Умови існування тварин і їхні взаємовідносини з навколишнім середовищем вивчає
Сукупність умов середовища (абіотичних та біотичних), в яких існує особина, популяція або вид і без яких вони не в змозі існувати.
Назва цього середовища свідчить про його неоднорідність. Серед його мешканців є такі, що плазують, бігають, стрибають і літають.
Коливання температури в цьому середовищі невеликі, у ньому достатньо органічних речовин , проміжки між його частинками заповнені вологою і повітрям. Проте вміст кисню в ньому значно менший, а вуглекислого газу набагато більше. Він дуже щільний, і пересуватися в ньому складно. Тому в цьому середовищі переважають одноклітинні і дрібні багатоклітинні тварини, у яких газообмін відбувається через усю поверхню тіла.
Мешканцям цього середовища їжі завжди достатньо. Дуже важливо лише міцно закріпитися на місці проживання. Тому багато з них мають гачки, шипики, присоски, за допомогою яких прикріпляються. Нестача кисню є проблемою тому хімічні реакції, що забезпечують тварину енергією, відбуваються без участі кисню. Але «енергетичний ефект» таких реакцій невисокий, тому й тварини не виявляють великої активності. Та й куди їм поспішати?
Сукупність особин виду, які мешкають на певній частині ареалу
Територія, в межах якої живуть особини певного виду
Сукупність видів тварин певної місцевості
Зябра характерні для тварин, які населяють середовище існування:
Перша ланка в ланцюзі живлення представлена:
Взаємовигідне співіснування: "ти - мені, я - тобі"
Боротьба між видами за однакові ресурси: "ти - мене або я - тебе"
Форма симбіозу, за якої один вид використовує інший як місце існування, не наносячи йому шкоди: "ти мене використовуєш, а мені байдуже"
Форма симбіозу, за якої два види ніяк не впливають один на одного: "нам обом байдуже"
Форма симбіозу, коли один організм живе за рахунок іншого: "я - тебе, а ти не можеш"
Форма симбіозу, за якої один вид є поживою для іншого: "я тебе зловлю і з'їм"
Вкажи правильну послідовність організмів, які утворюють ланцюг живлення
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома