Підсумкова контрольна робота з літературного читання.

Додано: 21 травня 2020
Предмет: Літературне читання, 4 клас
Тест виконано: 580 разів
19 запитань
Запитання 1

Прочитай уважно текст.

ПРОГАЯНИЙ ДЕНЬ

Автор – Василь Сухомлинський

Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця. Вона розбудила Петрика й сказала:

— Сьогодні в тебе почалися канікули. Але гаяти часу не можна. Ось тобі робота на сьогодні: посади біля хати дерево й прочитай цю книгу про Далекі Сині Гори.

Мама показала, де викопати дерево, поклала на стіл книжку про Далекі Сині Гори й пішла на роботу.

Петрик подумав: «Посплю ще трохи». Ліг, задрімав, потім заснув міцно-міцно і снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.

Прокинувся Петрик —ой, лишенько! Сонце вже серед неба. Хотів зараз же до роботи взятися, та подумав: «Ще встигну...».

Сів під грушею. Думає: «Ось посиджу ще трохи та й почну». Потім пішов у садок, ягоди їв, за метеликом ганявся, потім знову під грушею сидів.

Прийшла мати ввечері й каже:

— Показуй, що зробив, сину.

А Петрикові нічого показати. Соромно йому матері у вічі дивитись.

—  Ходімо, сину, покажу тобі, що люди зробили за той день, що ти прогаяв.

Взяла мама сина за руку й повела. Підводить до одного поля й показує:

—  Вчора тут була стерня, а сьогодні рілля. Тут працював тракторист. А ти байдики бив.

Підвела до колгоспного двору, показує багато-багато ящиків з помідорами й каже:

—  Ці помідори вранці були на полі, а тепер у ящиках. Завтра їх повезуть у місто. Це робила я з жінками. А ти байдики бив.

Підвела до великої-великої купи зерна.

—  Це зерно вранці було в колосках. Хліб скосили й змолотили, зерно привезли на тік. А ти байдики бив.

Підвела до стіни, вимуруваної з цегли.

—  Тут вранці був тільки гранітний фундамент, а тепер мур стоїть. Це муляри працювали. А ти байдики бив.

Підвела до великого кам’яного будинку, зайшла із сином. На полицях — паляниці, калачі. Усе пахло хлібом.

—  Це пекарня, — сказала мама. — Ці хлібини вранці були ще борошном, а тепер сам бачиш. Цілий день трудилися пекарі. А ти байдики бив.

От що таке прогаяний день.


У якому розділі книги для читання можна помістити цей твір?

варіанти відповідей

«З любов’ю до природи»

«Оповідання про дітей»

«Усна народна творчість»

Запитання 2

Коли мама йшла на роботу?

варіанти відповідей

Мама йшла на роботу рано, поки півні не співали.

Мама йшла на роботу рано, поки ще всі спали.

Мама йшла на роботу рано, до сходу сонця.

Запитання 3

Події, описані в оповіданні, відбувалися …

варіанти відповідей

коли у Петрика розпочалися канікули.

у вихідні дні.

коли Петрик не пішов до школи.

Запитання 4

Пронумеруй пункти плану відповідно до послідовності розгортання подій у тексті.

___ Результати плідної праці людей.

___ Петрик ліг і задрімав.

___ Мама дала доручення Петрикові.

___ Хлопчик прокинувся опівдні.

___ Петрикові соромно дивитися матері у вічі.

варіанти відповідей

5

4

3

2

1

4

1

2

3

5

5

2

1

3

4

В мене інша послідовність розгортання подій у тексті.

Запитання 5

Яке доручення дала мама Петрикові?

варіанти відповідей

полити квіти і прочитати книгу.

посадити дерево і прочитати книгу.

посадити кущ і полити квіти.

Запитання 6

Яку книгу мав прочитати Петрик?

варіанти відповідей

Петрик мав прочитай книгу про Далекі Сині Гори.

Петрик мав прочитай книгу про Дивовижні Сині Гори.

Петрик мав прочитай книгу про Далекі Сизі Глибини.

Запитання 7

Де мав посадити Петрик дерево?

варіанти відповідей

Петрик мав посади дерево біля дороги.

Петрик мав посади дерево біля паркану.

Петрик мав посади дерево біля хати.

Запитання 8

Що снилося хлопчикові коли він задрімав?

варіанти відповідей

Снилося йому як він весело купається під час канікул на ставку та ловить рибу.

Снилося йому: біля двору виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Рожеві Гори стали зовсім недалекі й стоять під самими вікнами.

Снилося йому: біля хати виросло дерево, яке він посадив, а Далекі Сині Гори стали зовсім недалекі й стоять над самісіньким ставком.

Запитання 9

Петрик прокинувся, коли …

варіанти відповідей

сонце заховалося за хмару.

сонце стояло вже серед неба.

сонце ще тільки з’явилося на обрії.

Запитання 10

Де вирішив посидіти Петрик?

варіанти відповідей

Петрик вирішив посидіти під вишнею.

Петрик вирішив посидіти під грушею.

Петрик вирішив посидіти під яблунею.

Запитання 11

Що робив хлопчик протягом дня?

варіанти відповідей

Чекав поки мама прийде з роботи.

Посадив дерево і прочитав книжку.

Спав, під деревом сидів, ягоди їв, за метеликом ганявся.

Запитання 12

Коли мама повернулася з роботи, то …

варіанти відповідей

Петрикові було соромно матері у вічі дивитись.

Петрик нагодував маму вечерею.

Петрик розповів їй, який дивовижний сон йому наснився.

Запитання 13

Що, за словами мами, Петрик робив протягом дня?

варіанти відповідей

Ловив ґав.

Літав поза хмарами.

Байдики бив.

Запитання 14

Прочитай уважно речення та вибери як воно закінчується в тексті.

«Вчора тут була стерня, а ...»

варіанти відповідей

сьогодні колоситься пшениця.

сьогодні рілля.

сьогодні ми посадили помідори.

Запитання 15

Прочитай уважно речення та вибери як воно закінчується в тексті.

«Ці помідори вранці були на полі, …»

варіанти відповідей

а тепер їх люди їдять.

а тепер вони в магазині.

а тепер у ящиках.

Запитання 16

Прочитай уважно речення та вибери як воно закінчується в тексті.

«Тут вранці був тільки гранітний фундамент, …»

варіанти відповідей

а тепер майданчик стоїть.

а тепер будинок стоїть.

а тепер мур стоїть.

Запитання 17

Прочитай уважно речення та вибери як воно закінчується в тексті.

«Підвела до великого кам’яного будинку, зайшла із сином. На полицях — …»

варіанти відповідей

паляниці, калачі.

помідори та огірки.

торти та цукерки.

Запитання 18

Куди водила мама сина? (вибери декілька відповідей)

варіанти відповідей

На луки.

На поле.

На дитячий майданчик.

До магазину.

На колгоспний двір.

На тік.

На ставок.

У пекарню.

Запитання 19

Хто автор цього оповідання?

варіанти відповідей

Всеволод Нестайко.

Василь Сухомлинський

Василь Скуратівський

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест