Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
Ще в (1)підлітковому віці (2)вподобанням Андрія були (3)читання (4)довідників, (5)фахових журналів з історії та пошук (6)відомостей про (7)український (8)визвольний рух.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах рядка
Суфікс -ик має однакове значення в усіх словах, окрім
Українським відповідником до слова неординарний є
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Долав ------------------- путь Олексій з ----------------- майже ---------------- доби.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Обласна лікарня отримала_---------------- обладнання на суму близько ---------- тисяч_---------------.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків
Сподіваємося, що_------------- усі ---------------- зможуть ----------- ЗНО під час основної та додаткової сесій .
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Хоч путь ----------- , а мігрень ---------- , дівчина тішилася, що придбала багато гарних речей під час -----------.
Немає лексичної помилки в рядку
Увідповідніть фразеологізм із його значенням
Фразеологізм
перекувати мечі на орала
Не потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка
Літеру И треба писати на місці пропусків у всіх словах рядка
Чергування приголосних НЕ відбудеться к прикметнику, утвореному за допомогою суфікса –ськ від слова
Подвоєні літери слід писати на місці всіх цифр, окрім
На рівнин(1)ому березі Ел(2)ади зібралося числен(3)е військо, а морські хвилі гойдали споряджен(4)і в дорогу кораблі: Мготується помста Парісу за викраден(5)я Єлени.
Правильно написано всі слова іншомовного походження в рядку
Дотримано правил вживання апострофа в усіх реченнях, крім
Префікс при- пишеться у всіх словах рядка
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).
(1)Хто з (2)мечем до нас прийде, (3)від меча (4)й загине.
●1 хто
●2 мечем
●3 від
●4 й
●
●А іменник
●Б займенник
●В сполучник
●Г прийменник
Д частка
Установіть відповідність між типом речення та прикладом
А Проблема особистості, як стверджують науковці, віддавна є основою філософського пізнання.
Б Відомо, що немає двох однакових людей, кожен із нас неповторний.
В На думку деяких науковців, людина формується й розвивається відповідно до її вроджених якостей, а соціальне оточення відіграє в цьому розвитку дуже важливу роль.
Г Натомість інші вчені вважають, що особистість є продуктом, цілком сформованим у процесі соціального розвитку.
Д Однак майже всі науковці переконані: людина не народжується особистістю, а стає нею в процесі життя .
Тип речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами зв’язку
Установіть відповідність між реченням і випадком уживання тире в ньому
1 Душа моя розкрита для любові, як нива – для солодкого зерна.
2 Весело живеться – до роботи серце рветься.
3 Усе більше виснажувала важка дорога – довга, непіддатлива.
4 Улюблена робота – це форма відпочинку.
5 Поля, гори долини – усе замерло в очікуванні життєдайної зливи.
Уживання тире
А тире при відокремленому означенні
Б тире в складному безсполучниковому реченні
В тире на місці пропущеного члена речення
Г тире між підметом і присудком
Установіть відповідність між виділеним фрагментом тексту й підрядною частиною
●1 Ставлять запитання для кращого розуміння суті проблеми.
●2 Уточнювальні запитання ставлять, по-різному їх формулюючи.
●3 Іноді важко відповісти через хвилювання .
●4 Особливо цікаво почути пояснення автора.
●А Слайди презентації необхідно структурувати так, щоб вони доповнювали озвучену інформацію, а не дублювали її.
●Б Дискусію потрібно провести, щоб з’ясувати суперечливі моменти.
●В Текст на слайді має бути коротким, адже великі тексти відволікають увагу.
●Г Якісною буде презентація, дизайн якої переконує, а не відволікає яскравими фото.
●Д Перегляньте готові шаблони презентацій і навчіться, як адаптувати їх до вашої теми.
Прочитайте речення, цифра позначає попередній розділовий знак
●
Незабаром у гості до дуба, (1)величного красеня, (2)прилетіли журавлі; (3)їх було так багато, (4) що вони закрили пів неба; (5) настала раптова ніч, (6)і в тій темряві, (7)утвореній живими пташиними тілами, (8)де-не-де проступали зорі.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення
●1 означенння
●2 обставина
●3 прикладка
●4 додаток
Приклад
●А Дослухаючись до свого серця, ти завжди будеш чинити правильно.
● Б Я не скрипковий ключ, а журавлиний тобі над полем у небі напишу .
● В У тяжкі хвилини ніхто не розрадить, окрім вірного друга.
● Г Льодяник, запакований у яскраву обгортку, був схожий на яскравого метелика.
● Д Вхід прикрашав яскраво-фіолетовий доліхос – бразильський гіацинтовий біб.
Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
1. У 1816 році, у Західній Європі та Північній Америці видався вельми холодний літній період. 2. Ще в червні річки були сковані льодом, а на полях лежав сніг. 3. Саме тому цей рік увійшов в історію людства як “рік без літа”. 4. Вільям Хамфрейс, американський дослідник клімату, у 1920 році окреслив одну з найбільш імовірних причин – виверження вулкана Тамбора, що відбулося в 1815 році на іншому кінці Землі, на осторві Сумбава, що в Індонезії. 5. За припущенням вченого, попіл, що поширився за кілька місяців у стратосфері, зумів спричинити ефект вулканічної зими в Північній пвікулі.
Зміст тексту буде відновлено, якщо розташувати речення в такій послідовності
1. У 1816 році, у Західній Європі та Північній Америці видався вельми холодний літній період. 2. Ще в червні річки були сковані льодом, а на полях лежав сніг. 3. Саме тому цей рік увійшов в історію людства як “рік без літа”. 4. Вільям Хамфрейс, американський дослідник клімату, у 1920 році окреслив одну з найбільш імовірних причин: це виверження вулкана Тамбора, що відбулося в 1815 році на іншому кінці Землі, на острові Сумбава, що в Індонезії. 5. За припущенням вченого, попіл, що поширився за кілька місяців у стратосфері, зумів спричинити ефект вулканічної зими в Північній півкулі.
Складним реченням з різними видами зв’язку є речення під номером
1. У 1816 році, у Західній Європі та Північній Америці видався вельми холодний літній період. 2. Ще в червні річки були сковані льодом, а на полях лежав сніг. 3. Саме тому цей рік увійшов в історію людства як “рік без літа”. 4. Вільям Хамфрейс, американський дослідник клімату, у 1920 році окреслив одну з найбільш імовірних причин: це виверження вулкана Тамбора, що відбулося в 1815 році на іншому кінці Землі, на острові Сумбава, що в Індонезії. 5. За припущенням вченого, попіл, що поширився за кілька місяців у стратосфері, зумів спричинити ефект вулканічної зими в Північній півкулі.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
1. У 1816 році, у Західній Європі та Північній Америці видався вельми холодний літній період. 2. Ще в червні річки були сковані льодом, а на полях лежав сніг. 3. Саме тому цей рік увійшов в історію людства як “рік без літа”. 4. Вільям Хамфрейс, американський дослідник клімату, у 1920 році окреслив одну з найбільш імовірних причин: це виверження вулкана Тамбора, що відбулося в 1815 році на іншому кінці Землі, на острові Сумбава, що в Індонезії. 5. За припущенням вченого, попіл, що поширився за кілька місяців у стратосфері, зумів спричинити ефект вулканічної зими в Північній півкулі.
Вставною конструкцією ускладнене речення, позначене
1. У 1816 році, у Західній Європі та Північній Америці видався вельми холодний літній період. 2. Ще в червні річки були сковані льодом, а на полях лежав сніг. 3. Саме тому цей рік увійшов в історію людства як “рік без літа”. 4. Вільям Хамфрейс, американський дослідник клімату, у 1920 році окреслив одну з найбільш імовірних причин: це виверження вулкана Тамбора, що відбулося в 1815 році на іншому кінці Землі, на острові Сумбава, що в Індонезії. 5. За припущенням вченого, попіл, що поширився за кілька місяців у стратосфері, зумів спричинити ефект вулканічної зими в Північній півкулі.
Функцію присудка виконує слово
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома