Підсумкова контрольна робота - ІІІ курс

Додано: 19 березня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 8 разів
19 запитань
Запитання 1

Позначте рядок, у якому правильно пояснено значення фразеологічного звороту плести химери:

варіанти відповідей

пліткувати про щось

інтригувати когось

виготовляти домотканий килим

домагатися чого-небудь від когось

говорити щось беззмістовне

Запитання 2

Позначте рядок, у якому всі іменники належать до жіночого роду:

варіанти відповідей

вуаль, Чилі, акварель, Міссісіпі

зала, синиця, воєвода, комісія

загс, ГЕС, жовч, пастораль

бязь, СДПУ, Токіо, юнь

сутінь, путь, степ, галузь

Запитання 3

Позначте речення, що містить застаріле слово:

варіанти відповідей

І можу поклястись на знамені, що мав би за найвищу нагороду потрібним бути власному народу (М. Луків).

Марічка любила, коли він грав на флояру (М. Коцюбинський).

Гостей у Івана повна хата, ґазди і ґаздині (В. Стефаник).

Козаки йшли під білими хоругвами, з піками, у зухвалих магерках

(П. Загребельний).

Маєва нічка леготом дише... (Б. Лепкий).

Запитання 4

Позначте рядок, у якому в усіх словах наголошений другий склад:

варіанти відповідей

дочка, подруга, вимова, гуртожиток, русло

новий, спина, виразно, завдання, попереду

предмет, рукопис, ненавидіти, фартух, в’язкий

середина, дефіс, старий, горошина, каталог

легкий, олень, несла, добуток, партер

Запитання 5

Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з літерою ґ:

варіанти відповідей

джи(г, ґ)ун, (г, ґ)удзик, а(г, ґ)рус, (г, ґ)учний

(г, ґ)рунтець, мамали(г, ґ)а, (г, ґ)уля, (г, ґ)азда

(г, ґ)анок, (г, ґ)валт, (г, ґ)роно, (г, ґ)ава

джи(г, ґ)іт, (г, ґ)речний, об(г, ґ)рунтувати, (г, ґ)уцул

(г, ґ)атунок, за(г, ґ)ратувати, за(г, ґ)артувати, (г, ґ)ринджоли

Запитання 6

Позначте речення з узагальнювальним словом після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Січ дала видатних полководців славних державних діячів Наливайка Сагайдачного Хмельницького Сірка (З підручника).

Шевченкові були підвладні всі жанри літератури поезія проза драматургія

(О. Ющенко).

Несуть пани осаули козацькую збрую литий панцир порубаний шаблю золотую (Т. Шевченко).

Козацтво було озброєне вогнепальною зброєю мушкетами пістолями рушницями (О. Апанович).

Іван Богун Данило Нечай Максим Кривоніс ці підручні гетьмана були відомі всім (А. Кащенко).

Запитання 7

Позначте речення, яке потребує редагування:

варіанти відповідей

Дозвольте оголосити порядок денний.

Пропозицію прошу внести до протоколу.

Хочу подякувати учасників круглого столу.

Нараду було проведено відповідно до визначеного регламенту.

Ми зацікавилися Вашою пропозицією і хочемо отримати детальнішу інформацію.

Запитання 8

Позначте рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

варіанти відповідей

зберігати, ходити, гарантувати, зашивати

писати, виконувати, скочити, знати

поважати, залежати, зашити, думати

атакувати, перенести, сидіти, просити

вважати, вразити, спостерігати, захоплюватися

Запитання 9

Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою суфікса -ов-:

варіанти відповідей

метр, травень, дощ, нуль

пурпур, емаль, груша, край

парча, кварц, гроза, шовк

ліс, кільце, кришталь, глянець

калина, казка, поле, марш


Запитання 10

Позначте рядок, у якому виділене слово слід писати з малої літери:

варіанти відповідей

Йшли ми до (Ш, ш)евченкового генія духу золотого зачерпнуть! (Ю. Сердюк).

Щороку в березні в усіх навчальних закладах України відбуваються

(Ш, ш)евченківські читання (З газети).

Оригінальні (Ш, ш)евченкові твори дають щедру інформацію про те, як він жив (Г. Грабович).

Озветься знов діброва темнолиста, коли до тебе, хлопче, край села, немов дарунок теплого дитинства, (Ш, ш)евченкова калина зацвіла

(М. Сингаївський).

Живе й не вмирає (Ш, ш)евченківська мати, колгоспна кріпачка, забута не раз (П. Скунць).

Запитання 11

Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні тільки дзвінкі:

варіанти відповідей

джерельний, ґазда, в’юнець, гриб

жанр, забіг, лід, джміль

колеж, регіон, неділя, мова

добро, лимон, рейс, недорогий

медаль, мармур, рельєф, немовля

Запитання 12

Позначте рядок, у якому в кожному слові однакова кількість звуків і букв:

варіанти відповідей

відзвук, їжак, ячмінь, здоров’я

джміль, щирість, п’ять, вугілля

земля, райдуга, європеєць, порядок

щавель, ательє, лічба, боєць

сон, якийсь, подорожжю, заєць

Запитання 13

Позначте речення, у якому вставне слово (словосполучення) дає емоційну оцінку повідомлюваному:

варіанти відповідей

Мабуть, людині не можна відриватися від рідного берега (Ю. Мушкетик).

Сумління людське, виявляється, схоже на вулик, його теж можна розтривожити (О. Гончар).

Досі дні стояли теплі, сонячні, а сьогодні, мов на гріх, задощило (О. Гуріненко).

Доброго, кажуть, дожидати треба, а лихе – само прийде (Панас Мирний).

А хлібам колосистим, здається, немає кінця (Д. Луценко).


Запитання 14

Позначте рядок, у якому всі іменники мають форми однини і множини:

варіанти відповідей

дзеркало, колосся, дерево, космос

круча, мати, острів, програма

слово, річка, листя, селище

ім’я, село, коріння, озеро

будинок, мýзика, далина, дорога

Запитання 15

Позначте рядок, у якому всі складні прикметники пишуться через дефіс:

варіанти відповідей

сліпучо/білий, вічно/юний, червоно/гарячий, ніжно/рожевий

сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий, мовно/літературний

гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український, радіо/фізичний

суспільно/політичний, густо/синій, зовнішньо/торговий, військово/патріотичний

музично/хоровий, глибоко/змістовний, зерно/трав’яний, повітряно/морськи

Запитання 16

Позначте рядок, у якому в усіх числівниках відмінюється тільки друга частина:

варіанти відповідей

триста, п’ятсот, шістсот, вісімсот

двісті, шістдесят, сімсот, тридцять

п’ятдесят, шістдесят, сімдесят, вісімдесят

чотириста, дев’яносто, вісімдесят, сімсот

п’ятсот, шістдесят, вісімсот, вісімдесят

Запитання 17

Позначте рядок, у якому всі дієприкметники пишуться з не разом:

варіанти відповідей

не/виконане завдання; не/скошена трава; не/розв’язана задача

не/прочитана книга; не/побілена хата; стіни не/фарбовані, а лаковані

не/вишитий рушник; слова, ще нікому не/сказані; не/довантажена машина

не/доспівані пісні; квіти ніким не/зірвані; не/доплетений кошик

не/вивчений текст, не/узгоджені питання, поле не/засіяне


Запитання 18

Позначте рядок, у якому в усіх словах при вимові відбувається уподібнення приголосних:

варіанти відповідей

безшумний, доріжка, (на) стежинці, просьба

дьогтю, кузня, пругкий, казка

піднігтьовий, зцідити, боротьба, співачці

сережка, двигтить, стіжки, зчистити

пісня, вокзал, рюкзак, ложка

Запитання 19

Прочитайте текст (цифри в дужках позначають номери речень),

виберіть три правильні відповіді.

(1) Найголовніша ознака індивідуальності народу це його мова. (2) Мова знаряддя для засвоєння спадщини минулого найвищих здобутків людської культури. (3) Завдяки прилученню дитини до чарів слова в неї виникає спрага пізнання бажання глибше опанувати духовні багатства людства. (4) Слово наймогутніше знаряддя що уможливлює перегук поколінь. (5) Воно є запорукою нашої гідності й незнищенності. (6) В. Сухомлинський казав що словом можна створити красу душі. (7) Прилучення до скарбів рідної мови надає нам духовної дужості.

(За І. Вихованцем)

Позначте речення з тире між підметом і присудком:

варіанти відповідей

1 3 4

1 2 4

2 4 6

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест