олімпіадні завдання українська мова та література

Додано: 10 жовтня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 10 разів
35 запитань
Запитання 1

Укажіть рядок, у якому всі слова пишуться з м’яким знаком 

варіанти відповідей

вихован..ці, порт..єра, бул..йон, зачіс..ці 

рибал..ці, дніпровс..ка, їдал..ня, прос..ба 

котит..ся, запоріз..кий, дон..чин, шпил..ка 

сон..ця, нанівец.., брун..ка, хустин..ці 

Запитання 2

Укажіть рядок, у якому в усіх словах, розкривши дужки, треба писати велику літеру 

варіанти відповідей

(П, п)роспект (П, п)еремоги, (К, к)нязь, (М, м)аршал авіації 

(Р, р)еспубліка (Б, б)олгарія, (А, а)кадемік, (М, м)арс, (П, п)ланета 

(Б, б)огородиця, (К, к)олобок, (Г, г)аличина, (Р, р)іздво 

(С, с)умщина, (Б, б)егонія, (Б, б)лаговіщення, (М, м)айстер (С, с)порту 

Запитання 3

Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до першої дієвідміни 

варіанти відповідей

пливти, квапитися, збирати, сидіти 

скрипіти, духмяніти, полоти, чекати 

радіти, хотіти, боротися, тьмяніти 

сумувати, звикати, летіти, плекати 

Запитання 4

 У (1) кожного народу є свій ідеал людської краси. 2. Віковий досвід українського народу говорить, що немає краси людини без краси мови. 3. Не може бути гарною людина, у якої голос грубий, різкий, інтонації агресивні, а (2) часом проскакують й лайливі слова. 4. Багато що тут залежить від нас і чистота голосу, і вміння володіти ним, інтонувати тощо. 5. (3) Коли ми налаштуїмося на доброзичливість і приязнь, у нас відразу м’якшає вираз обличчя, з’являється усмішка, змінюються барви голосу. 6. Усе це разом і створює (4) певне враження про нас у інших людей (За А. Коваль). 

Прочитай текст.Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку 

варіанти відповідей

у другому 

у третьому 

у четвертому 

у п’ятому 

Запитання 5

 У (1) кожного народу є свій ідеал людської краси. 2. Віковий досвід українського народу говорить, що немає краси людини без краси мови. 3. Не може бути гарною людина, у якої голос грубий, різкий, інтонації агресивні, а (2) часом проскакують й лайливі слова. 4. Багато що тут залежить від нас і чистота голосу, і вміння володіти ним, інтонувати тощо. 5. (3) Коли ми налаштуїмося на доброзичливість і приязнь, у нас відразу м’якшає вираз обличчя, з’являється усмішка, змінюються барви голосу. 6. Усе це разом і створює (4) певне враження про нас у інших людей (За А. Коваль). 

Прочитай текст. Укажіть слово, у написанні якого допущено помилку 


варіанти відповідей

людської 

приязнь

обличчя 

налаштуїмося 

Запитання 6

Прочитайте речення, укажіть, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)

Рідне слово входить у духовне життя днів дитинства та юності разом із рідною піснею, її світовою (1) величчю й сонячністю (І. Вихованець). (2)Розмовляючи, ми (3) ніколи не задумує­мося над тим, а яке це слово – (4) старе чи молоде (А. Коваль). 


варіанти відповідей

1-іменник, 2-дієслово, 3-займенник, 4-дієприкметник

1-іменник, 2-дієприслівник, 3-займенник, 4-прикметник

1-прислівник, 2-дієприкметник, 3-прислівник, 4-прикметник

1-іменник, 2-дієприслівник, 3-прислівник, 4-прикметник

Запитання 7

Укажіть рядок, у якому всі слова потрібно писати з апострофом 

варіанти відповідей

з..юрмитися, п..єдестал, п..юре, солов..ї 

прислів..я, духм..яний, зв..язковий, тьм..яний 


роз..яснити, торф...яний, між..яр..я, арф..яр 

св..ятковий, миш..як, подвір..я, мавп..ячий 

Запитання 8

Укажіть рядок, у якому всі іменники лише чоловічого роду 

варіанти відповідей

доповідь, піч, шлях, путь 

дріб, край, біль, Сибір 

успіх, староста, сирота, бешамель

лівша, аваню, кіловат, собака 

Запитання 9

Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до другої дієвідміни 

варіанти відповідей

мчати, звикати, блукати, стежити 

торохтіти, білити, полоти, милуватися 

йти, гладити, бентежити, панувати 

шелестіти, бігти, чистити, гірчити 

Запитання 10

Укажіть рядок, у якому всі частки треба писати разом з іншими словами 

варіанти відповідей

авже/ж, ніби/то, ні/скільки, чи/мало 

не/хай, як/небудь, будь/де, ні/де 

начеб/то, ні/звідки, аби/що, тому/то 

будь/який, мов/би, ні/з/ким, ні/що

Запитання 11

1.Розлившись безбережним морем понад землею й (1) позапалювавши на небі не злічимі свічечки, ніч пустилася на чари. 2. Дмухнула по лугах і покрила густими сивими туманами пари, що стояли (2) непорушно, мов полки готові в далекий похід. 3. Широчезною долонею вона погладила по ланах і полях. 4. І (3) колосисті лани жита й пшениці, похилившись із легким шелестом під тією долонею, вирівнялися й стали тихі, нерухомі. 5. І здавалось, що вся природа стишилась, завмерла на мить у (4) якомусь німому очікуванні (За І. Франком).

Прочитайте текст.Укажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку 

варіанти відповідей

у другому 

у третьому 

у четвертому 

у п’ятому 

Запитання 12

1.Розлившись безбережним морем понад землею й (1) позапалювавши на небі не злічимі свічечки, ніч пустилася на чари. 2. Дмухнула по лугах і покрила густими сивими туманами пари, що стояли (2) непорушно, мов полки готові в далекий похід. 3. Широчезною долонею вона погладила по ланах і полях. 4. І (3) колосисті лани жита й пшениці, похилившись із легким шелестом під тією долонею, вирівнялися й стали тихі, нерухомі. 5. І здавалось, що вся природа стишилась, завмерла на мить у (4) якомусь німому очікуванні (За І. Франком). 

Укажіть, якими частинами мови є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово) 

варіанти відповідей

1-дієслово, 2- іменник, 3-дієприкметник, 4-іменник

1-дієприслівник, 2- прислівник, 3-прикметник, 4-займенник

1-дієприкметник, 2- прийменник, 3-прикметник, 4-прислівник

1-дієприслівник, 2- прикметник, 3-іменник, 4-займенник

Запитання 13

І нехай народяться з-під його пера художні образи, які стануть близькими й рідними читачеві (І. Цюпа). Прочитайте речення. Визначте вид підрядного

варіанти відповідей

підрядне наслідкове

підрядне часу

підрядне мети

підрядне означальне

Запитання 14

З’ясуйте, якими членами речення є виділені слова (цифра в дужках позначає наступне слово)

Пам’ять наша – глибокий чарівний (1) колодязь, на дні якого (2) дивно затонуло синє небо. З самісінької глибини колодязя, з його дна, (3) немислимо далекого, проглядається моє ди­тинство, й ми дивимось одне одному в очі, мовчимо, ніби хочемо зрозуміти якусь (4) загадку (За Є. Гуцалом). 


варіанти відповідей

1-підмет, 2-означення, 3-обставина, 4-додаток

1-присудок, 2-обставина, 3-означення, 4-підмет

1-присудок, 2-обставина, 3-означення, 4-додаток

1-підмет, 2-означення, 3-присудок, 4-означення

Запитання 15

Укажіть рядок, у якому в усіх словах, відкриваючи дужки, потрібно писати дві літери 

варіанти відповідей

зако(н, нн)ий, розкі(ш, шш)ю, на(д, дд)ністрянський, сказа(н, нн)ий 


бо(в, вв)аніти, почу(т, тт)ів, ви(л, лл)ється, пі(д, дд)а(ш, шш)я

шале(н, нн)ий, (л, лл)я(н, нн)ий, ро(з, зз)ява, впевне(н, нн)ий 


невблага(н, нн)ий, радіс(т, тт)ю, пече(н, нн)ий, жов(ч, чч)ю 

Запитання 16

У якому слові у вимові відбувається уподібнення

приголосних звуків за дзвінкістю?

варіанти відповідей

 отже

натхненно

вести

нігті

Запитання 17

У якому рядку в усіх словах у вимові відбувається уподібнення приголосних звуків?

варіанти відповідей

пісня, розчісуєшся, вокзал

вмивається, боротьба, промінчик

інший, цвях, студентський

рюкзак, казка, озвешся

Запитання 18

Виділіть речення, у якому правильно  розставлено розділові наки при дієприслівниковому звороті:

варіанти відповідей

Вітри північні тремтять, затихаючи між кущами лавровими.

Весняний вітер, нетерпляче зітхає, оббігаючи узлісся.

Солодкою стрілою пізній цвіт скрадаючись, приморозок ранить.

Хмари завурували, закипіли, і вурушили вперед опускаючись усе нижче

Запитання 19

«Польовою царівною» у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» називають...

варіанти відповідей

Галю

Явдоху

Мотрю

Христю

Запитання 20

Кому з персонажів твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» належать слова: «Скрізь неправда… Скрізь!.. Живеш, нудишся, тратиш силу, волю, щоб куди заховатись від неї, втекти від неї, плутаєшся в темряві, падаєш, знову встаєш, знову простуєш, знову падаєш… коли б можна, — увесь світ випо-лонив, а виростив новий… тоді б, може, й правда настала!..»?

варіанти відповідей

 Грицькові

Максиму

Чіпці

Остапу

Запитання 21

Як Іван Франко назвав повість "Кайдашева сім`я" І.Нечуя-Левицького?

варіанти відповідей

найкращим описом української родини

найкращим твором сучасності

найкращою повість доби Відродження

найкращою оздобою українського письменства

Запитання 22

Якого кольору були чоботи у Кайдашихи на сватанні?

варіанти відповідей

жовті

червоні

чорні

сині

Запитання 23

Кому з персонажів твору "Мартин Боруля" І.Карпенка-Карого належать слова: «Чина, дворянство треба любить, а другої любові нема на світі!»?

варіанти відповідей

Гервасію

Мартинові

Красовському


Степанові

Запитання 24

Чиї це слова (за твором Івана Карпенка-Карого «Мартин Боруля»): «...діло Борулі веду проти Красовського, а діло Красовського - проти Борулі. Їздю на своїх конях по просителях: і коней годують, і мене годують, і фурмана годують. І платять!... Нарешті: чи виграв, чи програв, а грошики дай! Живи - не тужи! Все одно що лікар: чи вилічив, чи залічив, - плати!»?

варіанти відповідей

Гервасія Гуляницького

Трандалєва

Матвія Дульського

Націєвського

Запитання 25

Позначте, які дійові особи є у творі М.Коцюбинського "Intermezzo"

варіанти відповідей

моя утома

жайворонки

людське горе

пташка

три білі вівчарки

Запитання 26

Ліричною драмою Іван Франко назвав збірку

варіанти відповідей

"З вершин і низин"



"Зів'яле листя"

 "Мій Ізмарагд"

 "Балади і розкази"

Запитання 27

Навіщо 40 років Мойсей вів євреїв крізь пустелю? (поема І.Франка "Мойсей")

варіанти відповідей

заблукав, не знав правильної дороги

щоб переконатися в тому, що вони завжди готові покірно йти за пророком

щоб змінилося 2 покоління і євреї позбулися рабської психології


щоб вони побачили все на шляху до землі обітованої

Запитання 28

Перифраз, що стосується постаті Івана Франка 

варіанти відповідей

мандрівний філософ, прихильник ідеї "сродної" праці

 Кобзар, геній української нації


Каменяр, духовний провідник нації


Великий Сонцепоклонн

Запитання 29

Кому належать слова:

"Ну, як-таки щоб воля - та пропала? 

Се так колись і вітер пропаде!"?

варіанти відповідей

Шрам ("Чорна рада" П.Куліш)

Чіпка ("Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панас Мирний та Іван Білик)

Мавка ("Лісова пісня" Леся Українка)

Наталка ("Наталка Полтавка" І.Котляревський)

Запитання 30

«Талановита буковинська письменниця внесла в наше письменство новий тон, новий спосіб писання, узятий з новішої німецької літератури та філософії…». Про кого сказано?

варіанти відповідей

Лариса Косач

Марія Вілінська

Ольга Кобилянська

Олена Пчілка

Запитання 31

Вкажіть представників "Празької школи"

варіанти відповідей

Максим Рильський

Євген Маланюк

Олена Теліга

Юрій Липа

 Олег Ольжич

Остап Вишня

 Іван Багряний

Павло Тичина

Запитання 32

М.Куліш, М.Зеров, Є.Плужник, Микола Хвильовий – це представники...

варіанти відповідей

ВАПЛІТЕ

 "шістдесятників"

 "Плугу"

 "Розстріляного відродження"

Запитання 33

До угрупування "київські неокласики" (або п"ятірне гроно") не належав

варіанти відповідей

П. Тичина

М. Зеров

М. Рильський

Ю. Клен

Запитання 34

В уривку

        Тріщить, лящить, мов щелепа, корчма,

        й ліщина галуззю стає сторчма.

        Це бродить вітер, шуму перший родич…

провідним художнім засобом є...

варіанти відповідей

антитеза

алітерація

анафора

епіфора

метафора

тавтологія

Запитання 35

"Я сам. Вікно. Сніги...

Сестру я Вашу так любив -

Дитинно, злотоцінно", - зізнається ліричний герой вірша

варіанти відповідей

Олександр Олесь

Микола Вороний

Павло Тичина

Максим Рильський

Євген Плужник

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест