Наука про закономірності та особливості виховання, розвитку дітей з особливими освітніми потребами – це
Освіта осіб з порушеннями психофізичного розвитку як соціокультурний, педагогічний феномен; гармонізація їх життя та діяльності в соціумі в найвищих межах можливих досягнень – є
Визначення шляхів підвищення рівня життєдіяльності дітей через корекцію і компенсацію порушень психічного і/або фізичного розвитку; вивчення і визначення шляхів абілітації та реабілітації дітей з психофізичними порушеннями – є
Наука про закономірності навчання, виховання, корекцію розвитку дітей з порушеннями слуху: глухих, зі зниженим слухом, пізнооглухлих – є
Наука, що вивчає своєрідність психічного розвитку цієї категорії дітей, методи психокорекції, процеси компенсаторно-корекційного характеру – є
Наука про закономірності навчання, виховання, корекцію розвитку дітей з порушеннями зору: сліпих та зі зниженим зором – є
Наука, що вивчає своєрідність психічного розвитку, систему психологічної допомоги та підтримки цієї категорії дітей – є
Галузь наукового знання про умови освіти, особливості навчання, виховання, корекцію розвитку осіб з вираженими стійкими порушеннями інтелекту, тобто розумовою відсталістю – є
Наука про закономірності навчання й виховання дітей з ментальними порушеннями, порушеннями емоційно-вольової сфери, а також порушеннями соціальної поведінки, що виникають на цій основі – це
Наука про закономірності навчання, виховання, корекції розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату – це
Галузь наукового знання, яка досліджує при¬роду, механізми, симптоматику, перебіг, структуру і прояви порушень мовленнєвої діяльності, розробляє наукові основи їх попередження і подолання засобами спеціального навчання і виховання – є
Наука про закономірності навчання й виховання дітей з порушеннями мовленнєвої діяльності – це
Наука про організацію навчально-виховного процесу дітей з розладами аутистичного спектра – це
Галузь, яка передбачає всебічне обстеження та оцінювання особливостей розвитку дитини з метою визначення (уточнення, розмежування) наявних порушень у психічному розвитку дитини – це
Що є основними завданнями диференціальної психодіагностики
Наука про навчання і виховання осіб з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього простору із забезпеченням ефективного психолого-педагогічного і соціального супроводу міждисциплінарною командою фахівців – це
Діти, які мають суттєві відхилення від нормального фізичного або психічного розвитку і потребують спеціальних умов навчання й виховання, що забезпечують корекцію і компенсацію наявних порушень – це
Діти, що мають фізичні й (або) психічні порушення, які відображаються на усьому пси¬хофізичному розвитку дитини і перешкоджають засвоєнню нею соціо¬культурного досвіду без спеціально створених умов – це
Діти, які відстають у психофізичному розвитку внаслідок порушення діяльності одного або декількох аналізаторів (зорового, слухового, рухового, мовленнєвого), а також внаслідок органічного ураження центральної нервової системи – це
Діти, які ма¬ють перераховані вище відхилення, але ступінь їх прояву не обмежує їхніх можливостей такою мірою, як у дітей з порушеннями у психо¬фізичному розвитку – це
Діти, які потребують спеціальної корекційної підтримки, яка може надаватися як в умовах дошкільного і загальноосвітнього навчального закладу, так і у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах, реабілітаційних центрах тощо – це
Психічне чи фізичне порушення, що викликає відхилення від нормоти-пового розвитку дитини – це
Розділ патології, що містить загальне вчення про хворобу (загальна нозологія), вивчення причин виникнення хвороби (етіологія), механізмів розвитку хвороби (патогенез) і клінічних особливостей окремих хвороб (часткова нозологія), класифікацію і номенклатуру хвороб – це
Підхід, який полягає в описі нозологічної форми, для якої характерними є певна причина, патогенез, типові зовнішні прояви і специфічні струк¬турні зміни в органах і тканинах – це
Про¬цес індивідуального розвитку організму або сукупність морфологіч¬них, фізіологічних і біологічних перетворень, яких зазнає організм від зародження до кінця життя – це
Порушення індивідуального розвитку, формування вищих психічних функцій, тобто різні відхилення від нормотипового фізичного і психічного розвитку в дитячому віці, в результаті впливу як генетичних, так і травматичних, хімічних та інших чинників – це
Знайдіть зайве. Діагностика як по¬няття має декілька значень:
Специфіка психолого-педагогічного обстеження особистості з психофізичними порушеннями полягає в
Сукупність психолого-педагогічних та лікувальних заходів, спрямованих на поліпшення розвитку або послаблення недоліків психофізичного розвитку та відхилень у поведінці дітей – це
Виправлення окремих порушень у дітей із психофізичними недоліками – це
Розрізняють ... засоби корекції
До ... засобів корекції належать: гра, навчання, праця, позакласна робота, суспільно-корисна діяльність, режим, лікувально-профілактичні засоби
До ... засобів корекції належать: сенсорний і психомоторний тренінги, леготека, ароматерапія, іпотерапія, арттерапія, музикотерапія, казкотерапія, кінезотерапія тощо
Діяльність, яка спрямована на поліпшення процесів розвитку і соціалізації дитини, послаблення або подолання її психофізичних порушень у процесі навчання і виховання з метою максимально можливого розвитку її особистості та підготовки до самостійного життя – це
Цілеспрямоване виховання, яке послідовно поліпшує розвиток і соціалізацію особистості у єдиному процесі її абілітації шляхом виправлення недоліків психолого-педагогічними засобами, попередження негативних новоутворень, формування максимально можливих позитивних властивостей дитини – це
Відновлення недорозвинених чи порушених психічних функцій шляхом використання збережених чи перебудови частково порушених функцій – це
Існує два типи компенсації психічних функцій:
Система лікувальних і психолого-педагогічних заходів, спрямованих на попередження, лікування, розвиток і корекцію патологічних станів і психологічних порушень, що призводять до стійкої втрати можливості навчатися у дітей, які ще не адаптовані до соціального середовища – це
Повернення хворого до нормального життя і праці в межах психофізіологічних можливостей у медико-педагогічному значенні – це
Процес і результат входження індивіда в соціальне середовище й становлення його як соціальної істоти, людини під впливом всієї сукупності соціальних факторів, соціального середовища в цілому – це
Процес пристосування людини до нового для неї соціального середовища, а також наслідки цього процесу – це
Уподібнення, узгодженість двох процесів абілітації — онтогенезу і соціалізації – це
Навчальний заклад, створений для дітей з порушеннями психофізичного розвитку – це
Галузями ... педагогіки традиційно є: сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, лігофренопедагогіка, логопедія та логодидактика
Клінічними основами ... педагогіки слугують: анатомія, фізіологія і патологія людини; психопатологія; невропатологія; генетика; клініка розумової відсталості
... виконує роль психологічного фундаменту у навчанні, вихованні дітей, корекційній роботі з ними
Сукупність різних типів закладів, які забезпечують відповідну освіту, виховання, корекційну роботу, соціальну допомогу дітям з вадами психофізичного розвитку – це
Заклад освіти, який забезпечує умови для відновлення здоров’я, соціальної адаптації, професійної орієнтації дітей, що мають органічні та функціональні захворювання внутрішніх органів та систем або вади психофізичного розвитку – це
... відображає спробу залучити здобувачів освіти з особливими потребами до загальноосвітніх шкіл
... передбачає соціальну адаптацію дитини з психофізичними вадами у загальну систему соціальних стосунків передусім у межах того освітнього середовища, в яке вона інтегрується
... передбачає надання дітям з психофізичними вадами можливості спільного навчання в одній школі чи класі з дітьми, що нормально розвиваються, за програмою масової або спеціальної школи
Створення умов для особистісного розвитку, творчої самореалізації та утвердження людської гідності дітей з особливими потребами є:
Включення дитини з психологічною готовністю до спільного навчання та відповідним віковій нормі рівнем психофізичного і мовного розвитку в масовий заклад як рівноцінної із здоровими однолітками; корекційну допомогу дитина при цьому одержує згідно потреб у спеціалістів за місцем навчання та проживання є:
Діти з близьким до норми рівнем психофізичного та мовленнєвого розвитку навчаються у разом із здоровими однолітками, у процесі навчання одержують допомогу вчителя-дефектолога є:
Періодичне об’єднання зі здоровими дітьми для проведення спільних заходів є:
Перебування дітей з особливими потребами, котрі не спроможні нарівні із здоровими однолітками оволодіти освітнім стандартом, у масових закладах лише частину дня є:
ЮНЕСКО розглядає ... як процес визнання і реагування на різноманітність потреб всіх тих, хто навчається
... передбачає створення освітнього середовища, яке відповідало б потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку
В інклюзивному класі наповнюваність має становити не більше ...
Інклюзивна освіта - це процес, у якому навчальний заклад намагається відповідати на потреби усіх здобувачів освіти, вносячи необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб...
Що таке індекс інклюзії
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома