Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.
(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: упорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!
1. У називному відмінку в тексті вжито слово
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.
(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: упорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!
2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.
(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: упорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!
3. Прикладка є в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4 до нього.
(1) Основний принцип методу «дама з крильцями» – прибирати дім не повністю за один раз, а частково, не більше 15-30 хвилин щодня. (2) Цей процес має асоціюватися у вас із легкістю та ненав’язливістю: краще щодня потроху, аніж цілий день на порядкування. (3) Поділіть своє помешкання на зони й складіть план прибирання кожної. (4) Якщо сьогодні ви причепурили кухню, не докоряйте собі за невеликий безлад у ванній: на все свій час! (5) Генеральне прибирання робимо впродовж години раз на тиждень: упорядковуємо все помешкання, але поверхово. (6) Ідеальний порядок у кожній зоні наводимо за щоденним 15-хвилинним графіком. (7) І ще одне добре правило: за 10-15 хвилин назбирайте в пакет 27 непотрібних речей, які муляють очі й рішуче викиньте цей мотлох (не перекладайте на інше місце, а винесіть геть)!
4. Слово зони в третьому реченні можна замінити словом
5. На другий склад падає наголос у слові
6. З подвоєними приголосними треба писати обидва слова з пропусками в рядку
7. Окремо з часткою не треба писати слово в рядку
8. Буквосполучення -ств- на місці пропуску треба писати в обох словах рядка
9. Букву й треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
10. Прочитайте уривок тексту.
Орхідеї не люблять прямих сонячних променів, тому їх не ставлять (1)будь/куди. Для них не підходять (2)перші/ліпші горщики, отже, (3)з/поміж уподобаних вами вибирайте прозорі. Не крутіть вазони з боку на бік, не поливайте квіти (4)на/швидку/руч – і вони (5)довго/довго тішитимуть вас цвітом.
Без дефіса треба писати слово, позначене цифрою
11. НЕМАЄ лексичної помилки в рядку
12. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
У п’єсі Івана ______ є два ______ , які зображені ______.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
13. Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Дорогий _______, гостинні грузини запрошують тебе відвідати _______ Батумі й покуштувати _______ хачапурі по-аджарськи.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
14. Редагування потребує речення
15. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Метод оповідок, (1) або вигадування легенд, (2) часто використовують з метою реклами: (3) історія, (4) удало придумана маркетологами, (5) може значно підвищити рівень продажу товарів, (6) і тут доречно пригадати відомий відеоролик, (7) як палички печива «Twix» виготовляють на різних фабриках.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
16. З’ясуйте значення кожного фразеологізму.
Фразеологізм
1 упасти в око
2 ужалити в серце
3 укласти в голову
4 умочити в молоко
Значення
А вразити
Б посивіти
В пояснити
Г сподобатись
Д здивуватись
17. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Нещодавно компанія «Tesla» публічно (1)всім пообіцяла, (2)що в недалекому (3)майбутньому на акумуляторних батареях будуть їздити (4)навіть вантажівки.
Частини мови
А іменник
Б прикметник
В займенник
Г сполучник
Д частка
18. Доберіть приклад речення до кожної умови вживання тире.
Умова вживання тире
1 тире в реченні з однорідними членами
2 тире між підметом і присудком
3 тире при відокремленій прикладці
4 тире на місці пропущеного члена речення
Приклад речення
А. Паркур – це мистецтво пересування в просторі за допомогою акробатичних навичок.
Б. Досягнув 16 років – можеш почати тренування під наглядом досвідченого інструктора.
В. У паркурі вивчення нових елементів триває місяцями, а практика – усе життя.
Г. Дроп, сприн, блайнд, реверс – усі техніки стрибків потребують від виконавців фізичної підготовки.
Д. З-поміж інших видів спорту паркур має найближчого родича – спортивну гімнастику.
19. Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення.
Відокремлений член речення
1 означення
2 обставина
3 додаток
4 прикладка (різновид означення)
Приклад
А. Кирилівська церква в Києві, зведена ще в середині ХІІ століття, – видатна пам’ятка архітектури та монументального живопису.
Б. Тут поховано Святослава Всеволодовича – одного з головних героїв давньоруської поеми «Слово про похід Ігорів».
В. Упродовж восьми століть свята обитель пережила періоди розквіту й занепаду, перебудов і реставрацій.
Г. На стінах Кирилівської церкви можна побачити як олійний стінопис ХІХ століття, так і справжні художні скарби, зокрема фрески ХІІ століття.
Д. У 1970-х роках, обережно знімаючи багатовікові нашарування, реставратори відкрили понад 800 давньоруських фресок.
20. Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами зв’язку
А. У 1975 році американець Білл Гейтс заснував компанію «Microsoft», що розробляла програмне забезпечення для персональних комп’ютерів.
Б. Створивши велику корпорацію, Білл Гейтс заробив свій перший мільярд доларів; понад 10 років засновник «Microsoft» був найбагатшою людиною світу.
В. «Microsoft» розробила операційну систему, але ліцензію на її використання було продано корпорації «ІВМ», яка встановлювала її на комп’ютери власного виробництва.
Г. Завдяки нечуваному успіху як цих розробок, так й інших програм Білл Гейтс став одним із найвпливовіших та найбагатших людей планети.
Д. Хто з інтернет-користувачів у наші дні не знає імені Білла Гейтса і яка молода людина не мріяла саме про такий успішний розвиток власного бізнесу?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома