Підготовка до НМТ. Складне речення.

Додано: 26 листопада
Предмет: Українська мова, 11 клас
8 запитань
Запитання 1

Складним є речення

варіанти відповідей

А. Брат подарував мені підручник з історії, написаний ученим із діспори Орестом Субтельним.

Б. Природу нашої землі Шевченко любив так палко, що розповісти про це звичайними словами не можна.

В. Любив, їдучи на возі з лугу, дивитися на зоряне небо.

Г. Вишневий сад — він тільки-но зацвів — дрімав і снив.

Запитання 2

Складним є речення

варіанти відповідей

А. Вітер, наче парубок у танці, на всі боки обертав кожухарку-метелицю. 

 Б. Подарунки, зібрані під час колядування, складали почастунок на спільній вечері молоді.

В. Степи обійму волошкові та розцілую зелені ліси.

 Г. Тут можна почути, якої думки молодь про господаря.

Запитання 3

Види підрядних речень

означальне;

2    з'ясувальне;

3   обставинне місця;

4. обставинне наслідкове.


Приклади

А. Народе мій, як добре, що ти у мене є на світі.

Б.Я тільки там жадаю жити, де виросла моя душа.

В. І тільки стежечка, де ти ходила, колючим терням поросла.

Г. Рідну пісню треба захищати так, як захищають рідний край.

Д Верхів'я дерев тісно сплітаються над нею, так що со­нячні промені не досягають землі.

варіанти відповідей

1.в. 2. а. 3. б. 4. д.

1. б. 2.д. 3. а. 4. в.

1. в. 2. г. 3. б. 4. д.

1. д. 2. в. 3. б. 4. а.

Запитання 4

Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складне речення з різними видами зв 'язку (сполучниковим і безсполучниковим):

варіанти відповідей

А. Демократія тим і добра, що при ній не держава руйнує людину, а людина будує державу і саму себе (Л. Костенко).

Б. Пігмей бажа високим буть на зріст, порядним хоче виглядати злодій, завжди злочи­нець - на ділах добродій (Д. Павличко).

В. Преславне українське слово звучить у серці у моїм, бо мова - хліб, а не полова: я чув її із уст батьків (Г. Позняк).

Г. Шануймося, бо одна у нас усіх Україна й життя у кожного одне! (Б. Гірський)

Запитання 5

Види підрядних речень

означальне;

2    з'ясувальне;

3   обставинне часу;

4. обставинне наслідкове.


Приклади

А. Погода стояла тепла і сонячна, так що шибки на вік­нах аж мигтіли.

Б.Туди, де образи кохані, душа окрилена летить.

В. І ніхто не знав, яка то велика людина була.

Г. Ходімте в край, де ще живуть лелеки.

Д. Віки промовляють до нього, коли все навкруги, заспокоївшись, засинає.

варіанти відповідей

1. г. 2. д. 3. а. 4. б

1. а. 2. б. 3. в. 4. д.

1. г. 2. в. 3. д. 4. а.

1. г. 2. б. 3. д. 4.в.

Запитання 6

Складне речення з підрядним обставинним умови утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Поспієш на обід...вибрати.

варіанти відповідей

А хоч і часу зовсім мало

Б адже ще часу доволі багато

В так що голодним не залишишся

Г бо час трапези перенесли

Д коли вдосвіта виїдеш

Запитання 7

Складнопідрядним з підрядною допустовою частиною є речення

варіанти відповідей

А Молоді чорняві скрипалі позакидали назад голови так, що на них ледве держалися шапки.

Б Хіба на Поділлі може народитися людина, яку б обминула пісенна стихія, щира вдача?

В Справжній письменник повинен прагнути до того, щоб читачі глянули на себе, на свій народ його очима.

Г Хоча земля ще й не висохла після дощу, проте косарі, поспішаючи впоратися з урожаєм, уже таборилися.

Д Як тільки вийдеш за поріг, лишивши рідний клас, немало сонячних доріг тобі розкрилить час.

Запитання 8

Укажіть, з якої кількості частин складається речення.


Сумно і смутно людині, коли висихає і сліпне уява, коли, обертаючись до найдорожчих джерел дитинства і юності, нічого не бачить вона дорогого, небуденного, ніщо не гріє її, не будить радості, ані людяного суму.

варіанти відповідей

А дві

Б три

В чотири

Г п'ять

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест