Педагогіка

Додано: 24 листопада
Предмет: Українська мова, 11 клас
61 запитання
Запитання 1

Наука про закономірності та особливості виховання, розвитку дітей з особливими освітніми потребами – це

варіанти відповідей

соціологія

корекційно-розвивальна педагогіка

загальна педагогіка

психологія

Запитання 2

Освіта осіб з порушеннями психофізичного розвитку як соціокультурний, педагогічний феномен; гармонізація їх життя та діяльності в соціумі в найвищих межах можливих досягнень – є

варіанти відповідей

об’єктом корекційно-розвивальної педагогіки

засобами корекційно-розвивальної педагогіки

предметом корекційно-розвивальної педагогіки

метою корекційно-розвивальної педагогіки

Запитання 3

Визначення шляхів підвищення рівня життєдіяльності дітей через корекцію і компенсацію порушень психічного і/або фізичного розвитку; вивчення і визначення шляхів абілітації та реабілітації дітей з психофізичними порушеннями – є

варіанти відповідей

об’єктом корекційно-розвивальної педагогіки

предметом корекційно-розвивальної педагогік

засобами корекційно-розвивальної педагогіки

метою корекційно-розвивальної педагогіки

Запитання 4

Наука про закономірності навчання, виховання, корекцію розвитку дітей з порушеннями слуху: глухих, зі зниженим слухом, пізнооглухлих – є

варіанти відповідей

тифлопедагогіка

олігофренопедагогіка

сурдопедагогіка

сурдопсихологія

Запитання 5

Наука, що вивчає своєрідність психічного розвитку цієї категорії дітей, методи психокорекції, процеси компенсаторно-корекційного характеру – є

варіанти відповідей

сурдопедагогіка

сурдопсихологія

тифлопедагогіка

олігофренопедагогіка

Запитання 6

Наука про закономірності навчання, виховання, корекцію розвитку дітей з порушеннями зору: сліпих та зі зниженим зором – є

варіанти відповідей

сурдопсихологія

сурдопедагогіка

тифлопедагогіка

олігофренопедагогіка

Запитання 7

Наука, що вивчає своєрідність психічного розвитку, систему психологічної допомоги та підтримки цієї категорії дітей – є

варіанти відповідей

сурдопсихологія

тифлопсихологія

тифлопедагогіка

сурдопедагогіка

Запитання 8

Галузь наукового знання про умови освіти, особливості навчання, виховання, корекцію розвитку осіб з вираженими стійкими порушеннями інтелекту, тобто розумовою відсталістю – є

варіанти відповідей

сурдопсихологія

тифлопсихологія

тифлопедагогіка

олігофренопедагогіка

Запитання 9

Наука про закономірності навчання й виховання дітей з ментальними порушеннями, порушеннями емоційно-вольової сфери, а також порушеннями соціальної поведінки, що виникають на цій основі – це

варіанти відповідей

психокорекційна педагогіка

сурдопсихологія

тифлопсихологія

олігофренопедагогіка

Запитання 10

Наука про закономірності навчання, виховання, корекції розвитку дітей з порушеннями опорно-рухового апарату – це

варіанти відповідей

ортопедагогіка

тифлопсихологія

сурдопсихологія

психокорекційна педагогіка

Запитання 11

Галузь наукового знання, яка досліджує при¬роду, механізми, симптоматику, перебіг, структуру і прояви порушень мовленнєвої діяльності, розробляє наукові основи їх попередження і подолання засобами спеціального навчання і виховання – є

варіанти відповідей

логопедія

тифлопсихологія

ортопедагогіка

психокорекційна педагогіка

Запитання 12

Наука про закономірності навчання й виховання дітей з порушеннями мовленнєвої діяльності – це

варіанти відповідей

психокорекційна педагогіка

ортопедагогіка

логопедагогіка

тифлопсихологія

Запитання 13

Наука про організацію навчально-виховного процесу дітей з розладами аутистичного спектра – це

варіанти відповідей

логопедагогіка

аутизмопедагогіка

тифлопсихологія

психокорекційна педагогіка

Запитання 14

Галузь, яка передбачає всебічне обстеження та оцінювання особливостей розвитку дитини з метою визначення (уточнення, розмежування) наявних порушень у психічному розвитку дитини – це

варіанти відповідей

психокорекційна педагогіка

логопедагогіка

аутизмопедагогіка

комплексна диференціальна діагностика

Запитання 15

Що є основними завданнями диференціальної психодіагностики

варіанти відповідей

встанов¬лення первинного дефекту, що став причиною аномального розвитку дитини, передбачення перспектив розвитку

вивчення своєрідностей психічного розвитку дітей з аутизмом

вивчення своєрідностей психічного розвитку, систему психологічної допомоги та підтримки дітей

усі відповіді правильні

Запитання 16

Наука про навчання і виховання осіб з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього простору із забезпеченням ефективного психолого-педагогічного і соціального супроводу міждисциплінарною командою фахівців – це

варіанти відповідей

комплексна диференціальна діагностика

логопедагогіка

психокорекційна педагогіка

інклюзивна педагогіка

Запитання 17

Діти, які мають суттєві відхилення від нормального фізичного або психічного розвитку і потребують спеціальних умов навчання й виховання, що забезпечують корекцію і компенсацію наявних порушень – це

варіанти відповідей

діти з порушеннями в психофізичному розвитку

діти з особливостями психофізичного розвитку

діти з порушеннями психофізичного розвитку

діти з відхиленнями у психофізичному розвитку

Запитання 18

Діти, що мають фізичні й (або) психічні порушення, які відображаються на усьому пси¬хофізичному розвитку дитини і перешкоджають засвоєнню нею соціо¬культурного досвіду без спеціально створених умов – це

варіанти відповідей

діти з порушеннями психофізичного розвитку

діти з особливостями психофізичного розвитку

діти з порушеннями в психофізичному розвитку

діти з відхиленнями у психофізичному розвитку

Запитання 19

Діти, які відстають у психофізичному розвитку внаслідок порушення діяльності одного або декількох аналізаторів (зорового, слухового, рухового, мовленнєвого), а також внаслідок органічного ураження центральної нервової системи – це

варіанти відповідей

діти з відхиленнями у психофізичному розвитку

діти з порушеннями психофізичного розвитку

діти з особливостями психофізичного розвитку

діти з порушеннями в психофізичному розвитку

Запитання 20

Діти, які ма¬ють перераховані вище відхилення, але ступінь їх прояву не обмежує їхніх можливостей такою мірою, як у дітей з порушеннями у психо¬фізичному розвитку – це

варіанти відповідей

діти з порушеннями в психофізичному розвитку

діти з порушеннями психофізичного розвитку

діти з особливостями психофізичного розвитку

діти з відхиленнями у психофізичному розвитку

Запитання 21

Діти, які потребують спеціальної корекційної підтримки, яка може надаватися як в умовах дошкільного і загальноосвітнього навчального закладу, так і у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах, реабілітаційних центрах тощо – це

варіанти відповідей

діти з особливими освітніми потребами

діти з порушеннями в психофізичному розвитку

діти з відхиленнями у психофізичному розвитку

діти з порушеннями психофізичного розвитку

Запитання 22

Психічне чи фізичне порушення, що викликає відхилення від нормоти-пового розвитку дитини – це

варіанти відповідей

порушення (дефект) розвитку

онтогенез

нозологія

корекція

Запитання 23

Розділ патології, що містить загальне вчення про хворобу (загальна нозологія), вивчення причин виникнення хвороби (етіологія), механізмів розвитку хвороби (патогенез) і клінічних особливостей окремих хвороб (часткова нозологія), класифікацію і номенклатуру хвороб – це

варіанти відповідей

нозологія

порушення (дефект) розвитку

корекція

онтогенез

Запитання 24

Підхід, який полягає в описі нозологічної форми, для якої характерними є певна причина, патогенез, типові зовнішні прояви і специфічні струк¬турні зміни в органах і тканинах – це

варіанти відповідей

корекція

нозологічний підхід

нозологія

порушення (дефект) розвитку

Запитання 25

Про¬цес індивідуального розвитку організму або сукупність морфологіч¬них, фізіологічних і біологічних перетворень, яких зазнає організм від зародження до кінця життя – це

варіанти відповідей

порушення (дефект) розвитку

онтогенез

нозологія

нозологічний підхід

Запитання 26

Порушення індивідуального розвитку, формування вищих психічних функцій, тобто різні відхилення від нормотипового фізичного і психічного розвитку в дитячому віці, в результаті впливу як генетичних, так і травматичних, хімічних та інших чинників – це

варіанти відповідей

дизонтогенез

онтогенез

порушення (дефект) розвитку

нозологічний підхід

Запитання 27

Знайдіть зайве. Діагностика як по¬няття має декілька значень:

варіанти відповідей

розділ педагогіки і психології, метою якого є постановка педаго¬гічного або психологічного діагнозу

сумісна предметна діяльність і спілкування з дорослим

обстеження дитини для визначення рівня розвитку й індивідуальних особливостей її психіки та поведінки, виявлення можливих відхилень у психічному розвитку

кінцева або проміжна (у консультуванні чи корекції) обов’язкова діяльність психолога для встановлення психологічного діагнозу

Запитання 28

Специфіка психолого-педагогічного обстеження особистості з психофізичними порушеннями полягає в

варіанти відповідей

системному аналізі явищ дитячого розвитку: вивчається соціальна ситуація розви¬тку дитини, розглядається ієрархія діяльності й психологічних ново¬утворень у сфері свідомості й особистості дитини

багатоступеневій діяльність, яка формується як ряд послідовно структурованих один за одним етапів, наближаючи розроблення майбутньої діяльності від загальної ідеї до очно описаних конкретних дій

прояві взаємних оцінних ставлень один до одного, експресивній реакції кожного суб’єкта спілкування

наявності у викладача стійкої настанови на розвиток особистості майбутнього фахівця, формування у студентів позитивної мотивації до навчання, потреби в професійних знаннях й уміннях, якими володіє сам педагог

Запитання 29

Сукупність психолого-педагогічних та лікувальних заходів, спрямованих на поліпшення розвитку або послаблення недоліків психофізичного розвитку та відхилень у поведінці дітей – це

варіанти відповідей

корекція

сумісна предметна діяльність і спілкування з дорослим

обстеження дитини для визначення рівня розвитку й індивідуальних особливостей її психіки та поведінки, виявлення можливих відхилень у психічному розвитку

розділ педагогіки і психології, метою якого є постановка педаго¬гічного або психологічного діагнозу

Запитання 30

Виправлення окремих порушень у дітей із психофізичними недоліками – це

варіанти відповідей

розділ педагогіки і психології, метою якого є постановка педагогічного або психологічного діагнозу

корекція

сумісна предметна діяльність і спілкування з дорослим

обстеження дитини для визначення рівня розвитку й індивідуальних особливостей її психіки та поведінки, виявлення можливих відхилень у психічному розвитку

Запитання 31

Розрізняють ... засоби корекції

варіанти відповідей

загальні і нетрадиційні

традиційні і нетрадиційні (альтернативні)

суспільні і особистісні

особисті і загальні

Запитання 32

До ... засобів корекції належать: гра, навчання, праця, позакласна робота, суспільно-корисна діяльність, режим, лікувально-профілактичні засоби

варіанти відповідей

загальних

традиційних

особистісних

нетрадиційних

Запитання 33

До ... засобів корекції належать: сенсорний і психомоторний тренінги, леготека, ароматерапія, іпотерапія, арттерапія, музикотерапія, казкотерапія, кінезотерапія тощо

варіанти відповідей

традиційних

загальних

нетрадиційних

особистісних

Запитання 34

Діяльність, яка спрямована на поліпшення процесів розвитку і соціалізації дитини, послаблення або подолання її психофізичних порушень у процесі навчання і виховання з метою максимально можливого розвитку її особистості та підготовки до самостійного життя – це

варіанти відповідей

особистісних

корекційна робота

загальних

нетрадиційних

Запитання 35

Цілеспрямоване виховання, яке послідовно поліпшує розвиток і соціалізацію особистості у єдиному процесі її абілітації шляхом виправлення недоліків психолого-педагогічними засобами, попередження негативних новоутворень, формування максимально можливих позитивних властивостей дитини – це

варіанти відповідей

нетрадиційних

загальних

особистісних

корекційне виховання

Запитання 36

Відновлення недорозвинених чи порушених психічних функцій шляхом використання збережених чи перебудови частково порушених функцій – це

варіанти відповідей

корекційна робота

компенсація

корекційне виховання

нетрадиційних

Запитання 37

Існує два типи компенсації психічних функцій:

варіанти відповідей

альтернативна

загальна і особистісна

внутрішньосистемна і міжсистемна

традиційні і нетрадиційна

Запитання 38

Система лікувальних і психолого-педагогічних заходів, спрямованих на попередження, лікування, розвиток і корекцію патологічних станів і психологічних порушень, що призводять до стійкої втрати можливості навчатися у дітей, які ще не адаптовані до соціального середовища – це

варіанти відповідей

реабілітація

кореляція

саморозвиток

абілітація

Запитання 39

Повернення хворого до нормального життя і праці в межах психофізіологічних можливостей у медико-педагогічному значенні – це

варіанти відповідей

реабілітація

кореляція

абілітація

саморозвиток

Запитання 40

Процес і результат входження індивіда в соціальне середовище й становлення його як соціальної істоти, людини під впливом всієї сукупності соціальних факторів, соціального середовища в цілому – це

варіанти відповідей

реабілітація

саморозвиток

абілітація

соціалізація

Запитання 41

Процес пристосування людини до нового для неї соціального середовища, а також наслідки цього процесу – це

варіанти відповідей

реабілітація

соціалізація

абілітація

соціальна адаптація 

Запитання 42

Уподібнення, узгодженість двох процесів абілітації — онтогенезу і соціалізації – це

варіанти відповідей

соціалізація

конвергенція

соціальна адаптація

абілітація

Запитання 43

Навчальний заклад, створений для дітей з порушеннями психофізичного розвитку – це

варіанти відповідей

соціальна адаптація

спеціальний (загальноосвітній) навчальний заклад

конвергенція

ліцей

Запитання 44

Галузями ... педагогіки традиційно є: сурдопедагогіка, тифлопедагогіка, лігофренопедагогіка, логопедія та логодидактика

варіанти відповідей

загальної

соціології

корекційно-розвивальної

андрагогіки

Запитання 45

Клінічними основами ... педагогіки слугують: анатомія, фізіологія і патологія людини; психопатологія; невропатологія; генетика; клініка розумової відсталості

варіанти відповідей

корекційно-розвивальної

андрагогіки

соціології

загальної

Запитання 46

... виконує роль психологічного фундаменту у навчанні, вихованні дітей, корекційній роботі з ними

варіанти відповідей

соціологія

спеціальна психологія

андрагогіка

корекційно-розвивальна педагогіка 

Запитання 47

Сукупність різних типів закладів, які забезпечують відповідну освіту, виховання, корекційну роботу, соціальну допомогу дітям з вадами психофізичного розвитку – це

варіанти відповідей

спеціальна психологія

корекційно-розвивальна педагогіка

система корекційно-розвивальної освіти

соціологія

Запитання 48

Заклад освіти, який забезпечує умови для відновлення здоров’я, соціальної адаптації, професійної орієнтації дітей, що мають органічні та функціональні захворювання внутрішніх органів та систем або вади психофізичного розвитку – це

варіанти відповідей

навчально-реабілітаційний центр

спеціальна психологія

сімейна лікарня

система корекційно-розвивальної освіти

Запитання 49

... відображає спробу залучити здобувачів освіти з особливими потребами до загальноосвітніх шкіл

варіанти відповідей

Лікування

Інтеграція

Реабілітація

немає правильної відповіді

Запитання 50

... передбачає соціальну адаптацію дитини з психофізичними вадами у загальну систему соціальних стосунків передусім у межах того освітнього середовища, в яке вона інтегрується

варіанти відповідей

Соціальна інтеграція

Реабілітація

Інтеграція

Лікування

Запитання 51

... передбачає надання дітям з психофізичними вадами можливості спільного навчання в одній школі чи класі з дітьми, що нормально розвиваються, за програмою масової або спеціальної школи

варіанти відповідей

Освітня інтеграція

Соціальна інтеграція

Лікування

Реабілітація

Запитання 52

Створення умов для особистісного розвитку, творчої самореалізації та утвердження людської гідності дітей з особливими потребами є:

варіанти відповідей

метою інтегрованого навчання

способом освітньої інтеграції

планом інтегрованого навчання

засобом соціальної інтеграції

Запитання 53

Включення дитини з психологічною готовністю до спільного навчання та відповідним віковій нормі рівнем психофізичного і мовного розвитку в масовий заклад як рівноцінної із здоровими однолітками; корекційну допомогу дитина при цьому одержує згідно потреб у спеціалістів за місцем навчання та проживання є:

варіанти відповідей

тимчасовою формою інтегрованого навчання

частковою формою інтегрованого навчання

повною формою інтегрованого навчання

комбінованою формою інтегрованого навчання

Запитання 54

Діти з близьким до норми рівнем психофізичного та мовленнєвого розвитку навчаються у разом із здоровими однолітками, у процесі навчання одержують допомогу вчителя-дефектолога є:

варіанти відповідей

повною формою інтегрованого навчання

комбінованою формою інтегрованого навчання

частковою формою інтегрованого навчання

тимчасовою формою інтегрованого навчання

Запитання 55

Періодичне об’єднання зі здоровими дітьми для проведення спільних заходів є:

варіанти відповідей

частковою формою інтегрованого навчання

повною формою інтегрованого навчання

тимчасовою формою інтегрованого навчання

комбінованою формою інтегрованого навчання

Запитання 56

Перебування дітей з особливими потребами, котрі не спроможні нарівні із здоровими однолітками оволодіти освітнім стандартом, у масових закладах лише частину дня є:

варіанти відповідей

тимчасовою формою інтегрованого навчання

комбінованою формою інтегрованого навчання

частковою формою інтегрованого навчання

повною формою інтегрованого навчання

Запитання 57

ЮНЕСКО розглядає ... як процес визнання і реагування на різноманітність потреб всіх тих, хто навчається

варіанти відповідей

реабілітація

абілітацію

інклюзію

саморозвиток

Запитання 58

... передбачає створення освітнього середовища, яке відповідало б потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку

варіанти відповідей

Інформаційне навчання

Психологічне навчання

Корекційне навчання

Інклюзивне навчання

Запитання 59

В інклюзивному класі наповнюваність має становити не більше ...

варіанти відповідей

15 здобувачів освіти

20 здобувачів освіти

10 здобувачів освіти

30 здобувачів освіти

Запитання 60

Інклюзивна освіта - це процес, у якому навчальний заклад намагається відповідати на потреби усіх здобувачів освіти, вносячи необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб...

варіанти відповідей

покращити успішність здобувачів освіти

немає правильної відповіді

забезпечити рівність можливостей

збільшити наповнюваність класів

Запитання 61

Що таке індекс інклюзії

варіанти відповідей

кількість інклюзивних класів

кількість здобувачів освіти з особливими освітніми потребами

немає правильної відповіді

це добірка практичних матеріалів, спланованих на планування дій зі створення інклюзивного навчального середовища

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест