Підготовка до ЗНО (НМТ) №2

Додано: 21 березня 2023
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 483 рази
29 запитань
Запитання 1

Підкреслені букви позначають той самий звук в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А край, вокзал, закріплення

Б усмішці, смієшся, посмішка

В несеться, тюльпан, тьмяно

Г змусити, зжати, зябра

Запитання 2

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)


На (1) аркушику паперу (2) черговий гном написав свій (3) заробіток за (4) листопад: (5)оцет, фунт чорносливу, (7) центнер (8) чорнозему, настільне (9) люстро, (10) обруч для хула-хупу.


НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

А 1, 2, 4, 7

Б 3, 5, 8, 10

В 2, 3, 4, 7

Г 5, 8, 9, 10

Запитання 3

Спрощення приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А об'їз..ний, пристрас..ний, тос..но

Б міжоблас..ний. мес..ник, гіган..ський

В водоочис..ний, свис..нути, перс..ні

Г зліс..ний, аген..ство, перехрес..ний

Запитання 4

В усіх випадках слід уживати прийменник у в рядку

варіанти відповідей

А наймиліше ... світі, експонати ... музеї, перебував ... Варшаві

Б купити ... аптеці, птах ... небі, поїхати ... відрядження

В побувати ... Львові, квітник ... саду, покласти ... узголів'я

Г вишня ... цвіту, участь ... форумі, приведення ... відповідність

Запитання 5

Літеру о потрібно писати на місці пропусків в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А г... ньба, в...гон, к..рета

Б к...зак, г..йд...мака, ч...рнило

В п..л..мар, лад..н, г...стролі

Г к..тушка, ...ренда, п..ганий

Запитання 6

Знак м'якшення на місці пропуску слід писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А дон...ці, бояз...кий, порт..єра

Б Грин...чишин, вишен..ці, громадян...ство

В яс..ніс..т.., таріл..ці, велетен..ський

Г різ...блення, міл...ярд, Зор..кін

Запитання 7

З дефісом пишуться всі слова в рядку

варіанти відповідей

А сила/силенна, західно/сибірський, водно/спортивний

Б індо/європейський, дівич/вечір, стоп/кран

В приватно/власницький, супер/книга, відео/монтаж

Г буркун/зілля, жар/птиця, суспільно/політичний

Запитання 8

Орфографічну помилку допущено в рядку, ОКРІМ

варіанти відповідей

А Київ богато віків стоїть над Дніпром Славутичем.

Б Архіологи вважають, що місто виникло приблизно в п'ятому століті.

В Одже, його вік сягає тисяча пятисот років.

Г Пізніше, з утворенням давньоруської держави, Київ став її політичним центром.

Запитання 9

Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

А урочище

Б родовище

В лапище

Г водосховище

Запитання 10

Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.


(10) ---------- (11).............. з молоддю (12)................, що акція примирення, яку започаткував (13)................., (14) ........................ на постійній основі


варіанти відповідей

А Заввідділ

Б Завідуючий відділом

В Заввідділом

Г Завідувач відділу

Запитання 11

Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.


(10) ---------- (11).............. з молоддю (12)................, що акція примирення, яку започаткував (13)................., (14) ........................ на постійній основі.


варіанти відповідей

А по роботі

Б щодо роботи

В з роботи

Г роботи

Запитання 12

Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.


(10) ---------- (11).............. з молоддю (12)................, що акція примирення, яку започаткував (13)................., (14) ........................ на постійній основі.


варіанти відповідей

А зазначив

Б призначив

В відмітив

Г ствердив

Запитання 13

Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.


(10) ---------- (11).............. з молоддю (12)................, що акція примирення, яку започаткував (13)................., (14) ........................ на постійній основі.


варіанти відповідей

А міський голова

Б голова міста

В міський мер

Г міська голова

Запитання 14

Завдання 10-14 стосуються речень із пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10-14 правильний варіант із-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.


(10) ---------- (11).............. з молоддю (12)................, що акція примирення, яку започаткував (13)................., (14) ........................ на постійній основі.

варіанти відповідей

А продовжуватиметься

Б триватиме

В плинутиме

Г тягнутиметься

Запитання 15

Завдання 15-18 мають по п'ять варіантів відповіді,з яких лише один правильний. Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.


Редагування потребує речення, ОКРІМ

варіанти відповідей

А Проаналізуймо зроблені висновки попередніми дослідниками.

Б Науковці вони ретельно досліджують найвіддаленіші куточки планети.

В Секретарка надрукувала звіт директора, що був готовий до публікації.

Г Зібравшись у головній залі, почалося підсумкове засідання експертної комісії.

Д Доповідач наголосив на важливих моментах й узагальнив роботу семінару.

Запитання 16

ПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

А " Наш ворог, - писав польський історик, - уміє витримувати татарські атаки, звик зносити спрагу й голод, спеку й мороз, він невтомний у нападах"

Б " Крім того, ми вже так запаморочені. - Сказав суддя, - що не з'ясували, а чи були у неї в тому злочині помічники..."

В "Мабуть, немає кращого місяця за вересень, - думав Василь Олександрович, поспішаючи до школи.

Г Ньютон говорив -" Уся моя геніальність у тому, що я можу більше за інших висидіти за роботою".

Д "Я тобі, Марусенько, цю книжку дарую, сказав раптом Тарас і додав: - І вірші на пам'ять про нашу першу зустріч".

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).


Практика показує: (1) людина, (2) яка отримала свій перший заробіток, (3) почувається в майбутньому більш упевнено, (4) намагається стати самостійною, (5) більш цінує те, (6)що дають їй батьки; (7) і це не випадково - (8) щоб мати високий рівень життя, (9) потрібно здобути освіту та стати кваліфікованим спеціалістом.


НЕПРАВИЛЬНИМ є обгрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

А двокрапка 1 - між частинами складного речення з безсполучниковим зв'язком

Б кома 2, 3, 6, 9 - між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв'язком

В кома 4,5 - між однорідними членами речення

Г крапка з комою 7 -між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв'язком

Д тире 8 - на місці пропущеного члена речення

Запитання 18

Дієприкметниковим зворотом можна замінити підрядну частину в реченні

варіанти відповідей

А Дівчина милувалася квітами, що стояли у вазі на вікні.

Б Чоловіки їхали дорогою, яка пролягала через густий ліс.

В Я читав книгу, яку подарували на день народження.

Г Студенти, які успішно склали іспит,отримують стипендію.

Д Я завантажив нову програму, яка допомагає швидко редагувати тексти.

Запитання 19

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.


Сергій - ________ талант, він на пів року менший ___________, але _______ серед них.

варіанти відповідей

А самобутній, друзів, найвищий

Б самобутний, ніж друзі, найбільш вищий

В самобутній, за друзів, найвищий

Г самобутній, від друзів, самий високий

Д самобутній, друзів, найбільш високий

Запитання 20

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.



Привіт, ____________! Чи підеш з нами _______? Ми вчора зібрали близько ______ кілограмів.

варіанти відповідей

А Натале, за грибами, шести

Б Наталю, по гриби, шістьох

В Наталю, за грибами, шість

Г Натале, по гриби, шести

Д Наталє, по гриби, шістьох

Запитання 21

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.



Зустрінемося _____________ біля пам'ятника __________.

варіанти відповідей

А у пів до восьмої, Івана Франка

Б у пів восьмої, Іванові Франку

В о пів на восьму, Іванові Франку

Г о пів на восьму, Івану Франко

Д о сьомій тридцять, Івана Франка

Запитання 22

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.



______________лікаря Олег купив для дідуся ліки __________ застуди.

варіанти відповідей

А Згідно рецепту, від

Б Згідно з рецептом, проти

В Відповідно до рецепта, проти

Г Згідно з рецептом, від

Д Відповідно з рецептом, від

Запитання 23

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків.



Подайте, будь ласка, один___________ засіб й упаковку прального порошку вагою два______________.

варіанти відповідей

А мийний, кілограми

Б миючий, кілограма

В мийний, кілограма

Г миючий, кілограми

Д мийний, кілограмів

Запитання 24

Завдання 24-28 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку, становили зв'язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.


(1) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз.

(2)Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, літак розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.

(3) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлені яскраво-ядучими квітками, над якими тягуче нависали оси.

(4)Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетені павутиною й запалені гострим ранковим світлом.

(5)Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалась крізь бетонні плити.


Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

варіанти відповідей

А 3 1 4 2 5

Б 3 5 1 4 2

В 3 2 1 4 5

Г 3 4 1 5 2

Д 3 5 4 1 2

Запитання 25

(1) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз.

(2)Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, літак розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.

(3) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлені яскраво-ядучими квітками, над якими тягуче нависали оси.

(4)Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетені павутиною й запалені гострим ранковим світлом.

(5)Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалась крізь бетонні плити.



У формі називного відмінка вжито всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

А небо

Б ранок

В літак

Г полотнища

Д що

Запитання 26

(1) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз.

(2)Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, літак розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.

(3) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлені яскраво-ядучими квітками, над якими тягуче нависали оси.

(4)Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетені павутиною й запалені гострим ранковим світлом.

(5)Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалась крізь бетонні плити.


Простим є речення

варіанти відповідей

А перше(1)

Б друге (2)

В третє (3)

Г четветре (4)

Д п'яте (5)

Запитання 27

(1) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз.

(2)Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, літак розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.

(3) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлені яскраво-ядучими квітками, над якими тягуче нависали оси.

(4)Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетені павутиною й запалені гострим ранковим світлом.

(5)Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалась крізь бетонні плити.



Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А першому (1)

Б другому (2)

В третьому (3)

Г четвертому (4)

Д п'ятому (5)

Запитання 28

(1) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз.

(2)Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, літак розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.

(3) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлені яскраво-ядучими квітками, над якими тягуче нависали оси.

(4)Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетені павутиною й запалені гострим ранковим світлом.

(5)Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалась крізь бетонні плити.



Прикметник яскраво-ядучими написано з дефісом, оскільки


варіанти відповідей

А це поєднання синонімічних слів


Б друга його частина є прикладкою

В він означає відтінок кольору

Г він утворений від складного іменника

Д між компонентами можна поставити сполучник і

Запитання 29

Правильним є фразеологізм із його значенням


1 правити відсебеньки

2 спочивати на лаврах

3 таскати каштани з вогню

4 танцювати від печі

варіанти відповідей

2- А робити щось, починаючи зі звичного місця або із самого початку

3 -Б працювати на користь іншого, всупереч своїм інтересам

4- В самовільно чинити щось, доводити щось своє

1 - Г заспокоюватися на досягнутому

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест