Орфоепічна норма. Чергування у//в, і//й як засіб милозвучності. Основні правила вимови голосних звуків. Основні правила вимови приголосних звуків. Наголос

Додано: 18 грудня 2022
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 2079 разів
12 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

 [1]Ви чули легенду про щастя? [2] Стверджують, що воно перебувало в золотистому, щільно стуленому пуп’янку тюльпана. [3] Ніхто не міг дістатися до нього, хоча й намагалися: хто силою, хто — хитрощами, хто — заклинанням. [4] І йшли до тієї квітки старі й молоді, здорові й каліки, ішли царі зі шляхетним почтом і жебраки з торбами, ішли багатії­марнотрати й злидарі без шеляга за душею. [5]Натовп біля квітки збирався і згодом розходився ні з чим.


1.Порушення правил чергування у-в, і-й допущено в реченні

варіанти відповідей

А другому  

Б третьому

В четвертому

Г п’ятому

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

 [1]Ви чули легенду про щастя? [2] Стверджують, що воно перебувало в золотистому, щільно стуленому пуп’янку тюльпана. [3] Ніхто не міг дістатися до нього, хоча й намагалися: хто силою, хто — хитрощами, хто — заклинанням. [4] І йшли до тієї квітки старі й молоді, здорові й каліки, ішли царі зі шляхетним почтом і жебраки з торбами, ішли багатії­марнотрати й злидарі без шеляга за душею. [5]Натовп біля квітки збирався і згодом розходився ні з чим.

2.У слові стверджують

варіанти відповідей

      А звуків на один більше, ніж букв

Б звуків на один менше, ніж букв

В звуків на два більше, ніж букв     

Г звуків на два менше, ніж букв

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

 [1]Ви чули легенду про щастя? [2] Стверджують, що воно перебувало в золотистому, щільно стуленому пуп’янку тюльпана. [3] Ніхто не міг дістатися до нього, хоча й намагалися: хто силою, хто — хитрощами, хто — заклинанням. [4] І йшли до тієї квітки старі й молоді, здорові й каліки, ішли царі зі шляхетним почтом і жебраки з торбами, ішли багатії­марнотрати й злидарі без шеляга за душею. [5]Натовп біля квітки збирався і згодом розходився ні з чим.


3. Антоніми вжито в реченні

варіанти відповідей

А першому  

Б другому

В третьому

Г четвертому

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

 [1]Ви чули легенду про щастя? [2] Стверджують, що воно перебувало в золотистому, щільно стуленому пуп’янку тюльпана. [3] Ніхто не міг дістатися до нього, хоча й намагалися: хто силою, хто — хитрощами, хто — заклинанням. [4] І йшли до тієї квітки старі й молоді, здорові й каліки, ішли царі зі шляхетним почтом і жебраки з торбами, ішли багатії­марнотрати й злидарі без шеляга за душею. [5]Натовп біля квітки збирався і згодом розходився ні з чим.

4.Засобом міжфразового зв’язку між першим і другим реченням є

варіанти відповідей

А лексичний повтор

Б синонім

В займенник

Г спільнокореневе слово

Запитання 5

5.Усі слова мають наголос на першому складі, ОКРІМ

варіанти відповідей

А вірші

Б літопис

В глибоко

Г лате      

Д люстро

Запитання 6

6. Варіантний наголос має слово

варіанти відповідей

А течія     

Б шофер  

В фатух 

Г помилка  

Д фольга

Запитання 7

7. Помилку в чергуванні і – й, у - в допущено в реченні

варіанти відповідей

А Тугі, кошлаті гриви хлюпали в груди, повивали ноги, хапали за високо зведені копита й тягли в глибінь.

Б На клумбі цвіли жоржини, чорнобривці, й пахло прив’ялим духом полину.

В А тепер уже й полігона нема, і безмежні степові простори нині вільно відкриті для чабанських отар.

Г Гойднулась і побігла з-під верболозів хвиля, підкотилась під місяць і колихнула його.

Д Вітер промчав, улігся – і надріччя взялося сивиною.

Запитання 8

8. 15.Помилку в чергуванні у - в допущено в рядку 

варіанти відповідей

А ніжитися у хвилях, росла в лісі, наш учитель 

Б десь у хлібах, займатися у формі, сидіти у вагоні 

В жити у Львові, день у день, у вісім разів 

Г прочитала в журналі, жити в своєму будинку, у двадцятому сторіччі

Д у формі, пішла в садок, розлягтися в траві

Запитання 9

9. Усі слова мають наголос на другому складі, ОКРІМ

варіанти відповідей

А нести

      Б рукопис  

В ознака

Г отаман

Д подруга

Запитання 10

10. Усі слова мають наголос на першому складі, ОКРІМ

варіанти відповідей

А  догмат   

Б кишка

В живопис 

Г колія

Д колесо 

Запитання 11

11. Словорозрізнювальну функцію НЕ виконує наголос у словах рядка

варіанти відповідей

А паша (трава на пасовищі) — паша(почесний титул)

Б приклад (зразок) — приклад (час­тина гвинтівки)

В плачу (від плакати) — плачу (від платити)

Г дорога (що? імен.) — дорога (яка? прикм)

Д течія (рух води в річці) – течія (невелика річка, струмок)

Запитання 12

12. Помилку допущено у твердженні

варіанти відповідей

А глухі приголосні звуки в середині слова перед наступними дзвінкими треба вимовляти як парні їм дзвінкі

Б літера щ передає звуки [шч]

В шиплячі звуки [ж], [ч], [ш], [дж] перед свистячими [з], [ц], [с], [дз] потрібно вимовляти як відповідні їм свистячі

Г вимова [а] на місці [о] в ненаголошеному складі

Д буквосполучення дж, дз передають злиті звуки

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест