Слова Й. Сталіна: «М'якотілість! Вас обманюють, спеціально доповідають про таке, щоб вас розжалобити і примусити використати резерви», адресовані першому секретареві ЦК КП(б)У М. Хрущову з приводу повідомлень про значні жертви під час
2. За оцінками історика О. Бойка «...характерною рисою стратегії радянського керівництва в процесі відновлення господарства було повернення до довоєнної моделі розвитку народного господарства». Що було покладено в основу зазначеної моделі?
3. У якому році Українська РСР стала членом Організації Об'єднаних Націй?
4. Хто очолював урядову делегацію УРСР на Сан-Франциській (1945 р.), Паризькій (1946-1947 рр.) та Дунайській (1947 р.) міжнародних конференціях?
5.Листівка такого змісту: «Переселення є наслідком дій УПА. Це важке, але необхідне рішення, яке забезпечить населенню спокійне життя у нових умовах, які приготовлені владою на інших територіях Речі Посполитої. Ті, хто не підкоряться наказу і залишаться в околицях, охоплених переселенською акцією, будуть вважатися бандитами» поширювалась
6. Який з цих документів ілюструє «лисенківщину»?
7. У якому році відбулася подія, відображена в уривку історичного джерела:
«У теперішній нашій ситуації, коли завдяки героїчним подвигам і славній переміні Радянського Союзу всі українські землі з'єдналися разом... собор постановляє скасувати постанови Брестського собору 1596 р., ліквідувати унію... і повернутися до нашої батьківської святої православної церкви і Руської Православної Церкви...»!
8. Особливість процесу післявоєнної відбудови народного господарства України (1945-початок 1950-х років) визначається
9. Компанія боротьби з «космополітизмом», що мала місце у повоєнні роки, носила яскраво виражений
10. Укажіть один із заходів вирішення владою проблем відбудови сільського господарства України в 1946 - на поч. 1950-х рр.
11. Що було однією з особливостей післявоєнної відбудови України (1945 – початок 1950-х рр.)?
12. У якому році проведено насильницьке переселення українського населення Холмщини, Лемківщини, Підляшшя до Північної і Західної Польщі?
13. «Операція «Вісла» - це
14. Суть політики радянізації західних областей України в період післявоєнної відбудови (1945 - початок 1950-х років) полягала в
15. Мета діяльності ОУН-УПА в повоєнні роки
16. За що партійним керівництвом УРСР було засуджено оперу К. Данькевича «Богдан Хмельницький?
У1953-1954 рр. у таборах ГУЛАГу прокотилася хвиля повстань в'язнів, переважну більшість яких очолили
18. УРСР стала однією з країн-засновниць ООН. Це було зумовлено тим, що
19.Установіть відповідність між назвами періодів в історії України та поняттями и термінами, які потрібно використовувати, характеризуючи їх.
20. Установіть послідовність суспільно-політичних подій 1940-першої половини 1950-х рр.
А проведення урядом Польщі депортації українців із Закерзоння до західних і північних областей Польщі (операція «Вісла»)
Б участь делегації УРСР у роботі Установчої конференції Організації Об'єднаних Націй у Сан-Франциско
В прийняття Президією Верховної Ради СРСР Указу «Про передачу Кримської області зі складу РРФСР до складу УРСР»
Г ухвалення І з'їздом Народних комітетів Закарпатської України Маніфесту возз'єднання Закарпаття з УРСР
21. Установіть послідовність включення до складу УРСР територій, позначених на карті буквами.
22. Установіть відповідність
23. Укажіть особливості процесу післявоєнної відбудови народного господарства Української РСР (1945 – поч. 1950-х рр.).
24. Які події суспільно-політичного життя УРСР відбулися в період повоєнної відбудови (1946 - початку 1950-х рр.)?
25. Дії сталінського керівництва в період голоду 1946-1947 рр.
26. Якою цифрою на картосхемі позначено область, що з'явилася на картах адміністративно-територіального устрою УРСР на початку 1946 року?
27. Установіть відповідність:
А Олесь Гончар
Б Йосип Сліпий
В Дмитро Мануїльський
Г Роман Шухевич
Д Олександр Довженко
28. Визначні представники науки
29. Художниця, авторка картини "Хліб", зображеної нижче
30. Райони, які найбільше постраждали від післявоєнного голоду
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома