Орфографія ІІ

Додано: 20 жовтня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 372 рази
22 запитання
Запитання 1

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!

Окремо в тексті треба писати


варіанти відповідей

в/гору

не/далеко

у/далині

на/багато

Запитання 2

(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!

У п’ятому реченні пропущено слово

варіанти відповідей

розташувався

спускався

розіслався

вився

Запитання 3

Разом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

анти/корупцiйний, ячмінно/житній, вело/пробiг

фото/ательє, міжнародно/правовий, глухо/нiмий

залiзо/бетонний, фітнес/клуб, вічно/зелений

жовто/гарячий, пiвнiчно/схiдний, євро/банк

чудо/творний, волого/стійкий, кiно/фестиваль

Запитання 4

Разом треба писати всі складні слова в рядку

варіанти відповідей

фото/журналіст, високо/ефективний, суспільно/корисний

супер/обкладинка, західно/європейський, мікро/схема

кисло/молочний, суспільно/політичний, лимонно/кислий

мега/маркет, яскраво/жовтий, кілька/мільйонний

Запитання 5

(1) Тисячі дітей, не/збайдужілих до літератури, знають Івана Малковича – доброго дядечка-казкаря. (2) Після закінчення університету, незважаючи на різноманітні пропозиції, юнак, ще не/відомий нікому, починає вчителювати в сільській школі під Києвом. (3) Хто міг уявити тоді, що саме цей хлопець стане […] найкращого в Україні дитячого видавництва і, якщо треба буде, не залишатиме друкарні по дві доби? (4) Створені тут книги «Снігова королева», «Абетка», «Аліса в Дивокраї», «Тореадори з Васюківки», «Вінні-Пух» – справжні не/перевершені ніким витвори поліграфічного мистецтва. (5) В одному з не/давніх рейтингів «50 найкращих сучасних поетів» його прізвище посідає п’яте місце. (6) Вражає й такий рекорд: «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» за двадцять років випустила понад п’ять мільйонів книжок.

Разом у тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

не/збайдужілих

не/відомий

не/перевершені

не/давніх

Запитання 6

Через дефіс треба писати всі слова в рядку


варіанти відповідей

прем’єр/міністр, давньо/руський, куди/небудь

блідо/рожевий, по/п’ятеро, хтозна/скільки

все/таки, червоно/гарячий, військово/повітряний

бізнес/центр, веб/сторінка, євро/стандарт

по/українськи, жовто/блакитний, більш/менш

Запитання 7

Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

по/моєму, казна/куди, хоч/не/хоч

рік/у/рік, урешті/решт, хтозна/коли

по/вашому, на/добраніч, якось/то

по/іспанськи, уряди/годи, по/одинці

будь/що/будь, по/четверте, на/виплат

Запитання 8

Помилку в написанні прислівника допущено в рядку

варіанти відповідей

зроду-віку, з давніх-давен, спрадавна

видимо-невидимо, анічичирк, аби-де

як-не-як, в основному, по-чиновницьки

більш-менш, хтозна-коли, довкруги

по-четверте, всього-на-всього, щосереди

Запитання 9

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […].

Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

не/щастя

не/пересічної

не/повторну

не/бачений

Запитання 10

Правил уживання великої літери дотримано в усіх рядках, ОКРІМ


варіанти відповідей

Данило Галицький, Ярослав Мудрий, Нестор Літописець

Західна Європа, Республіка Польща, Південне Полісся

Біла Церква, Мала Олександрівка, Холодний Яр

Київська Русь, Золота Орда, Чортомлицька Січ

Чумацький Шлях, Великий Віз, Комета Галлея

Запитання 11

Разом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

світло/непроникний, світло/сірий, світло/стійкий

біло/кам’яний, біло/золотистий, біло/сніжний

ясно/окий, ясно/блакитний, ясно/головий

темно/барвний, темно/водний, темно/вишневий

ніжно/тонний, ніжно/колірний, ніжно/шкірий

Запитання 12

Правил уживання великої літери дотримано в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

езопова мова, бульвар Академіка Вернадського

Декларація прав людини, сузір'я Великий Віз

Національна опера України, Нобелівська премія

гора Ай-Петрі, кінофільм «Поводир»

День соборності, Шекспірівський стиль

Запитання 13

Окремо треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

неждано/негадано, раз/у/раз, рано/вранці

сам/на/сам, без/кінця/краю, на/прикінці

до/побачення, кінець/кінцем, на/щастя

хтозна/звідки, усього/на/всього, до/пізна

по/рідному, на/вприсядки, віч/на/віч

Запитання 14

У якому рядку всі слова пишуться через дефіс:

варіанти відповідей

до/схочу, художньо/досконалий, медіа/тека, немовби/то

центрально/азійський, цифро/буквений, коротко/тривалий ,мало/вживаний

інтернет/видання, на/сам/перед, в/нічию,біло/церківський, лінгво/цид

ампер/секунда, поет/імпресіоніст, меч/риба, молочно/білий

Запитання 15

Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку

варіанти відповідей

не/підписані договори підряду

не/спростовані факти

не/збалансований бюджет

не/налагоджені зв'язки

не/витрачені ще кошти

Запитання 16

(1) Після не/довгої темної ночі починало світати. (2) Край неба вже горів не/рожевим огнем, а ясно-червоним полум’ям. (3) Промайнула хвилина, друга – і пучок жовтогарячого світла заіскрився, розливаючись по горах і лісах. (4) Повітря було кришталево чисте, прозоре. (5) Сонце обливало землю яскравим світлом, гріло, пестило теплом свого проміння. (6) Обізвалася трава не/впевненими голосами тисячі тендітних мешканців: коників, джмелів, комариків. (7) У повітрі бриніла не/перевершена жайворонкова пісня. (8) Прокинулось усе.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

не/довгої

не/рожевим

не/впевненими

не/перевершена

Запитання 17

Прочитайте фрагмент тексту.

Уперше ступаючи на стародавню бруківку (1)В/вічного міста навесні 1837 року, Гоголь стає обожнювачем (2)Р/рима, його чудовим знавцем. Працюючи над (3)«М/мертвими душами», він часто полишає перо на своєму вузенькому пюпітрі й відвідує пам’ятки минувшини, розкішні (4)Р/римські палаци, а до улюбленого друга й порадника (5)К/колізею йде з мольбертом і фарбами.

З малої букви треба писати слово після цифри

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 18

Правил уживання великої літери дотримано в рядку

варіанти відповідей

острів Нова Гвінея, Івано-франківська область

сузір’я Великого Пса, Балканський півострів

Друга Світова Війна, Європейський Союз

Іван Нечуй-Левицький, Російська федерація

Конституція України, балет «Лісова Пісня»

Запитання 19

Завдання 14 з 14


Помилку в написанні власної назви допущено в рядку

варіанти відповідей

Картина Леонардо да Вінчі «Залізний птах» наштовхнула киянина Ігоря Сікорського на винахід гвинтокрила.

Небесний тихохід відомого конструктора вперше здійнявся над землею напередодні Першої світової війни.

Чотиримоторний аероплан «Ілля Муромець» київського інженера згодом став справжньою легендою.

Ще один цікавий факт: літак названо на честь славного воїна Іллі з Моровійська на Чернігівщині.

Це цілком реальна людина, мощі якої нині покояться в Києво-Печерській Лаврі.

Запитання 20

З великої літери перше слово в назві пишеться в рядку

варіанти відповідей

 (м)іжнародна (а)строномічна (с)пілка, (ф)ранкове (с)лово, 

(б)алканський (п)івострів, (а)ндріївська (ц)ерква 

(с)узір’я (з)олота (р)иба, (г)рупа „(р)анетки”, (г)ордіїв (в)узол, 

(б)арон (м)юнхгаузен 

 (б)іла (ц)ерква, (г)раф (м)онте-(к)рісто, (ш)евченківський (с)тиль, 

(н)ародний (а)ртист (у)країни 

(м)іністр (о)світи (у)країни, (п)осол (р)еспубліки (п)ольща, 

(п)резидент (а)кадемії (н)аук (у)країни, (б)ілий (н)алив 

(с)узір’я (в)еликий (в)із, (к)омета (г)аллея, (д)алекий (с)хід, (к)раїни (з)аходу

Запитання 21

Усі слова пишуться з малої літери в рядку

  

варіанти відповідей

 (п)ротока (к)арські (в)орота, (к)рабоподібна (т)уманність, (в)еликий (п)іст, 

(к)арл (с)міливий 

  (р)ентгенівські (п)ромені, (з)аслужений (д)іяч (м)истецтв, (т)юркські (п)лемена, (н)арцис (в)узьколистий 

 (с)пасівка, (к)иївський (т)еатр (о)перети, (т)рапеція (о)ріона, 

(к)авказький (х)ребет 

 (н)ароди (п)івночі, (п)івденне (п)олісся, (п)івнічнокримський (к)анал, 

(з)елений (м)ис 

(с)хідноєвропейська (р)івнина, (б)улонський (л)іс, (н)ова (г)вінея, (я)сна (п)оляна

Запитання 22

Усі прислівники пишуться разом у рядку 

  

варіанти відповідей

на/похваті, по/ночі, у/розтіч, на/жаль

 в/щерть, за/світла, на/виворіт, на/провесні 

од/віку, з/переляку, на/відріз, з/гарячу 

 на/взнак, в/продовж, до/речі, що/духу 

с/підлоба, на/двоє, по/змозі, з/надвору

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест