Підкреслені букви позначають той самий звук в усіх словах рядка
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
На (1) аркушику паперу (2) черговий гном написав свій (3) заробіток за (4) листопад: (5)оцет, фунт чорносливу, (7) центнер (8) чорнозему, настільне (9) люстро, (10) обруч для хула-хупу.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка
В усіх випадках слід уживати прийменник у в рядку
Літеру о потрібно писати на місці пропусків в усіх словах рядка
Знак м'якшення на місці пропуску слід писати в усіх словах рядка
З дефісом пишуться всі слова в рядку
Орфографічну помилку допущено в рядку, ОКРІМ
Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
(10) ---------- (11).............. з молоддю (12)................, що акція примирення, яку започаткував (13)................., (14) ........................ на постійній основі
Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
(10) ---------- (11).............. з молоддю (12)................, що акція примирення, яку започаткував (13)................., (14) ........................ на постійній основі.
Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
(10) ---------- (11).............. з молоддю (12)................, що акція примирення, яку започаткував (13)................., (14) ........................ на постійній основі.
Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
(10) ---------- (11).............. з молоддю (12)................, що акція примирення, яку започаткував (13)................., (14) ........................ на постійній основі.
Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.
(10) ---------- (11).............. з молоддю (12)................, що акція примирення, яку започаткував (13)................., (14) ........................ на постійній основі.
Завдання 15-18 мають по п'ять варіантів відповіді,з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.
Редагування потребує речення, ОКРІМ
ПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Практика показує: (1) людина, (2) яка отримала свій перший заробіток, (3) почувається в майбутньому більш упевнено, (4) намагається стати самостійною, (5) більш цінує те, (6)що дають їй батьки; (7) і це не випадково - (8) щоб мати високий рівень життя, (9) потрібно здобути освіту та стати кваліфікованим спеціалістом.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обгрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Дієприкметниковим зворотом можна замінити підрядну частину в реченні
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Сергій - ________ талант, він на пів року менший ___________, але _______ серед них.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Привіт, ____________! Чи підеш з нами _______? Ми вчора зібрали близько ______ кілограмів.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Зустрінемося _____________ біля пам'ятника __________.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
______________лікаря Олег купив для дідуся ліки __________ застуди.
Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.
Подайте, будь ласка, один___________ засіб й упаковку прального порошку вагою два______________.
Завдання 24-28 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.
(1) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз.
(2)Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, літак розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.
(3) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлені яскраво-ядучими квітками, над якими тягуче нависали оси.
(4)Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетені павутиною й запалені гострим ранковим світлом.
(5)Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалась крізь бетонні плити.
Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
(1) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз.
(2)Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, літак розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.
(3) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлені яскраво-ядучими квітками, над якими тягуче нависали оси.
(4)Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетені павутиною й запалені гострим ранковим світлом.
(5)Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалась крізь бетонні плити.
У формі називного відмінка вжито всі слова, ОКРІМ
(1) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз.
(2)Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, літак розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.
(3) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлені яскраво-ядучими квітками, над якими тягуче нависали оси.
(4)Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетені павутиною й запалені гострим ранковим світлом.
(5)Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалась крізь бетонні плити.
Простим є речення
(1) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз.
(2)Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, літак розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.
(3) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлені яскраво-ядучими квітками, над якими тягуче нависали оси.
(4)Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетені павутиною й запалені гострим ранковим світлом.
(5)Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалась крізь бетонні плити.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
(1) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз.
(2)Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, літак розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.
(3) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлені яскраво-ядучими квітками, над якими тягуче нависали оси.
(4)Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетені павутиною й запалені гострим ранковим світлом.
(5)Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалась крізь бетонні плити.
Прикметник яскраво-ядучими написано з дефісом, оскільки
Правильним є фразеологізм із його значенням
1 правити відсебеньки
2 спочивати на лаврах
3 таскати каштани з вогню
4 танцювати від печі
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома