ПІДГОТОВКА до ЗНО 1

Додано: 31 березня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 394 рази
28 запитань
Запитання 1

Апостроф треба писати на місці обох пропусків у рядку


варіанти відповідей

велике сузір..я, роз..ятрена рана

очікувана прем..єра, духм..яна страва

гарне ім…я, швидкий пор..ятунок

досвідчений різб..яр, високий бур..ян

Запитання 2

Немає лексичної помилки в рядку


варіанти відповідей

багаточисельні дзвінки

рішити завдання

наступного разу

погляди співпадають

Запитання 3

Спільнокореневим до слова радити є


варіанти відповідей

радіо

порада

радист

радість

Запитання 4

Перший склад наголошений у слові


варіанти відповідей

дрова

жалюзі

жаркий

дочка

Запитання 5

Неправильно вжито прийменник у словосполученні


варіанти відповідей

вишивати по шовку

зустрітися по обіді

зайти по неуважності

відповідати по черзі 

Запитання 6

Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні


варіанти відповідей

Краплі дощу, який щойно випав, мерехтіли на пелюстках

Серед квітів, що стояли у вазі на вікні, були й волошки

Вона дивилася на білу орхідею, яку подарували друзі

Я милуюся барвистими квітами, що ростуть біля будинку

Запитання 7

(1) У (3,з)ахідній Європі вже давно сміття сортують на пластик, залізо, папір і побутові відходи. (2) Переробка непотребу стала високотехнологічним процесом не тільки в (Є,є)вропейських краї­нах, а й у США, Китаї, Японії. (3) Утилізація сміття сприяє виробленню електрики й тепла, які використовує, як населення, так і промисловість. (4) У (С,с)кандинавських країнах програма пере­робки побутових відходів на електрику й енергію для обігріву набрала таких обертів, що на звалища потрапляє тільки чотири відсотки сміття. (5) А пасуть задніх у плані переробки відходів Італія, Болгарія, Румунія та (Б,б)алтійські країни, які славляться гігантськими звалищами й відсутністю сміттєпереробних заводів.

З великої літери в тексті треба писати слово


варіанти відповідей

(3,з)ахідній

(Є,є)вропейських

(С,с)кандинавських

(Б,б)алтійські

Запитання 8

(1) У (3,з)ахідній Європі вже давно сміття сортують на пластик, залізо, папір і побутові відходи. (2) Переробка непотребу стала високотехнологічним процесом не тільки в (Є,є)вропейських краї­нах, а й у США, Китаї, Японії. (3) Утилізація сміття сприяє виробленню електрики й тепла, які використовує, як населення, так і промисловість. (4) У (С,с)кандинавських країнах програма пере­робки побутових відходів на електрику й енергію для обігріву набрала таких обертів, що на звалища потрапляє тільки чотири відсотки сміття. (5) А пасуть задніх у плані переробки відходів Італія, Болгарія, Румунія та (Б,б)алтійські країни, які славляться гігантськими звалищами й відсутністю сміттєпереробних заводів.

Вислів пасуть задніх (речення 5) можна замінити словом


варіанти відповідей

випереджають

змінюються

потерпають

відстають

Запитання 9

(1) У (3,з)ахідній Європі вже давно сміття сортують на пластик, залізо, папір і побутові відходи. (2) Переробка непотребу стала високотехнологічним процесом не тільки в (Є,є)вропейських краї­нах, а й у США, Китаї, Японії. (3) Утилізація сміття сприяє виробленню електрики й тепла, які використовує, як населення, так і промисловість. (4) У (С,с)кандинавських країнах програма пере­робки побутових відходів на електрику й енергію для обігріву набрала таких обертів, що на звалища потрапляє тільки чотири відсотки сміття. (5) А пасуть задніх у плані переробки відходів Італія, Болгарія, Румунія та (Б,б)алтійські країни, які славляться гігантськими звалищами й відсутністю сміттєпереробних заводів.

Простим є речення


варіанти відповідей

2

3

4

5

Запитання 10

(1) У (3,з)ахідній Європі вже давно сміття сортують на пластик, залізо, папір і побутові відходи. (2) Переробка непотребу стала високотехнологічним процесом не тільки в (Є,є)вропейських краї­нах, а й у США, Китаї, Японії. (3) Утилізація сміття сприяє виробленню електрики й тепла, які використовує, як населення, так і промисловість. (4) У (С,с)кандинавських країнах програма пере­робки побутових відходів на електрику й енергію для обігріву набрала таких обертів, що на звалища потрапляє тільки чотири відсотки сміття. (5) А пасуть задніх у плані переробки відходів Італія, Болгарія, Румунія та (Б,б)алтійські країни, які славляться гігантськими звалищами й відсутністю сміттєпереробних заводів.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 11

Звук [д] є в кожному слові рядка


варіанти відповідей

кладка, футболіст, город    

ведмідь, десять, джерело

баскетбол, душа, дзвінок     

податок, дятел, звідти

дитина, боротьба, день

Запитання 12

Фразеологізм через пень-колоду має антонім


варіанти відповідей

далеко куцому до зайця

і кіт не валявся

мухи не зобидить

як курка лапою

комар носа не підточить

Запитання 13

Літеру о на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка


варіанти відповідей

ч..рнетка, щ..тина, ч..тири

ч..рнило, веч..рові, пш..но

щ..ка, менш..сті, пш..ниця

пекуч..сті, увеч..рі, ч..рний

свіж..сті, ш..сти, ж..натий

Запитання 14

Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку


варіанти відповідей

було … Києві, лежали … шухляді, плавала … воді

знімки … фотографа, ліси … хвої, читать … голос

перерва … навчанні, їхати … вагоні, десь … річці

бути … формі, осінь … Каневі, допоможу …війти

гуляв … лісі, улюблений …читель, блиск … очах

Запитання 15

Подовження приголосних відбувається у формі Ор.в. однини всіх іменників рядка


варіанти відповідей

міць, стать, продаж

сталь, дріб, суміш

поміч, сіль, доповідь

вісь, мить, ступінь

путь, річ, шампунь

Запитання 16

Правильно написано всі слова в рядку


варіанти відповідей

рідкісний, ненависний, захистний

форпостний, пісний, кількісний

шістсот, кістлявий, студенський

улесливий, цілістний, шелеснути

тріснути, тиждневик, контрастний

Запитання 17

Закінчення –і має іменник у рядку


варіанти відповідей

обдві дівчин..

півтора тижн..

три лікар..

два муляр..

чотири секунд..

Запитання 18

Помилку у творенні ступеня порівняння прикметників допущено в рядку


варіанти відповідей

ближчий, більш гарячіший

добріший, найменш удалий

цікавіший, якнайдорожчий

вужчий, найменш потрібний

коротший, щонайкращий

Запитання 19

Неправильно оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

В.Винниченко якось сказав: «Як нудно, сіро проходить життя людей не талановитих, так нудно й нецікаво живуть без любові навіть талановиті».

«Суспільність, - говорив М.Грушевський, - що має віру в себе, мусить мати й відвагу глянути на правду свого минулого, щоб зачерпнути в ній не зневіру, а силу».

Мати Тереза знала силу усмішки, тож усім, хто зневірився, радила: «Отримавши від життя чергового удару, скажіть собі: «Усе могло бути набагато гірше» і усміхніться».

«Слово – найтонше доторкання до серця, був переконаний В.Сухомлинський, - воно може стати і запашною квіткою, і живою водою, і розжареним залізом».

«Митець не може відвернутися від своєї сучасності, - говорив А.Камю і далі пояснював: «Якби він відвернувся від неї, то промовляв би в порожнечу».  

Запитання 20

Правильно утворено форму третьої особи від дієслова


варіанти відповідей

мріяти – мріять

молоти – мелють

солити – солють

бігти – біжуть

ловити – ловлють

Запитання 21

Синонімічним до простого речення «У сучасному світі вивчення мов вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху» є складнопідрядне реченням

варіанти відповідей

У сучасному світі вивчення мов вкрай потрібне, щоб особистість могла досягти успіху

У сучасному світі вивчати мови вкрай потрібно, адже це свідчить про досягнення особистістю успіху

У сучасному світі вивчення мов вкрай потрібне, оскільки так особистість досягне успіху

У сучасному світі вивчення мов вкрай потрібне через те, що так особистість може досягти успіху

У сучасному світі вивчати мови вкрай потрібно, тому що так особистість може досягти успіху

Запитання 22

Кому (коми) треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

А тим часом місяць пливе оглядати небо й зорі та землю й море

У моїй душі бриніли людські голоси і ні вдень ні вночі не давали спокою

Підемо до лісу або в гай погуляти чи на річку порибалити

Жовтороте ластів’ятко силилося вилетіти з гнізда та ще не змогло

Пізньої осені на зритій землі поплуталась гарбузова огудина

Запитання 23

Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка



варіанти відповідей

… кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі

… у цей час народжуються нові потаємні мрії та сподівання

… час пробудження природи від тривалого зимового сну

… ласкаву, сонячну, повну радісних пташиних переливів

… коли з-під снігу виглядають перші блакитні проліски

Запитання 24

Доберіть синоніми

Слово                                  Синонім

1 превентивний                А істотний

2 тотальний                       Б всеосяжний

3 фіктивний                        В передовий

4 кардинальний                Г підроблений

                                              Д запобіжний


варіанти відповідей

1Д 2Б 3Г 4А

1В 2Б 3Г 4А

1Д 2В 3Г 4А

1Д 2Б 3В 4А

1Д 2Б 3Г 4В

Запитання 25

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі

Відокремлений член речення                         Приклад

1 означення       А Бо коли, закохані в минуле, прокуняєм час, наша лінь нікого не

розчулить

2 обставина       Б Буду, мамо, горда і вродива з тебе дивуватися повік

3 прикладка       В Там, у степу, схрестилися дороги, немов у дикому герці мечі

4 додаток           Г Не шкодуй добра мені, людині, щастя не жалій моїм літам

                              Д Чи винні ми щось комусь, окрім наших батьків?


варіанти відповідей

1А 2В 3Г 4Д

1Б 2В 3Г 4Д

1А 2Б 3Г 4Д

1Б 2В 3А 4Д

1А 2В 3Г 4Б

Запитання 26

Доберіть приклад до кожного випадку уживання тире

Випадок вживання тире                               Приклад

1 при відокремленій прикладці   А Любив він осінь – природи солодку зрілість

2 при однорідних членах              Б Дівчина внесла айстри – кімната враз ожила

3 між підметом і присудком        В Зацвіла конвалія в гаю, а кульбабки – біля

4 в неповному реченні ставу

               Г Класична пластика, і контур строгий – це

справжньої поезії дорога

Д Зображення флори й фауни: квітів, дерев,

тварин – свідчать про обожнення природи нашими

предками


варіанти відповідей

1А 2Д 3Г 4В

1Б 2Д 3Г 4В

1А 2Б 3Г 4В

1А 2Д 3Б 4В

1А 2Д 3Г 4Б

Запитання 27

Установіть відповідність між видом речення та прикладом

Вид речення                                      

1 складнопідрядне                          

2 безсполучникове                          

3 з різними видами зв’язку            

4 складносурядне                           

Приклад

А Мільярди перлин мерехтіли на всьому, випромінюючи маленькі сонця,  розсипаючи спектри на листі дубів і ліщини

Б Тихо-мирно спала зграя лебедина, і даремно лебідь звав її, будив

В Стоять жоржини, сплять жуки, під грушею до ранку ходять їжаки

Г Коли з дерев, сумно кружляючи, падало листя, повернувся Оксен

Д Ти з’явилась мені – і здалося, що світ помолодшав на тисячу літ


варіанти відповідей

1Г 2В 3Д 4Б

1А 2В 3Д 4Б

1Г 2А 3Д 4Б

1Г 2В 3А 4Б

1Г 2В 3Д 4А

Запитання 28

З’ясуйте, якою частиною мови є видалені слова в реченні О.Теліга вважала, (1) що для українців має бути (2) характерним поєднання «найкращої жіночності з найвищою мужністю», і переймалася (3) тим, що в українській літературі не (4) створено ідеального образу жінки.

1 А прикметник

2 Б дієслово

3 В сполучник

4 Г прислівник

Д займенник 


варіанти відповідей

1В 2А 3Д 4Б

1Г 2А 3Д 4Б

1В 2Г 3Д 4Б

1В 2А 3Г 4Б

1В 2А 3Д 4Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест