення:
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами зв’язку
Приклад речення:
А Стояла ніч, красива, мов Кармен, червоні й чорні міряла троянди.
Б Іронія – це блискавка ума, яка освітить всі глибини смислу.
В Візьми від життя все, що зможеш, і воно засяє всіма барвами.
Г Зіграй мені мелодію любові і обернеться хай на щастя розпач!
Д Завалились мости кам’яні – подорожні шукають веселку.
З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.
Відокремлений член речення
1 означення
2 обставина
3 прикладка
4 додаток
Приклад
А Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь ніколи не розлучить.
Б Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.
В Там, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.
Г Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам.
Д Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?
З’ясуйте, який вид підрядної частини (А – Д) відповідає кожному фрагменту речення (1–4).
Фрагмент речення
1 Часто згадую той вечір, коли …
2 Коли їхали автострадою, …
3 Із розкладу учні дізналися, коли …
4 Коли хочеш поваги до себе, …
Вид підрядної частини
А обставинна причини
Б означальна
В з’ясувальна
Г обставинна умови
Д обставинна часу
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Зазвичай (2)останнє, що я роблю, (3)вимикаючи комп’ютер, видаляю історію пошуків, хай би (4)що шукав.
А займенник
Б іменник
В форма дієслова (дієприслівник)
Г прислівник
Д форма дієслова (дієприкметник)
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома