НМТ

Додано: 14 березня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 86 разів
20 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А другому

Б третьому

В четвертому

Г п’ятому

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Пахне луг… (2) Вечірній туманець благеньким напиналом напнувся над усеньким лугом, а отам, коло лісу, начебто завис густіший і темніший морок. (3) А де лелеки, що прилетіли на/зустріч з вечірньою казкою? (4) Мабуть, поки вечеряв, то познімались і полетіли на лісові озера. (5) Вдивляєшся поміж кущів, поміж осоки — ніде не видно, тільки сумують вечірні сутінки. (6) А луг пахне де/далі сильніше, і груди не можуть умістити, увібрати всю його терпку свіжість бо за/малі. (7) Дихаєш і наче оновлюєшся, в/друге на світ народжуєшся.

Однорідні означення є в реченні

варіанти відповідей

А другому

Б четвертому

В шостому

Г сьомому

Запитання 3

(1) Навколо аеродрому лежали пшеничні полярозбавлен..і яскраво-ядучими квітами, над якими тягуче нависали оси. (2) Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалася крізь бетон..і плити. (3) Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетен..і павутиною й запален..і гострим ранковим світлом. (4) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз. (5) Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, [...] розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.

Форму однини має в тексті іменник

варіанти відповідей

А поля

Б оси

В смуги

Г полотнища

Запитання 4

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати

варіанти відповідей

А заступивши темрявою небо.

Б і зависли над молодими садами.

В які змусили все живе зачаїтися.

Г і ринула стоголоса злива.

Д пішов густий літній дощ.

Запитання 5

Правильно підкреслено літеру на позначення наголошеного звука в слові

варіанти відповідей

А олень

Б колесо

В читання

Г випадок

Запитання 6

Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А д..ктант, такс..ст, Лейпц..г

Б Ч..каго, х..мера, функц..я

В кред..т, д..плом, Шексп..р

Г Ч..лі, реж..м, тр..умфатор

Д Ват..кан, д..намо, х..рург

Запитання 7

Апостроф пишеться в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А відв..язати, п..юре, Лук..яненко, м..ята

Б верф..ю, транс..європейський, кон..юнктура, дзв..якати

В к..юрі, інтерв..ю, відіб..ється, з..явитися

Г тім..я, від..їжджати, возз..єднання, ін..єкція

Д М..юнхен, під..юджувати, верб..я, подвір..я

Запитання 8

Правильно написано всі слова в рядку

варіанти відповідей

А скасований, розтривожений, безтурботний, припинений

Б схвалення, безапеляційний, розмовний, преморожений

В безконтактний, призвісько, розрекламований, списаний

Г пресмачний, сфотографований, безмірний, росщеплений

Д беспорадний, розпушений, прекумедний, сформований

Запитання 9

Правильно написано всі похідні слова в рядку 


варіанти відповідей

А Кривий Ріг — криворізький, Кагарлик — кагарликський, Лопань — лопанський 

Б Сиваш — сиваський, Нова Водолага — нововодолазький, парубок — парубоцький 

В Нью-Йорк — нью-йоркський, Ужгород — ужгороцький, Острог — острозький

Г узбек — узбецький, Закарпаття — закарпацький, Прилуки — прилуцький

 Д Збараж — збаражзький, Бахмач — бахмацький, Черкаси — черкаський 

Запитання 10

Прочитайте уривок.

Сонце мало(1)помалу хилилося до заходу. Воно поволі червонило край(2)небо й робило його ясно(3)червоним. Ген(4)ген до обрію насторожено шумів неозорий ліс, оточений біляво(5)сивою мрякою.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, окрім

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

Запитання 11

Позначте речення, яке потребує редагування:

варіанти відповідей

А Дозвольте оголосити порядок денний.

Б Пропозицію прошу внести до протоколу.

В Хочу подякувати учасників круглого столу.

Г Нараду було проведено відповідно до визначеного регламенту.

Д Ми зацікавилися Вашою пропозицією і хочемо отримати детальнішу інформацію.

Запитання 12

М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А кан..йон, учител..ський, камін..чик

Б жен..шеневий, одягаєт..ся, чотир..ма

В повін..чати, слиз..кий, малесен..кий

Г жмен..ці, порт..єрний, виріз..блений

Запитання 13

Медичний безпілотник набирає швидкість близько … кілометрів за годину й підвищує шанси на виживання під час серцевого нападу … відсотків.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А сто, від восьми до вісімдесяти

Б ста, від вісьми до восьмидесяти

В ста, від восьми до восьмидесятьох

Г сто, від вісьми до вісімдесяти

Д ста, від восьми до вісімдесяти

Запитання 14

Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку

варіанти відповідей

А коротший, щонайкращий

Б ближчий, більш гарячіший

В добріший, найменш удалий

Г цікавіший, якнайдорожчий

Д вужчий, найменш потрібний

Запитання 15

Граматично правильне закінчення речення «Приїхавши до Криму,..»


варіанти відповідей

А мене відразу захопив п’янкий аромат олеандрів.

Б перед вами раптово розпросториться лазурове море.

В дітлахи швидко засмагли під лагідним сонцем.

Г згадуються неперевершені поезії Адама Міцкевича.

Д усіх відпочивальників гостинно зустрічає Сімферополь.

Запитання 16

Замініть фразеологізм одним словом.

Фразеологізм

1 до сьомого поту

2 на всю губу

3 з притиском

4 на чистоту


Значення

А занадто

Б щиро

В тяжко

Г суворо

Д рясно

варіанти відповідей

1В 2А 3Д 4Б

1В 2А 3Г 4Б

1Г 2Б 3Д 4А

1Г 2А 3Г 4Д

Запитання 17

Доберіть приклад до кожного виду складного речення.

Вид складного речення:

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами зв’язку


Приклад речення:

А Стояла ніч, красива, мов Кармен, червоні й чорні міряла троянди.

Б Іронія – це блискавка ума, яка освітить всі глибини смислу.

В Візьми від життя все, що зможеш, і воно засяє всіма барвами.

Г Зіграй мені мелодію любові і обернеться хай на щастя розпач!

Д Завалились мости кам’яні – подорожні шукають веселку.

варіанти відповідей

1Б 2Д 3Г 4В

1Д 2Б 3А 4Г

1Г 2Д 3Б 4В

1Г 2Б 3Д 4В

Запитання 18

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.

Відокремлений член речення

1 означення

2 обставина

3 прикладка

4 додаток


Приклад

А Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм свій великий час, наша лінь ніколи не розлучить.

Б Буду, мамо горда і вродлива, з тебе дивуватися повік.

В Там, у степу, схрестилися дороги, немов у герці дикому мечі.

Г Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам.

Д Чи винні ми щось комусь у житті, окрім наших батьків?

варіанти відповідей

1А 2В 3Г 4Д

1А 2Г 3В 4Д

1А 2Д 3Г 4Б

1В 2Г 3В 4А

Запитання 19

З’ясуйте, який вид підрядної частини (А – Д) відповідає кожному фрагменту речення (1–4).


Фрагмент речення

1 Часто згадую той вечір, коли …

2 Коли їхали автострадою, …

3 Із розкладу учні дізналися, коли …

4 Коли хочеш поваги до себе, …


Вид підрядної частини

А обставинна причини

Б означальна

В з’ясувальна

Г обставинна умови

Д обставинна часу

варіанти відповідей

1Б 2Д 3В 4Г

1Д 2А 3Д 4В

1Д 2А 3В 4Б

1Б 2Г 3В 4Д

Запитання 20

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).


(1)Зазвичай (2)останнє, що я роблю, (3)вимикаючи комп’ютер, видаляю історію пошуків, хай би (4)що шукав.

А займенник

Б іменник

В форма дієслова (дієприслівник)

Г прислівник

Д форма дієслова (дієприкметник)

варіанти відповідей

1Г 2А 3В 4Д

1Б 2Г 3В 4А

1Г 2Б 3В 4А

1Д 2А 3В 4А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест