Орфографічна норма 2

Додано: 28 березня 2021
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 116 разів
24 запитання
Запитання 1

Позначте рядок, у якому всі іншомовні слова написано пра­вильно

варіанти відповідей

гідромасаж, мобілізація, Кассандра, Ватт

 інтер’єр, вар'єте, квартир’єр, Женев’єва, Руж’є

 інтермецо, піца, брутто, бравісимо, карманйола

імітація, іподром, зуммер, ірреальний, тонна

Запитання 2

Усі слова з НЕ треба писати РАЗОМ у рядку

  

варіанти відповідей

не/вільник, не/вікно, не/хтувати

не/дуга, не/правда, не/навидіти

не/нависть, не/ягоди, не/притомніти

не/года, не/гриби, не/тямитися

Запитання 3

Укажіть рядок, в якому у слові на місці пропуску пишеться и

варіанти відповідей

аквар..ум

жур..

такс..

ч..пси

Запитання 4

Укажіть рядок, в якому речення містить сполуку слів, співзвучних з прислівником.

варіанти відповідей

Спостерігали за подіями з/гори.

На/дворі швидко стемніло.

Спочатку ми жили у/двох кімнатах.

Хлопці швидко впорались у/двох.

Запитання 5

Укажіть рядок, в якому НЕ пишеться разом

варіанти відповідей

не/доля вирішує

бабуся не/добачає

підлога не/вимита начисто

зовсім не/великі обсяги

Запитання 6

У якому реченні частка НЕ пишеться РАЗОМ з прислівником?

1. Дехто з дорослих вважає, що дітям гроші непотрібні 2.Це неправда.

3. Однак вимагати гроші у батьків неприпустимо. 4. Завжди треба враховувати потреби родини, зважати на рівень добробуту сімї.

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 7

Літеру и слід писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

пр...ор...тет, безпр...ц...дентний, матр...ця, с...мбіоз

с...рена, кр...терій, ш...мпанзе, пр...з...дент

ант...лопа, хр...зантема, ульт...матум, пр...мітив

інд...катор, пар...ритет, ц...тата, ц...йтон

Запитання 8

Літеру и слід писати в усіх іншомовних геогріфічних назвах рядка:

варіанти відповідей

Март...н...ка, пак...стан, С...хоте-Алінь, Л...хтенштейн

Мозамб...к, Л...верпуль, К...ш...нів, Еф...опія

Джордж...я, Дж...буті, Занз...бар, Мальд...ви

Мавр...танія, Узбек...стан, Ч...мкент, Єрусал...м

Запитання 9

Частку не треба писати окремо з наступним словом у реченні

варіанти відповідей

В серцях у нас не/витончена мука, а радість голосиста і дзвінка.

Я закоханий палко, без міри у не/бачену вроду твою.

Ішли назустріч вічності і смерті дружини не/покірливих слов'ян.

Пройдеш ти, лишивши світлу не/вгамовну мені печаль.

Запитання 10

Укажіть рядок іншомовних слів, кожне з яких пишеться з подвоєнням приголосних.

варіанти відповідей

А брут...о, віл..а, профес...ія

Б дур...а, марок...анець, ім...іграція

В Ген...адій, ал...ея, ман...а

Г інтермец...о, буд...изм, сюр...еалізм

Запитання 11

Укажіть рядок, де всі слова пишуться з НЕ і НІ разом

варіанти відповідей

А (не)дооцінюєте; (не)великий кабінет; (ні)чогісінько

Б (не)зібраний вчасно врожай; тут (ні)як пройти; (не)згода, а розбрат

В (не)орані поля; (не)притомніти; (не)потрібний нікому товар

Г (не)вигадані історії; (не)виконане учнем завдання; (ні)який

Запитання 12

З дефісом треба писати виділені слова у рядку

варіанти відповідей

їдемо по/французькому берегу

погуляю по/київському центру

приготуй каву по/турецькому

екскурсія по/одеському порту

Запитання 13

Частку не треба писати разом з наступним словом у рядку

варіанти відповідей

не/покоїтися про сина

ще не/завершена праця

не/довга, але цікава лекція

не/крутити носом

досі не/прочитана книжка

Запитання 14

Літеру і на місці пропуска треба писати в кожному слові рядка

варіанти відповідей

м...шень, соц...олог, Ч...каго

Флор...да, нотар...ус, к...моно

г...рлянда, лаб...ринт, Т...бет

сандв...ч, ек...паж, Дон К...хот

Мер...ме, станц...ія, шп...нат

Запитання 15

Літеру и на місці пропуску треба писати в кожному слові рядка

варіанти відповідей

т...нденція, каз...но, Аргент...на

ч...пси, сп...ртовий, Ваш...нгтон

дез...нфекція, диз...ль, кор...да

шн...цель, д...лема, ч...лійський

м...грень, коаліц...я, Мекс...ка

Запитання 16

Прислівники/співзвучні сполуки написані з помилкою в реченні.

варіанти відповідей

Їхали назустріч вітру.

Маю надію на зустріч.

Вони йшли нам на зустріч.

Ми поспішали на зустріч із поетом.

Запитання 17

Виділене слово є прислівником, і його треба писати РАЗОМ у реченні

варіанти відповідей

Вивчення на/пам’ять має бути свідомим.

Порожній пакет кинули до/купи сміття.

У/голос додалася сумна нотка.

Діти піднялися на/гору Шаян.

Запитання 18

13. Укажіть рядок іншомовних слів, у яких пишеться И

варіанти відповідей

А д...ригент, с...ндром, Пам...р

Б д...плом, пр...нтер, С...рія

В д...намічний, д...агноз, орієнт...р

Г інд...від, окул...ст, Мадр...д

Запитання 19

Допущено орфоргафічну помилку в рядку

варіанти відповідей

А Щойно в гору врізалась комета.

Б Акації кидали на двір і на хату чорні тіні.

В Навіть у середині яблуко було червоне

Г Не люблю самотності - у купі веселіше

Запитання 20

Окремо з часткою НЕ треба писати виділене слово в рядку

варіанти відповідей

не/підписані договори підряду

не/спростовані факти

не/налагоджені зв'язки

не/витрачені ще кошти

Запитання 21

Частку НЕ треба писати разом з наступним словом у варіанті

варіанти відповідей

яблука не/зірвані

не/завершена праця

не/слабкий вітер, а сильний

досі не/прочитана книжка

Запитання 22

(1) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (2) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (3) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (4) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.  

Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

до/купи

на/пам’ять

на/зустріч

на/гору

Запитання 23

Букву и треба писати в усіх словах рядка 





варіанти відповідей

А ф..зика, аж..отаж, форт..с..мо

Б реч..татив, див..дент, хар..зма

В р..єлтор, д..зайн, трен..нг

Г граф..н, субс..дія, хр..стиянство

Запитання 24

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» –справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (4) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце.    

Разом у тексті треба писати сполуку слів






варіанти відповідей

не/збайдужілих

не/відомий

не/перевершені

не/давніх

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест