Орфографія ЗНО

Додано: 20 квітня 2023
Предмет:
Тест виконано: 31 раз
39 запитань
Запитання 1

З’ясуйте значення кожного фразеологізму.

Фразеологізм

1 упасти в око

2 ужалити в серце

3 укласти в голову

4 умочити в молоко


Значення

А вразити

Б посивіти

В пояснити

Г сподобатись

Д здивуватись

варіанти відповідей

1-А; 2-Б; 3-В; 4-Г

1-Г; 2-А; 3-В; 4-Б

1-А; 2-Д; 3-Б; 4-Г

1-А; 2-Г; 3-В; 4-Б

Запитання 2

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Речення

Нещодавно компанія «Tesla» публічно (1)всім пообіцяла, (2)що в недалекому (3)майбутньому на акумуляторних батареях будуть їздити (4)навіть вантажівки.



Частини мови

А іменник

Б прикметник

В займенник

Г сполучник

Д частка

варіанти відповідей

1-Г; 2-Д; 3-Б; 4- А

1-В; 2-Г; 3-А; 4- Д

1-В; 2-В; 3-Г; 4- Д

1-Д; 2-Г; 3-Б; 4- В

Запитання 3

Доберіть приклад до кожного типу складного речення.


Тип складного речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами зв’язку


Приклад речення

А У 1975 році американець Білл Гейтс заснував компанію «Microsoft», що розробляла програмне забезпечення для персональних комп’ютерів.

Б Створивши велику корпорацію, Білл Гейтс заробив свій перший мільярд доларів; понад 10 років засновник «Microsoft» був найбагатшою людиною світу.

В «Microsoft» розробила операційну систему, але ліцензію на її використання було продано корпорації «ІВМ», яка встановлювала її на комп’ютери власного виробництва.

Г Завдяки нечуваному успіху як цих розробок, так й інших програм Білл Гейтс став одним із найвпливовіших та найбагатших людей планети.

Д Хто з інтернет-користувачів у наші дні не знає імені Білла Гейтса і яка молода людина не мріяла саме про такий успішний розвиток власного бізнесу?

варіанти відповідей

1-Д; 2-А; 3-Б; 4-В

1-Д; 2-Г; 3-Б; 4-А

1-А; 2-Д; 3-Б; 4-В

1-В; 2-А; 3-Б; 4-Д

Запитання 4



Доберіть приклад до кожного виду відокремленого члена речення.


Відокремлений член речення:

1 означення

2 обставина

3 додаток

4 прикладка (різновид означення)

Приклад:

А Кирилівська церква в Києві, зведена ще в середині ХІІ століття, – видатна пам’ятка архітектури та монументального живопису.

Б Тут поховано Святослава Всеволодовича – одного з головних героїв давньоруської поеми «Слово про похід Ігорів».

В Упродовж восьми століть свята обитель пережила періоди розквіту й занепаду, перебудов і реставрацій.

Г На стінах Кирилівської церкви можна побачити як олійний стінопис ХІХ століття, так і справжні художні скарби, зокрема фрески ХІІ століття.

Д У 1970-х роках, обережно знімаючи багатовікові нашарування, реставратори відкрили понад 800 давньоруських фресок.

варіанти відповідей

1-Б; 2-А; 3-Г; 4-Д

1-А; 2-Б; 3-Г; 4-Д

1-Б; 2-Г; 3-А; 4-Д

1-А; 2-Д; 3-Г; 4-Б

Запитання 5

З’ясуйте, який вид підрядної частини (А – Д) відповідає кожному фрагменту речення (1–4).

Фрагмент речення

1 Часто згадую той вечір, коли …

2 Коли їхали автострадою, …

3 Із розкладу учні дізналися, коли …

4 Коли хочеш поваги до себе, …

Вид підрядної частини

А обставинна причини

Б означальна

В з’ясувальна

Г обставинна умови

Д обставинна часу

варіанти відповідей

1-Б; 2-Д; 3-В; 4-Г

1-Б; 2-Г; 3-В; 4-Г

1-Б; 2-Д; 3-В; 4-Д

1-А; 2-Д; 3-В; 4-Г

Запитання 6

Граматично правильне закінчення речення «Приїхавши до Криму,..»


варіанти відповідей

А мене відразу захопив п’янкий аромат олеандрів.

Б перед вами раптово розпросториться лазурове море.

В дітлахи швидко засмагли під лагідним сонцем.

Г згадуються неперевершені поезії Адама Міцкевича.

Д усіх відпочивальників гостинно зустрічає Сімферополь.

Запитання 7

Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати

варіанти відповідей

А заступивши темрявою небо.

Б і зависли над молодими садами.

В які змусили все живе зачаїтися.

Г і ринула стоголоса злива.

Д пішов густий літній дощ.

Запитання 8

Вставного слова НЕМАЄ в реченні (розділові знаки пропущено): 

варіанти відповідей

Невідомий автор вислову «Швидкий як електровіник» либонь уважав цей прилад витвором багатої фантазії.

Для інженерів-мрійників уявіть немає нічого неможливого тому в ХХІ столітті всі охочі можуть узяти до рук електровіник! 

Продумана конструкція дає змогу підмітати навіть упритул до стін а півгодинного заряду акумулятора з надлишком вистачить для швидкого прибирання. 

Телескопічне руків’я цього приладу дає змогу під час прибирання дістатися до всіх куточків скажімо під ліжком чи далеко під столом. 

До речі потрібний електровіник і в боротьбі з шерстю домашніх улюбленців бо має для цього спеціальну щітку.

Запитання 9

Пунктуаційну помилку допущено в реченні: 


варіанти відповідей

А Коли мама Ілона Маска переїхала з дітьми до Канади, їй

  довелося працювати і вдень і вночі. 

Б До речі, жінка ніколи не набридала дітям нудними

  повчаннями щодо навчання й роботи. 

В Вона намагалася бути для родини прикладом в усьому, хоча

  тепер зауважує, що успіх дітей – лише їхня заслуга. 

Г Мати зрідка допомагала дітям, не маючи вільного часу і тому

  вони досягли всього самостійно.

Запитання 10

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Усі знайомі Катерини Білокур зауважують,(1) що мисткиня була мовчазною,(2) секретами майстерності не ділилася,(3) свою творчу лабораторію приховувала від стороннього ока:(4) певно,(5) десь інтуїтивно відчувала,(6) що їй дано бачення природи,(7) не підвладне нікому іншому.




НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

а) коми 1, 6 – перед підрядними частинами складного речення

б) коми 2, 3 – при однорідних членах речення

в) двокрапка 4 – при узагальнювальному слові

г) кома 5 – при вставному слові

Запитання 11

ПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

А " Наш ворог, - писав польський історик, - уміє витримувати татарські атаки, звик зносити спрагу й голод, спеку й мороз, він невтомний у нападах"

Б " Крім того, ми вже так запаморочені. - Сказав суддя, - що не з'ясували, а чи були у неї в тому злочині помічники..."

В "Мабуть, немає кращого місяця за вересень, - думав Василь Олександрович, поспішаючи до школи.

Г Ньютон говорив -" Уся моя геніальність у тому, що я можу більше за інших висидіти за роботою".

Запитання 12

Дієприкметниковим зворотом можна замінити підрядну частину в реченні

варіанти відповідей

А Дівчина милувалася квітами, що стояли у вазі на вікні.

Б Чоловіки їхали дорогою, яка пролягала через густий ліс.

В Я читав книгу, яку подарували на день народження.

Г Студенти, які успішно склали іспит,отримують стипендію.

Д Я завантажив нову програму, яка допомагає швидко редагувати тексти.

Запитання 13

Частку не треба писати разом у варіанті

варіанти відповідей

не/зовсім зрозумілий

зошит не/підписано

не/всі з цим обізнані

не/забутня подорож

Запитання 14

Літеру с треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

бе..перечно, ..хопити, не..простовний

нав..коси, ро..чулення, ..тримувати

..просоння, чере..сідельник, ..чистити

до..хочу, не..тримно, ..фокусувати

..шити, ..краплений, ро..повідати

Запитання 15

З дефісом треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

по/нашому, в/нічию, ледве/ледве, сяк/так

з/рештою, врешті/решт, хтозна/куди, вряди/годи

мало/помалу, віч/на/віч, десь/інколи, по/латині

десь/то, як/раз, як/небудь, будь/коли

Запитання 16

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

радіст..ю, нездолáн..ий, зіл..я

зван..я, жовч..ю, довгождан..ий

завдан..я, велич..ю, старан..о

зроблен..ий, забут..я, суд..ею

Запитання 17

Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка, ОКРІМ

варіанти відповідей

розм..якнути, бультер..єр, Лук..ян, різнобарв..я

рум..янець, кон..юнктивіт, інтерв..ю, В..єтнам

відв..язати, дит..ясла, бар..єрний, Аліґ..єрі

солов..їний, Мін..юст, інтер..єр, між..ярусний

подвір..я, об..єднання, пів..юрти, пів..Європи

Запитання 18

Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка


варіанти відповідей

А. св...ятковий, Лук...ян, подвір...я

Б. фарб...яр, риб...ячий, під...їзд

В. роз...єднати, з...економити, р...ясно

Г. сер...йозний. матір...ю, здоров...я

Запитання 19

Власну назву треба брати в лапки в усіх варіантах, окрім

варіанти відповідей

А. літак Мрія

Б. фабрика Світоч

В. роман Диво

Г. священний Коран

Запитання 20

3. Літеру е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А. пр...бережний, пр...щедрий, пр...вражий

Б. пр...старий, пр...багато, пр...кінцевий

В. пр...великий, пр...дорожній, пр...тихий

Г. пр...поганий, пр...мудрий, пр...зидент

Запитання 21

Правильно написано обидва слова в рядку

варіанти відповідей

А. добродійство, боягузтво

Б. агенство, підлабузництво

В. рабство, гайдаматство

Г. панство, мистецство

Запитання 22

З великої літери треба писати лише перше слово у власній назві

варіанти відповідей

А. Р(р)іздвяні С(с)вята

Б. З(з)апорозька С(с)іч

В. В(в)ерховна Р(р)ада

Г. Є(є)вропейський С(с)оюз

Запитання 23

Укажіть ряд прикметників, записаних без помилки:

варіанти відповідей

кременчуцький, пражський, волзький;

волжський, карпатський, паризький;

чеський, латиський, запорізький;

француський, петербурзький, дрогобицький.

Запитання 24

Окремо НЕ з прикметником треба писати в реченні:

варіанти відповідей

Таня крадькома змахнула свіжу, не/прохану сльозу.

  


   Після дощу капелюх не/потрібний.

 


Ти не/легке життя прожила, моя мамо.

  


  Нам був не/нависний злодійський лад.

Запитання 25

 нн на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка:

варіанти відповідей

   височе…ий, безви…ий, пісе…ий;

жада…ий, свяще…ий, неоцінне…ий; 

 тума…ий, журавли…ий, числе…ий;

недоторка…ий, баклажа…ий. греча…ий.    

Запитання 26

Через дефіс треба писати всі складні прикметники в рядку:

варіанти відповідей

   синьо/жовтий, східно/український, старий/престарий;

  мовно/літературний, історико/культурний, чужо/земний;

 північно/західний, темно/зелений, українсько/італійський; 

   чорно/гривий, осінньо/зимовий, гірко/солоний. 

Запитання 27

Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні  

варіанти відповідей

Треба знайти найбільш зручний шлях.

Краю, мій краю, кращого за тебе я в житті не знаю. 

Сила слова гостріша від штика. 

Щоб світ став добрішим, треба почати з самого малого.

У долинах річок клімат більш сприятливий для землеробства.

Запитання 28

Через дефіс потрібно писати прикметники

варіанти відповідей

військово/ морський, північно/ східний, жовто/ блакитний

чорно/ жовтий, сільсько/господарський, східно/ слов’янський

давньо/руський, історико/ культурний, фізико/ технічний

чорно/робочий, вугле/видобувний, блідувато/рожеві 

жовто/гарячий, темно/зелений, шахово/шашковий

Запитання 29

Присвійний займенник є в кожному рядку, ОКРІМ 

варіанти відповідей

ніхто  не прийшов

запросив на його   виставу

мій перший вірш

схвалити мою пропозицію

врахувати його побажання     

Запитання 30

Як слід написати всі подані прикметники?

Право_бережний, загально_освітній, легко_атлетичний, мало_чутливий, довго_очікуваний

варіанти відповідей

окремо

разом

з дефісом

і разом, і з дефісом

Запитання 31

Який суфікс має бути в усіх відносних прикметниках, утворених від слів: герцог, Цюрих, Кембридж?


варіанти відповідей

-зьк-

-цьк-

-ськ-

жоднен із варіантів

Запитання 32

Прочитайте фрагмент тексту.

Уперше ступаючи на стародавню бруківку (1)В/вічного міста навесні 1837 року, Гоголь стає обожнювачем (2)Р/рима, його чудовим знавцем. Працюючи над (3)«М/мертвими душами», він часто полишає перо на своєму вузенькому пюпітрі й відвідує пам’ятки минувшини, розкішні (4)Р/римські палаци, а до улюбленого друга й порадника (5)К/колізею йде з мольбертом і фарбами.

З малої букви треба писати слово після цифри.

варіанти відповідей

А - 1

Б - 2

В - 3

Г - 4

Д - 5

Запитання 33

Без апострофа треба писати всі слова в рядку


варіанти відповідей

А - верб..я, кур..йозний, тьм..яний

Б - моркв..яний, розз..явити, цв..яшок

В - дзв..якнути, ін..єкція, різдв..яний

Г - дво..ярусний, різьб..яр, Лук..янови

Д - духм..яний, присв..ята, прим..ятий

Запитання 34

Прикметники із суфіксом -ськ- утворяться від усіх іменників у рядку

варіанти відповідей

А - адвокат, Калуш, гагауз

Б - Карпати, матрос, чех

В - узбек, Бахмач, латиш

Г - казах, черкес, Прага

Д - студент, інгуш, Париж

Запитання 35

Правильно написано всі похідні слова в рядку


варіанти відповідей

А - Запоріжжя - запоріжський, чех - чеський, Черкаси - черкаський

Б - Прага - пражський, козак - козацький, Овруч - овруцький

В - Рига - ризький, узбек - узбецький, Воронеж - воронезький

Г - Париж - парижський, латиш - латиський, Буг - бузький

Д - Кавказ - кавкаський, турок - турецький, Збараж - збаразький

Запитання 36

Буквосполуку -ств- на місці пропуску треба писати в обох словах рядка

варіанти відповідей

А - гончар..о, коза..о

Б - брат..о, боягу..о

В - агент..во, убо..о

Г - пта..о, товари..о

Запитання 37

М’який знак на місці крапок НЕ треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А - багрянец.., чіткіс..ть, п’ят..десят

Б - вагаєш..ся, скрин..ці, ослін..чик

В - хустин..ці, тіт..чин, хар..ків’янин

Г - русал..чин, спитаєш.., нен..чин

Д - радіст..ю, лан..цюг, різ..бяр

Запитання 38

Орфографічну помилку допущено у всіх варіантах, ОКРІМ

варіанти відповідей

якістне навчання

хвастнути від радості

компетентністний підхід

пристрастній артистці

Запитання 39

Всі слова з НЕ пишуть РАЗОМ у рядку

варіанти відповідей

не/дужати, не/купивши, не/навидіти

не/гайно, не/славити, не/дуже

не/друг, не/дочувати, не/мружачись

не/ук, не/забаром, не/дооцінка

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест