Орфографія. Подвоєння та подовження приголосних

Додано: 15 лютого
Предмет: Українська мова, 10 клас
12 запитань
Запитання 1

НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті

варіанти відповідей

Росташований у Чорному Морі острів Зміїний належить Україні та має стратегічне значення.

Житлові споруди на ньому утворюють селеще Біле Ізмаїльського району Одесської області.

Назва острова пов’язана з тим, що тут водилося багато змій, яких у море виносило течією з гирла Дунаю.

За давньо-грецькою лигендою, острів підняла з моря богиня Фетіда для свого сина Ахілла.

Запитання 2

Прочитайте речення (цифри в дужках позначають наступне слово).

Правила (1)користува(н,нн)я метрополітеном обов’язкові для осіб, які перебувають на його території (у міжстанційних (2)ту(н,нн)елях, в (3)облаштова(н,нн)их підземних переходах, у вагонах поїздів). Пасажири (4)пови(н,нн)і бути взаємно (5)(в,вв)ічливими, дбайливо ставитися до споруд та (6)обладна(н,нн)я, дотримуватися норм поведінки в громадських місцях.

Без подвоєних літер треба писати слова, позначені цифрами в рядку

варіанти відповідей

1,2

2,3

3,4

4,5

5,6

Запитання 3

Подвоєне нн треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

бездога..ий, страше..ий, студе..ий

свяще..ий, довгожда..ий, безіме..ий

невблага..ий, орли..ий, ешело..ий

незбагне..ий, моното..ий, безці..ий

свяще..ик, електро..ий, благослове..ий

Запитання 4

У реченні

І радісн(1)о, що Київ наш осін(2)ій,

Хоч довгу путь у світі перейшов,

Весь у труді, в натхнен(3)і, у горін(4)і,

Весь на риштован(5)ях нових будов!

подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, окрім

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 5

Подвоєння приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх слів рядка


варіанти відповідей

верф, паралель, подорож, мазь

пам’ять, сіль, велич, лазур

вуаль, даль, суміш, папороть

кров, заметіль, емаль, світлотінь

магістраль, ціль, мігрень, пастель

Запитання 6

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка



варіанти відповідей

маз..ю, нездолáн..ий, зіл..я

зван..я, жовч..ю, розрізан..ий

завдан..я, велич..ю, старан..о

подорож..ю, забут..я, с..авець

піч..ю, стоптан..ий, священ..е

Запитання 7

(1) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавленні яскраво-ядучими квітами, над якими тягуче нависали оси. (2) Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалася крізь бетонні плити. (3) Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетенні павутиною й запалені гострим ранковим світлом. (4) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося й опадало вниз. (5) Оглушуючи ранок своїм допотопним дудніням, розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.

З помилкою написані виділені слова в реченнях

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 8

Подовження приголосного відбувається у формі орудного відмінка іменника


варіанти відповідей

нежить

гордість

кошеня

подорож

праматір

Запитання 9

Подвоєні букви треба писати на місці обох пропусків у рядку




варіанти відповідей

записати до щоден..ика, лебедин..ий пух

від..зеркалене зображення, кілька стат..ей

пісен..а спадщина, зав..ишки з будинок

чавун..і ґрати, поро..саджувати квіти

суцвіт..я черемхи, раннє надвечір..я

Запитання 10

Подвоєні літери на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка



варіанти відповідей

воєн..ий, скажен..ий, пореформен..ий

дозвіл..я, буквен..ий, під..атливий

від..звеніти, зав..ишки, вікон..иця

звід..аля, індичен..я, невгомон..ий

від..авна, зацікавлен..ість, зран..я

Запитання 11

Подовження приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх іменників рядка



варіанти відповідей

міць, стать, продаж

сталь, дріб, суміш

поміч, сіль, доповідь

вісь, мить, піч

путь, річ, шампунь

Запитання 12

Подвоєні літери треба писати в обох словах кожного рядка, ОКРІМ

варіанти відповідей

невблаган..ою заметіл..ю

довгождан..ою зустріч..ю

нескінчен..ою спірал..ю

туман..ою далеч..ю

бездон..ою глибін..ю

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест