На картосхемі виділено територію:
Художник, автор літографії 1923 рік
Проаналізуйте фрагмент історичного документа
«У Петрограді відбулися криваві події, які загрожують загибелі завоювань революції. Частина населення Петрограда, керована більшовиками, збройним шляхом ліквідувала Тимчасовий Уряд і хоче нав'язати свою волю Російській Республіці. Ми закликаємо рішуче боротися з будь-якими спробами підтримання петроградського повстання. Громадяни України! Покажіть себе вірними захисниками свободи й ворогами анархії, яка може віддалити скликання Всеросійських й Українських Установчих Зборів і навіть призвести до загибелі рідного краю...»
«Криваві події» в Петрограді спричинили ухвалення
Першим митрополитом Української автокефальної православної церкви, утвореної 1921 року, став
В уривку з історичного джерела «Після прийняття рішення про необхідність підняття загального повстання в Україні польовий повстанський штаб приступив до підготовчих заходів щодо його організації. Вирішено було пустити два відділи: південний – на Поділля, північний – на Волинь. Водночас мусить бути проведений комбінований виступ у Першій повстанській групі під керуванням командира І групи генерал-хорунжого Гулого…» ідеться про підготовку до
Упровадження нової економічної політики в УСРР стало однією з передумов
Яке гасло найповніше відповідає реалізації в СРСР та УСРР планів першої п’ятирічки?
«Підкарпатська Русь» – офіційна назва в 1920-х – 1930-х рр. українських земель у складі
Засновником «Поліської Січі» – збройно-політичної формації, що діяла на Волині від червня 1941 р. до лютого 1944 р., – був
Колективізацію сільського господарства в 1940 – 1950-ті рр. здійснено в
Укажіть один з осередків шістдесятників в Україні.
Наведена карикатура акцентує увагу на одній із характерних вад радянської моделі економіки.
Дошка пошани
Не проходьте повз! Сидоров – прогульник!
– Що з того, що ми з тобою на різних дошках, усе одно зарплати однакові.
Партійно-радянське керівництво намагалося подолати цю ваду
Укажіть фото активного учасника дисидентського руху, члена московської Гельсінської групи, неформального лідера руху кримських татар за повернення на історичну батьківщину.
Проаналізуйте фрагмент історичного документа й виконайте завдання
«Виходячи зі смертельної небезпеки, яка нависла була над Україною... продовжуючи тисячолітню традицію державотворення в Україні... Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто проголошує незалежність України й створення самостійної української держави – України... Віднині на території України мають чинність винятково Конституція і закони України...»
Що передувало появі цитованого документа?
Проаналізуйте уривок зі спогадів лідера кримських татар, народного депутата України Мустафи Джемілєва: «До речі, "статистика", що на "референдумі" було 83 % кримчан, із яких 96 % або 98 % висловилися за приєднання до Російської Федерації – абсолютна брехня. Ніколи такої активної участі в голосуванні не було й бути не може, там люди працюють у різних регіонах, а голосувати треба за місцем проживання. Зі 180 тис. кримських татар на "дільниці" прийшло тільки 900, до того ж більшість із них наївно думала, що потрібно сказати про своє бажання бути в складі України. І ми маємо секретне донесення ФСБ Криму своєму начальству в Москві. Реальна участь була 34,2 %, і не всі голосували за приєднання до РФ».
Події якого року описано в ньому?
Увідповідніть ім’я історичного діяча з подією, до якої він причетний
1 В. Липківський
2 П. Скоропадський
3 М. Грушевський
4 С. Петлюра
А скликання Українського національного конгресу (з’їзду)
Б укладення Варшавської угоди
В заснування Української академії наук
Г проголошення Української автокефальної православної церкви
Д запровадження нової економічної політики
Увідповідніть подію з роком, коли вона відбулася.
1 проведення операції «Вісла»
2 уключення Закарпаття до складу УРСР
3 депортація кримських татар та інших народів Криму
4 ліквідація Української греко-католицької церкви
А 1944 р.
Б 1945 р.
В 1946 р.
Г 1947 р.
Д 1948 р.
З'ясуйте, у якій сфері творчості здобув популярність кожен з указаних митців.
1 Л. Биков
2 В. Івасюк
3 В. Стус
4 А. Горська
А література
Б театральне мистецтво
В образотворче мистецтво
Г кіномистецтво
Д естрадне мистецтво
Увідповідніть рік прийняття документа із цитатою з нього.
1 1991 р.
2 1995 р.
3 1996 р.
4 2014 р.
А «Підтверджуючи відданість України ідеалам та принципам, які є спільним надбанням європейських народів,…Верховна Рада України постановляє: Приєднатися від імені України до Статуту Ради Європи…»
Б «…Верховна Рада України постановляє: 1. Ввести в дію Закон України “Про Збройні Сили України” з моменту його прийняття. 2. Доручити Кабінету Міністрів України розробити пропозиції щодо загальної структури Збройних Сил України...»
В «1. Цим документом створюється асоціація між Україною та Союзом і його державами-членами... Цілями асоціації є: Сприяти поступовому зближенню Сторін.., поглиблюючи зв’язок України з політикою ЄС...»
Г «Верховна Рада Української РСР проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність і неподільність влади республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах...»
Д «…Верховна Рада України постановляє: …Прийняти Конституцію України… Визнати такою, що втратила чинність, Конституцію України від 20 квітня 1978 року з наступними змінами й доповненнями…»
Увідповідніть період в історії України з поняттями й термінами, які потрібно використовувати для його характеристики.
1 Україна в перші повоєнні роки (1945 р. – початок 1950-х рр.)
2 Україна в умовах десталінізації (1953–1964 рр.)
3 Україна в період загострення кризи радянської системи (1965–1985 рр.)
4 Україна в умовах незалежності (1991 р. – початок XXI ст.)
А «культ особи», «лібералізація», «раднаргоспи», «хрущовки»
Б «розвинений соціалізм», «тамвидав», «номенклатура», «застій»
В «колабораціонізм», «Східний вал», «план “Барбаросса”», «випалена земля»
Г «сепаратизм», «поліконфесійність», «люстрація», «волонтерський рух»
Д «холодна війна», «ждановщина», «відбудова», «лисенківщина»
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома