13.05 Підсумкова контрольна робота

Додано: 12 травня 2020
Предмет: Літературне читання, 4 клас
Тест виконано: 340 разів
6 запитань
Запитання 1

№ 1 Прочитай текст вголос протягом 1 хвилини, порахуй слова і запиши кількість прочитаних слів.

№ 2 Прочитай весь текст вголос.

№ 3 Пройди тест.

Чубчик

Жили собі шпаки. Батько і мати маленьким їсте носили, співати по-шпачиному навчали. Злагода й мир панували в шпаківні.

У найменшенького шпаченяти був невеликий чубчик. Тож і назвали його Чубчиком. Чубаті шпаки — дивина. Тож Чубчик так запишався, що почав із зневагою стави­тися до своїх братиків і сестричок.

Одного ранку Чубчик почув спів соловейків, які витьох­кували в саду. І так йому сподобався той спів, що аж само­му захотілося так заспівати.

—    Мамо, я хочу соловейком стати, — сказав Чубчик.

—     Соловейком, сину, треба народитися, — пояснила шпачиха.

—    А я хочу навчитися так гарно співати, як солов'ї! — наполягав Чубчик.

—     Спочатку навчися свистіти по-шпачиному, — про­мовила мати.

—     Набрид мені ваш свист! — гукнув Чубчик на весь сад. — Не хочу довіку вас чути!

—   Сину, хіба так можна про свій рід казати? — злякано просвистіла шпачиха.

—   Не хочу такого роду! — кричав шпачок. — Вас і люди не слухають так, як соловейків.

—     Що ти говориш, сину, — промовила зі сльозами на очах мати. — Ранньою весною прилітаємо ми, коли снігу ще багато на полях і в лісах. Як радіють діти і дорослі, коли почують наш свист. Люди кажуть, що на крилах ми їм весну несемо. Хіба цим не треба пишатися? Хіба наш спів гірший, ніж в інших птахів?

Довго шпачиха навчала розуму сина. Та Чубчик не слу­хав. Змахнув крильми — і подався в садок до Соловейка. Знайшов там найстаршого Солов'я, який сидів на гілці бузини, привітався й попросив:

—   Соловейку, навчи мене співати по-своєму.

Соловейко здивовано глянув на Чубчика й запитав:

—    Чого це тобі раптом захотілося по-солов'їному спі­вати?

—    Бо набридли мені шпаки з їхнім свистом, — відповів Чубчик. — Мені до вподоби солов'їна пісня, якою ваш рід людей звеселяє.

—      Ще не чув, щоб пташки цуралися свого роду, — поважно промовив Соловейко. — Бо споконвіку так ведеться, що шпак співає по-шпачиному, а соловей — по-солов'їному. Але коли тобі так захотілося навчитися співати по-нашому, то зоставайся.

Усю весну навчався в Соловейка Чубчик, та нічого в нього не виходило. Він розучився свистіти по-шпачиному і не навчився співати по-солов'їному. Тільки й того, що запам'ятав «тьох-тьох-тьох».

Потім Чубчик усе літо вчився в інших птахів. У Синиці, у Ворони і в Горобців. Та вивчив лише «цінь-цінь», «кра- кра», «жив-жив».

Шпачкові здалося, що тепер він найрозумніший серед птахів.

Якось Чубчик побачив на ясені силу-силенну шпаків. Вони висвистували один поперед одного, бо прощалися з рідним краєм до наступної весни. Збиралися у вирій.

Прилетів до них і Чубчик. Він гордо глянув на батька й матір, братів і сестер, сів на самісінький вершечок осо­кора і заверещав:

—   Фіють-фіють, кра-кра-кра, тьох-тьох-тьох, жив-жив, цінь-цінь, жив-жив, кра!

Шпаки принишкли, слухаючи Чубчика. А коли той утомився верещати, птахи так зареготали, що аж затремтіли дерева. Соловей сміявся, аж за боки брався. У синиць від реготу аж сльози виступили на очах, а горобці так похрипли, що не могли й слова вимовити. Чубчик із сорому ледь не звалився з осокора. Присоромлений, осміяний, він повернувся додому.

— Що будемо робити, сину? — запитали батьки.

— Буду слухати вас.

— Хоч і пізно, сину, але добре, що за розум нарешті берешся.  

За Миколою Магерою

варіанти відповідей

Вкажи кількість слів, які прочитав протягом 1 хв

- - -

Запитання 2

Хто є головним героєм твору?

варіанти відповідей

Хлопчик

Шпачок

Соловей

Запитання 3

Що засуджується у творі?

варіанти відповідей

зарозумілість, надмірно висока думка про себе

зневажливе ставлення до своєї рідної мови

зневажливе ставлення до природи

зневажливе ставлення до інших

Запитання 4

Визнач головну думку твору.

         

варіанти відповідей

Любов до рідного краю.

Любов до батьків.  

Любов до рідної мови, бажання розмовляти нею.

Запитання 5

Обери правильну послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору


варіанти відповідей

1. Навчання в соловʹ я.

2. Дружна сімʹ я шпаків.

3. Вчитись ніколи не пізно.

4. Ганебний виступ Чубчика перед птахами.

5. Чубчик покидає свою родину.

6. Навчання в інших птахів

1. Чубчик покидає свою родину.

2. Навчання в інших птахів.

3. Навчання в соловʹ я.

4.Дружна сімʹ я шпаків.

5. Вчитись ніколи не пізно.

6. Ганебний виступ Чубчика перед птахами.

1. Дружна сімʹ я шпаків.

2 . Вчитись ніколи не пізно.

3.Навчання в інших птахів.

4. Навчання в соловʹ я.

5.Чубчик покидає свою родину.

6.Ганебний виступ Чубчика перед птахами.

1. Дружна сімʹ я шпаків.

2. Вчитись ніколи не пізно..

3. Чубчик покидає свою родину.

4. Навчання в інших птахів.

5. Навчання в соловʹ я.

6.Ганебний виступ Чубчика перед птахами.

1. Дружна сімʹ я шпаків.

2. Чубчик покидає свою родину.

3. Навчання в соловʹ я.

4. Навчання в інших птахів

5. .Ганебний виступ Чубчика перед птахами

6. Вчитись ніколи не пізно.

Запитання 6

Прочитай вислови і запиши, кого з героїв твору стосуються ці слова.

1.  Реготали так, що аж затремтіли дерева —

2. У них від реготу аж сльози виступили на очах —

3. Так сміявся, аж за боки брався —

4. Від сміху так похрипли, що не могли й слова вимовити -

5. Принишкли, коли слухали Чубчика-

варіанти відповідей

1. горобці

2. синиці

3.соловей

4. птахи

5. шпаки

1.птахи

2.шпаки

3.синиці

4.соловей

5.горобці

1.птахи

2.синиці

3.соловей

4.горобці

5.шпахи

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест