олімпіада

Додано: 24 листопада 2023
Предмет: Українська мова, 10 клас
20 запитань
Запитання 1

На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

черговий

псевдонім

ознака

осока

Запитання 2

Спрощення у групах приголосних на місці пропуску позначається на письмі в усіх словах рядка 

варіанти відповідей

блис..нути, улес..ливий, очис..ний, реміс..ник

проїз..ний, хрус..нути, балас..ний, віс..ник

доблес..ний, якіс..ний, хрес..ний, випус..ний

безшелес..но, гіган..ський, виїз..ний, облас..ний

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1)Постукала весна в прозорий кришталь вікон, торкнулася серця лоскітливим подихом травня й невтримно поманила в замріянний гай. (2)А в гаю синіми вогниками коливаються на тонких стебельцях проліски. (3)Схожі вони на бірюзові намистинки розгублені чиєюсь невинною рукою між вузеньких листочків боязкої травиці. (4)Може, то безжурний жайвір бризнув на галявину іскри невичерпного натхнення чи соромлива синичка розсипала зерна свого пестливого співу?

Орфографічну помилку допущено в слові

варіанти відповідей

замріянний

безжурний

невичерпного

пестливого

Запитання 4

Правильно написано всі слова в рядку

варіанти відповідей

рідкісний, ненависний, захистний

форпостний, пісний, кількісний

шістсот, кістлявий, студенський

тріснути, тиждневик, контрастний

Запитання 5

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

В Україні за підтримки Організації з безпеки і співробітництва в Європі триває загальнонаціональна кампанія, присвячена питанням кібербезпеки.

У межах цих заходів журналіська спільнота отримала відео-ролики з рекомендаціями щодо безпечної поведінки в кіберпросторі.

А школярі в усіх регіонах країни ознайомлятся з інфоброшюрами «5 правил захисту інформації від злому в інтернеті» і «5 правил безпечного шопінгу в інтернеті».

Зосередженя уваги перед усім на школярах зумовлене їхньою схильністю до необдуманих дій в інтернеті, а отже, беззахисністю перед кібершахраями.

Запитання 6

Без апострофа треба писати всі слова в рядку

Запитання 7

Без апострофа треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

верб..я, кур..йозний, тьм..яний

моркв..яний, розз..явити, цв..яшок

дзв..якнути, ін..єкція, різдв..яний

духм..яний, присв..ята, прим..ятий

Запитання 8

Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

д..ктант, такс..ст, Лейпц..г

Ч..каго, х..мера, функц..я

кред..т, д..плом, Шексп..р

Ват..кан, д..намо, х..рург

Запитання 9

Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка

варіанти відповідей

і..раціональний, груп..а, Гол..андія

Пікас..о, примадон..а, рот..ердамець

годин..ик, інтел..ект, га..льський

дік..енсівський, буд..ист, ал..ея

Запитання 10

Правил уживання великої літери дотримано в рядку

варіанти відповідей

сузір’я Великого Пса, Балканський півострів

острів Нова Гвінея, Івано-франківська область

Друга Світова Війна, Європейський Союз

Конституція України, балет «Лісова Пісня»

Запитання 11

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.

Окремо в тексті треба писати сполуку

варіанти відповідей

не/зліченні

не/звіданим

не/помітно

не/потрібне

Запитання 12

Лексично правильне словосполучення утворить прикметник повчальний з іменником

варіанти відповідей


заклад

план

ефект

досвід

Запитання 13

Прочитайте речення.

Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна.

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

вимкнути, незважаючи на, позачиняти

виключити, незважаючи на, позакривати

вимкнути, незважаючи на, позакривати

виключити, не дивлячись на, позачиняти

Запитання 14

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Іменник виділено в словосполученні з тексту

варіанти відповідей

починається з колискової

для маленької дитини

звучання почутої мелодії

ходить навшпиньках

Запитання 15




Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

На годиннику була шоста, коли ми проходили повз вежу.

Проходячи повз вежу, ми почули бій годинника.

Годинник пробив шосту, а ми тільки проходили повз вежу.

Проходячи повз вежу, годинник пробив шосту годину.

Запитання 16

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати

варіанти відповідей

заступивши темрявою небо.

і зависли над молодими садами.

які змусили все живе зачаїтися.

і ринула стоголоса злива

Запитання 17

Складним є речення

варіанти відповідей

Досвітній вогонь запали, поки ще зоря не заграла.

Сідають на озера уночі натомлені в дорозі дикі гуси.

Вітер загуляв, заблудив у полі та й пита дороги у сестри-тополі.

І від щастя, а може, від горя промінь сонячний серце пропік.

Запитання 18

Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори…» додати

варіанти відповідей

але недолюблюю холодні листопадові.

зі щебетанням птахів у нашому саду.

напоєні пахощами яблуневого цвіту.

хоча й червневі мають свої принади.

Запитання 19

Двокрапку треба поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Вже тиха осінь ходить берегами на вербах трусить листячко руде.

Сашко задихався та зморився більше години вони бігли з Сіроманцем.

Сонце зайшло степові озера стали на якийсь час темно-червоними.

Брязне клинок об залізо кайданів піде луна по твердинях тиранів.

Запитання 20

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Унизу,(1) за Ворсклою,(2) розгорталася в заобрійну далеч мальовничі простори рідної Вкраїни,(3) звідти попід самі вікна підступало море народного життя з його журбами й радощами,(4) з чародійними пісенними вечорами,(5) сповненими поезії,(6) яка бентежила душу то піснею-задумою,(7) то лукавим жартом,(8) то щемкою сльозою.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1 і 2 – при уточнювальній обставині

кома З – між частинами складносурядного речення

коми 4, 7 і 8 – між однорідними членами

кома 5 – при відокремленому означенні

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест