Підготовка до ЗНО українська мова

Додано: 20 травня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1 раз
28 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7.


(1)З/далеку гора Княжа як бурий ведмiдь, що розлiгся на березi рiки. (2) Пливучи в човнi,наближаєшся до цього горбатого ведмедя, котрий переднi волохатi лапи витягнув низькими кручами ген-ген уперед, поклавши на них довгу морду. (3) Кинеш на неї око — і побачиш нашорошене вухо, яке i вві/снi не опускається й приплющений лоб. (4) Цей ведмiдь спить на березi рiки не тiльки в/зимку, а й улiтку, коли, здається, грiх не проснутись i не поласувати

духмяними, запашними ягодами та медом диких бджiл. (5) Вiн втрачає свої ведмежi обриси, коли наближаєшся в човнi до берега. (6) Ти вже не бачиш нi простягнутих у/перед лап, нi могутнього горбатого хребта. (7) Перед тобою тiльки гористий берег, а на розлогих зелених кручах живими зморшками брижиться лiс.


У переносному значенні вжито в тексті виділене слово

варіанти відповідей

бурий ведмідь


нашорошене вухо


диких бджіл


живими зморшками

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7.


(1)З/далеку гора Княжа як бурий ведмiдь, що розлiгся на березi рiки. (2) Пливучи в човнi,наближаєшся до цього горбатого ведмедя, котрий переднi волохатi лапи витягнув низькими кручами ген-ген уперед, поклавши на них довгу морду. (3) Кинеш на неї око — і побачиш нашорошене вухо, яке i вві/снi не опускається й приплющений лоб. (4) Цей ведмiдь спить на березi рiки не тiльки в/зимку, а й улiтку, коли, здається, грiх не проснутись i не поласувати

духмяними, запашними ягодами та медом диких бджiл. (5) Вiн втрачає свої ведмежi обриси, коли наближаєшся в човнi до берега. (6) Ти вже не бачиш нi простягнутих у/перед лап, нi могутнього горбатого хребта. (7) Перед тобою тiльки гористий берег, а на розлогих зелених кручах живими зморшками брижиться лiс.


Фразеологізмом є вжитий у тексті вислів

варіанти відповідей

наближаєшся до ведмедя


нашорошене вухо


В гріх не поласувати


кинути око

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7.


(1)З/далеку гора Княжа як бурий ведмiдь, що розлiгся на березi рiки. (2) Пливучи в човнi,наближаєшся до цього горбатого ведмедя, котрий переднi волохатi лапи витягнув низькими кручами ген-ген уперед, поклавши на них довгу морду. (3) Кинеш на неї око — і побачиш нашорошене вухо, яке i вві/снi не опускається й приплющений лоб. (4) Цей ведмiдь спить на березi рiки не тiльки в/зимку, а й улiтку, коли, здається, грiх не проснутись i не поласувати

духмяними, запашними ягодами та медом диких бджiл. (5) Вiн втрачає свої ведмежi обриси, коли наближаєшся в човнi до берега. (6) Ти вже не бачиш нi простягнутих у/перед лап, нi могутнього горбатого хребта. (7) Перед тобою тiльки гористий берег, а на розлогих зелених кручах живими зморшками брижиться лiс.


Окремо у цьому тексті пишуться слова

варіанти відповідей

з/далеку


вві/сні


в/зимку


у/перед

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7.


(1)З/далеку гора Княжа як бурий ведмiдь, що розлiгся на березi рiки. (2) Пливучи в човнi,наближаєшся до цього горбатого ведмедя, котрий переднi волохатi лапи витягнув низькими кручами ген-ген уперед, поклавши на них довгу морду. (3) Кинеш на неї око — і побачиш нашорошене вухо, яке i вві/снi не опускається й приплющений лоб. (4) Цей ведмiдь спить на березi рiки не тiльки в/зимку, а й улiтку, коли, здається, грiх не проснутись i не поласувати

духмяними, запашними ягодами та медом диких бджiл. (5) Вiн втрачає свої ведмежi обриси, коли наближаєшся в човнi до берега. (6) Ти вже не бачиш нi простягнутих у/перед лап, нi могутнього горбатого хребта. (7) Перед тобою тiльки гористий берег, а на розлогих зелених кручах живими зморшками брижиться лiс.


Прийменником є виділене слово

варіанти відповідей

як бурий ведмідь


ген-ген уперед


перед тобою


не бачиш

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7.


(1)З/далеку гора Княжа як бурий ведмiдь, що розлiгся на березi рiки. (2) Пливучи в човнi,наближаєшся до цього горбатого ведмедя, котрий переднi волохатi лапи витягнув низькими кручами ген-ген уперед, поклавши на них довгу морду. (3) Кинеш на неї око — і побачиш нашорошене вухо, яке i вві/снi не опускається й приплющений лоб. (4) Цей ведмiдь спить на березi рiки не тiльки в/зимку, а й улiтку, коли, здається, грiх не проснутись i не поласувати

духмяними, запашними ягодами та медом диких бджiл. (5) Вiн втрачає свої ведмежi обриси, коли наближаєшся в човнi до берега. (6) Ти вже не бачиш нi простягнутих у/перед лап, нi могутнього горбатого хребта. (7) Перед тобою тiльки гористий берег, а на розлогих зелених кручах живими зморшками брижиться лiс.


Вставне слово вжито в реченні

варіанти відповідей

другому


третьому


четвертому


п’ятому

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7.


(1)З/далеку гора Княжа як бурий ведмiдь, що розлiгся на березi рiки. (2) Пливучи в човнi,наближаєшся до цього горбатого ведмедя, котрий переднi волохатi лапи витягнув низькими кручами ген-ген уперед, поклавши на них довгу морду. (3) Кинеш на неї око — і побачиш нашорошене вухо, яке i вві/снi не опускається й приплющений лоб. (4) Цей ведмiдь спить на березi рiки не тiльки в/зимку, а й улiтку, коли, здається, грiх не проснутись i не поласувати

духмяними, запашними ягодами та медом диких бджiл. (5) Вiн втрачає свої ведмежi обриси, коли наближаєшся в човнi до берега. (6) Ти вже не бачиш нi простягнутих у/перед лап, нi могутнього горбатого хребта. (7) Перед тобою тiльки гористий берег, а на розлогих зелених кручах живими зморшками брижиться лiс.


Лднорідні означення вжито в реченні

варіанти відповідей

Другому

Четвертому

Шостому

Сьомому

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання 1–7.


(1)З/далеку гора Княжа як бурий ведмiдь, що розлiгся на березi рiки. (2) Пливучи в човнi,наближаєшся до цього горбатого ведмедя, котрий переднi волохатi лапи витягнув низькими кручами ген-ген уперед, поклавши на них довгу морду. (3) Кинеш на неї око — і побачиш нашорошене вухо, яке i вві/снi не опускається й приплющений лоб. (4) Цей ведмiдь спить на березi рiки не тiльки в/зимку, а й улiтку, коли, здається, грiх не проснутись i не поласувати

духмяними, запашними ягодами та медом диких бджiл. (5) Вiн втрачає свої ведмежi обриси, коли наближаєшся в човнi до берега. (6) Ти вже не бачиш нi простягнутих у/перед лап, нi могутнього горбатого хребта. (7) Перед тобою тiльки гористий берег, а на розлогих зелених кручах живими зморшками брижиться лiс.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Другому

Третьому

Шостому

Сьомому

Запитання 8

Власну назву написано правильно в усіх словосполученнях рядка

варіанти відповідей

драматург Микола Куліш, князь Юрій довгорукий


доба Відродження, Д. Бантиш-каменський


Франківські рядки, метро Лівобережна


«Слово про закон і благодать», битва під Жовтими водами


Національний технічний університет, Республіка Білорусь

Запитання 9

М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах у рядку


варіанти відповідей

вишен..ці, сторон..ці, читал..ня


маршал..ський, міл..ярд, п’ят..сот


забуд..те, л..лється, крад..кома


рибал..ство, погод..ся, купал..ський


нян..чин, обвін..чати, устан..те

Запитання 10

Граматичну помилку допущено в рядку


варіанти відповідей

ще не висохли чорнила


найменш вдалий


оберігаймо природу


чотирьохсот воїнів


Шевченкового краю

Запитання 11

Префікс при- треба писати в усіх словах у рядку


варіанти відповідей

пр..чинити, пр..білений, пр..хороший


пр..старілий, пр..купити, пр..множити


пр..казати, пр..рва, пр..сохнути


пр..темняти, пр..багатий, пр..боркити


пр..метаний, пр..багато, пр..соромлений

Запитання 12

Неправильно утворено ім’я по батькові


варіанти відповідей

Іллівна


Юрієвич


Семенівна


Анатолійович


Анатоліївна

Запитання 13

Закінчення -а має іменник у рядку


варіанти відповідей

вступне слово Петра Хорошенк..


мальовничого панн..


стаття Людмили Москаленк..


банківського кредит..


могутнього Дон..

Запитання 14

Граматично НЕправильне продовження речення «Опановуючи новий матеріал, …»


варіанти відповідей

А ніколи не треба поспішати.


Б у мене виникли запитання.


В я консультувався з учителем.


Г важливо звернути увагу на винятки.


Д варто скласти план заняття.

Запитання 15

Неправильно побудовано словосполучення


варіанти відповідей

чверть на другу


за двадцять восьма


дві години


десять по сьомій


п’ять (хвилин) до першої

Запитання 16

Подвоєння літер відбувається у всіх словах у рядку


варіанти відповідей

козач..на, екстрен..ий, неоцінен..ий


востан..є, дан..ий, юн..ат


завзят..я, стат..ей, зав..ишки


перед..вер’я, неоцінен..о, стурбован..ість


академ..істечко, роз..броєний, заметіл..ю

Запитання 17

Правильно вжито дієслівну форму в реченні


варіанти відповідей

Давайте будемо оберігати природу!


Підтвердьте свої міркування аргументами.


Вируште у цікаву подорож Україною!


Даш мені свій новий номер телефону?


Сплатимо за електроенергію вчасно.

Запитання 18

Кома перед і ставиться в реченні (розділові знаки пропущено)


варіанти відповідей

Так по зимі приходять весни і по грозі сіяє синь.


Коли пролунав грім і задріботів дощ, діти були вже вдома.


Буря минеться і знову засяє сонце.


Засівайся щастям, земле і квітчайся для сторіч.


Де в сім’ї злагода, там панує любов і множиться радість.

Запитання 19

Літера у ставиться в реченні «Майстерно (1)плітає Є. Гуцало (2) пейзаж різноманітні запахи:«Згадую село, (3) якому ми тоді жили, і (4) моїй уяві постають літні вечори, і (5) душу мою лине елегія смеркання...» на місці цифри


варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 20

Граматичну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

В універмазі продають нові моделі зимового пальто.


Ніколи не май звички спізнюватися.


Давно відомо, що мети досягає наполегливий.


Через негоду збори довелося перенести на пізніше.


Щоб не захворіти на грип, треба загартовуватися.

Запитання 21

Через дефіс пишуться всі прислівники в рядку


варіанти відповідей

пліч/о/пліч, рано/вранці, день/у/день


по/моєму, на/гора, любо/дорого


будь/що, по/латині, сама/самотою


по/братерськи, по/одинці, по/нашому


вряди/годи, без кінця/краю, слово/в/слово

Запитання 22

Поширеним є речення


варіанти відповідей

Вона сиділа склавши руки.


Ми з тобою будемо радіти.


Я буду сумлінним студентом.


Сотні птахів почали співати.


Нехай кожен із вас відповість.

Запитання 23

Підкреслена буква позначає той самий звук в усіх словах у рядку


варіанти відповідей

ошатний, вмиваєшся, шум


дзвін, кукурудза, підзвітний

жито, стежці, жебоніти


кілька, цікавий, кедр


радість, сім, сьомий

Запитання 24

З’ясуйте, який вид підрядного речення можна приєднати до поданого головного

варіанти відповідей

У творах В. Шевчука діють герої, …(з'ясувальне)

У Е. Андієвської кожен твір розрахований

на те,… (означальне)

……, поїздка все-таки відбулася. (часу)

Відкриття меморіального музею відбулося

там, … (допустове)

У творах В. Шевчука діють герої, …(означальне)

У Е. Андієвської кожен твір розрахований

на те,… (з'ясувальне)

……, поїздка все-таки відбулася. (допустове)

Відкриття меморіального музею відбулося

там, … (місця)

Запитання 25

Привильні приклади вживання тире

варіанти відповідей

Чорнобиль — попередження, набат, його уроків людство

не забуде. (тире при однорідних членах речення)



Ще день чи два — і зацвітуть сади. (тире між частинами безсполучникового речення)


І пісні, і приказки – все вражало багатством поезії. (тире між підметом і присудком)


Вовків боятися – в ліс не ходити. (тире між частинами складносурядного речення)

Вовків боятися – в ліс не ходити. (тире між частинами безсполучникового речення)

Ще день чи два — і зацвітуть сади. (тире між частинами складносурядного речення)

І пісні, і приказки – все вражало багатством поезії. (тире при однорідних членах речення)

Чорнобиль — попередження, набат, його уроків людство

не забуде. (тире між підметом і присудком)

Запитання 26

З'ясуйте види чотирьох односкладних речень

варіанти відповідей

Отак мені доведеться свято зустрічати. (означено-особове)


У сусіда розуму не позичиш. (узагальнено-особове)


Весною в селі встають рано.(безособове)



Подивлюся ще раз на квіти і трави.(узагальнено-особове)

У сусіда розуму не позичиш. (означено-особове)

Весною в селі встають рано. (неозначено-особове)


Подивлюся ще раз на квіти і трави.(означено-особове)

Отак мені доведеться свято зустрічати. (безособове)

Запитання 27

Правильно дібрані антоніми до чотирьох поданих слів

варіанти відповідей

індивідуальний (регресивний)


чистосердний (лицемірний)


активний (колективний)


ощадливий (марнотратний)

чистосердний (інертний)


індивідуальний (колективний)


ощадливий (інертний)

активний (інертний)

Запитання 28

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)

(1)Коли б (2)усі (3)одурені прозріли,

Коли (4)б усі убиті ожили,

То небо, від прокльонів посіріле,

Напевно, репнуло б від сорому й хули.

варіанти відповідей

1 (сполучник)

2 (займенник)

3 (прикметник)

4 (прийменник)

4 (частка)

2 (іменник)

1 (прислівник)

3 (дієприкметник)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест