Піготовка до ЗНО. Правопис великої букви. Узагальнення й систематизація виченого

Додано: 20 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 26 разів
36 запитань
Запитання 1

1. Усі слова в назвах пишуться з великої літери в рядку

варіанти відповідей


А (к)оралові (р)ифи, (п)еревал (с)ен-(б)ернар, (п)алац (с)порту,

(п)ланетарна (т)уманність

 

Б (п)івнічна (а)мерика, (с)ейм (п)ольської (р)еспубліки, (с)татут ООН,

(д)ень (п)еремоги

 

В(т)ургенєвські (г)ерої, (б)роварський (р)айон, (з)олоті (в)орота,

(д)ев’ята (с)имфонія (б)етховена


Г (с)вітовий (о)кеан, (г)енеральний (с)екретар ООН, (п)резидент (у)країни,

(г)олова (в)ерховної (р)ади (у)країни

Запитання 2

2. З великої літери перше слово в назві пишеться в рядку


варіанти відповідей


А (м)іжнародна (а)строномічна (с)пілка, (ф)ранкове (с)лово,

(б)алканський (п)івострів, (а)ндріївська (ц)ерква

 

Б (с)узір’я (з)олота (р)иба, (г)рупа „(р)анетки”, (г)ордіїв (в)узол,

(б)арон (м)юнхгаузен

В (б)іла (ц)ерква, (г)раф (м)онте-(к)рісто, (ш)евченківський (с)тиль,

(н)ародний (а)ртист (у)країни

 

Г (м)іністр (о)світи (у)країни, (п)осол (р)еспубліки (п)ольща,

(п)резидент (а)кадемії (н)аук (у)країни, (б)ілий (н)алив

Запитання 3

3. Усі слова пишуться з малої літери в рядку

варіанти відповідей


А (п)ротока (к)арські (в)орота, (к)рабоподібна (т)уманність, (в)еликий (п)іст, (к)арл (с)міливий

Б (р)ентгенівські (п)ромені, (з)аслужений (д)іяч (м)истецтв, (т)юркські (п)лемена,

В (с)пасівка, (к)иївський (т)еатр (о)перети, (т)рапеція (о)ріона,

(к)авказький (х)ребет

Г (н)ароди (п)івночі, (п)івденне (п)олісся, (п)івнічнокримський (к)анал, (з)елений (м)ис

Запитання 4

4. У якому рядку назви посад, звань, титулів, рангів, чинів, санів пишуться з великої літери

варіанти відповідей


А (ш)ах Аббас Великий, (г)олова Київської міської державної адміністраці

Б (г)ерцог Ришельє, (п)рем’єр-(м)іністр Великої Британії, (с)тарший (м)енеджер, (д)ійсний (ч)лен академії наук

В вулиця (м)аршала Гречка, (п)резидент України, (п)апа Римський,

Г вулиця (г)енерала Ватутіна, (п)рем’єр-(м)іністр Німеччини,

(л)ауреат Державної премії ім. Тараса Шевченка, (ч)лен-кореспондент

Запитання 5

5. У якому рядку всі найменування написано правильно

варіанти відповідей

А Нестор Літописець, автомобіль „Таврія”, Грінченків словник,

Михайлівський Золотоверхий собор

Б палата мір і вимірювальних приладів, День незалежності,

станція метро „Контрактова Площа”, Авгієві стайні

В Петрів батіг, Великий народний хурал республіки Монголія, Перше Вересня, море достатку на місяці

Г Мала магеланова хмара, республіканське виробниче об’єднання „Поліграфкнига”,

Запитання 6

6. У якому рядку допущено орфографічну помилку

варіанти відповідей


А Князівство Монако, лауреат пісенного конкурсу „Нова хвиля”, Драгоманівські читання, пушкінські рукописи

Б бальзаківський вік, медаль за відвагу, Дюма Старший, Конституція України

В Міжнародна асоціація україністів, вулиця Ярославів Вал, громадянська війна, шевченкіана

Г місто Гола Пристань, Українське товариство охорони пам’яток історії та культури, Виконавчий комітет Львівської обласної ради народних депутатів, Американська федерація праці

Запитання 7

7. „Зайва” назва в рядку


варіанти відповідей

А (в)сесвітній (ф)орум з (о)світи, (в)сеукраїнський (д)ень (б)ібліотек, (д)ень (у)країнського (к)іно, (д)ень (н)езалежності (у)країни

Б (д)олина (б)аросса, (а)рхіпелаг (у)олліс, (г)рафство (д)орсет, (п)ровінція (т)іроль

В (г)рінвіцький (м)еридіан, (в)елике (в)едмеже (о)зеро, (а)льпійсько-(г)імалайський (г)ірський (п)ояс, (л)етичівський (р)айон

Г (п)орт (б)алаклава, (п)ристань Ржищів, (с)танція (ф)астів,

(к)иївський (в)окзал

Запитання 8

8. Слово, велика/мала літера в якому пишеться залежно від контексту, ужито в рядку


варіанти відповідей

А Руський літопис, Федеративна Республіка Бразилія, міст Єлизавети, Карибське море

Б острів Баффінова Земля, Вінницький краєзнавчий музей, Мавка, Меджибізький замок

В фортеця-палац Алькасар, День незалежності Республіки Киргизстан, ікона Божої Матері, трава забий-круча

Г Львівський палац одруження, Дід Мороз, Івасик-Телесик, Вітчизняна війна

Запитання 9

9. Велика літера в найменуванні (1)(к)арпатсько-(2)(у)жгородська (3)(н)аступальна (4)(о)перація

(5)(у)країнського (6)(ф)ронту (7)(п)ід (8)(ч)ас (9)(в)еликої (10)(в)ітчизняної (11)(в)ійни пишеться у словах (номер зазначено перед словом)

варіанти відповідей

А 1, 3, 4, 9

Б 1, 5, 6, 9, 10, 11

В 1, 2, 5, 9, 10

Г 1, 3, 5, 6, 10

Запитання 10

10. Правил уживання великої літери дотримано в рядку

варіанти відповідей

А сесія Івано-Франківської обласної Ради

Б Постанова Кабінету Міністрів України

В Міжнародний комітет Червоного хреста

Г Кримська астрофізична обсерваторія

Запитання 11

11. Правил уживання великої літери та лапок дотримано в рядку

варіанти відповідей

А Версальський мир, святкування Івана Купала

Б Збройні сили України, сузір’я «Великий Віз»

В Свято Воскресіння Господнього, князь Олег Віщий

Г Донецький Національний університет, майдан Свободи

Запитання 12

12. Правил уживання великої літери та лапок дотримано в рядку:

А Північний полюс, центральна Слобожанщина

Б стадіон «Спартак», книги «Старого Заповіту»

В Декан хімічного факультету, доба Ренесансу

Г Генеральний секретар ООН, Євангеліє від Луки

Д Біловезька Пуща, дочка Прометея (Леся Українка)

варіанти відповідей

А Північний полюс, центральна Слобожанщина

Б стадіон «Спартак», книги «Старого Заповіту»

В Декан хімічного факультету, доба Ренесансу

Г Генеральний секретар ООН, Євангеліє від Луки

Запитання 13

13. Помилку в написанні слова іншомовного походження допущено в рядку

варіанти відповідей

а) Апенніни, каса, касета

 б) Діккенс, манна, комісія

 в) Канни, колектив, брутто

 г) Брюссель, буддист, хоббі

  д) Міссурі, іммігрант, тонна

Запитання 14

14. М’який знак треба писати на місці обох пропусків у рядку:

варіанти відповідей

а) виставковий павіл..йон, шановне пан..ство

 б) громадянс..ка позиція, здаєт..ся в оренду

в) п’ят..сот гривень, перевірка знан..

 г) абсолютна мен..шість, пол..ське посольство

Запитання 15

15. Букву и треба писати на місці обох пропусків у рядку:

варіанти відповідей

а) виконувати реч..тативом, промовиста ц..тата

 б) створити за аналог..єю, словниковий д..ктант

 в) с..гнальні вогні, соц..ологічне опитування

г) історія ав..ації, порадитися з д..ректором

Запитання 16

16. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка:


варіанти відповідей

а) надзьобувати, юшечка, щасливець

 б) бджолосім’я, розмаїтість, узбережжя

 в) єднання, сором’язливість, щирість

 г) джерельце, льодовий, щільний

Запитання 17

17. Виділена буква позначає однаковий звук у кожному слові рядка:


варіанти відповідей

а) засвітити, зломити, зчищати

 б) садочок, футболіст, дивина

в) коротший, витрачати, позаторік

 г) анекдот, покрівля, краяти

Запитання 18

18. Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Окремо в цьому тексті пишуться слова

варіанти відповідей

а) в/перше

 б) від/тепер

 в) на/певно

 г) не/наче

Запитання 19

19. Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Вставне слово вжито в реченні

варіанти відповідей

а) першому

 б) третьому

 в) четвертому

 г) п'ятому

Запитання 20

20. Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Складним є речення


 

 

варіанти відповідей

а) 1

 б) 2

в) 3

г) 5

Запитання 21

21. Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

а) 1

 б) 2

 в) 3

 г) 4

Запитання 22

22. Помилку в написанні прислівника допущено в рядку: 

варіанти відповідей

а) зроду-віку, з давніх-давен, спрадавна 

 б) видимо-невидимо, анічичирк, аби-де 

 в) як-не-як, в основному, по-чиновницьки 

 г) по-четверте, всього-на-всього, щосереди

Запитання 23

23. Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка: 

 

варіанти відповідей

а)свис..нути, ненавис..ний, пес..ливий 

 б)тиж..невий, тріс..нути, захис..ник 

в)навмис..но, провіс..ник, хвас..нути 

 г)радіс..ний, аген..ство, ціліс..ний 

Запитання 24

24. Помилково утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні:

варіанти відповідей

а) Люди прагнуть пізнати далекі світи, але той, що до нас ближчий від усіх, вивчили зовсім мало. 

 б) Нині вивчено лише п’ять відсотків дна Світового океану, тому якнайцікавіші відкриття в дослідників ще попереду. 

 в) Після відкриття 1875 року Маріанської западини, найбільш глибокого місця на планеті, там побувало лише три людини. 

 г) На батискафі «Трієст» 1960 року Жак Пікар і Дон Волш сягнули найрекорднішої глибини – 10 916 метрів. 

Запитання 25

25. Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні: 

варіанти відповідей

а) «Може, у цій лісовій хатинці ховається зараз Мавка» – подумалось мені.

 б) Мені сказав розумний садівник: «Коли пересаджуєш дерево, роби це з любов’ю». 

 в) «Краса і мудрість – писав Еріх – не розкіш, не привілей, а радість, дарована всьому світу». 

 г) Мирослав Дочинець радить – «Не виставляй напоказ усе, що маєш, – завтра вже нікого не здивуєш». 

Запитання 26

26. Помилку у творенні ступенів порівняння прикметників допущено в рядку: 

 

варіанти відповідей

а) коротший, щонайкращий 

б) ближчий, більш гарячіший 

 в) добріший, найменш удалий 

 г) вужчий, найменш потрібний

Запитання 27

27. Усі слова пишуться з подвоєнням приголосних:

 

 

варіанти відповідей

а) зустріч, вісь, суміш

б) можливість, старість, вість

 в) швидкість, потужність, велич

г) акварель, лінь, радість

Запитання 28

28. Укажіть рядок, де немає помилок у формі кличного відмінка іменників:

 

варіанти відповідей

а) Світлано Сергіївно, Інно Павлівно, Василе Борисовичу

 б) Ганно Миколаївно, Дмитре Володимировичу, пане лейтенанте

в) Ілля Євгеновичу, Михайле Петровичу, добродію Артемчук

 г) Любове Олександрівно, Юрій Борисовичу, лікарю

Запитання 29

29. Укажіть неправильне твердження:

 

варіанти відповідей

а) Іменники розпис, насип, шампунь належать до одного й того ж роду.

б) Іменники насіння, хитрощі, Альпи вживаються тільки в множині.

 в) Іменники сосна, легеня, губа  мають варіантні форми в родовому відмінку множини.

 г) Іменники відро, кільце, озерце мають неоднакові закінчення в родовому відмінку множини.

Запитання 30

30. Не відбувається подвоєння в усіх словах іншомовного походження в рядку:

 

 

варіанти відповідей

а) ан..отація, крос..ворд, ман..а

б) гум..анізм, ім…унітет, ак..уратний

 в) міс..іонер, нет..о, шос..е

г)  бюл..етень, ат..ракціон, Ус..урі

Запитання 31

31 З великої літери треба писати обидва слова в рядку:

варіанти відповідей

а) (Р,р)еспубліка (Б,б)ілорусь

 б) (М,м)узей (М,м)истецтв

 в) (С,с)тарокиївський (Р,р)айон

 г)  (М, м)іністерство (О,о)борони

Запитання 32

32. Усі складні слова треба писати через дефіс у рядку:

варіанти відповідей

а) жовто/блакитний, інформаційно/обчислювальний, парламентсько/президентський

 б) західно/сибірський, командно/адміністративний, високо/кваліфікований

 в) солоно/гіркий, культурно/просвітницький, вельми/шановний

 г) фізико/математичний, соціал/демократичний, мало/населений

Запитання 33

33. Визначте правильне тлумачення фразеологізму "заливати за шкуру сала":     

варіанти відповідей

а) збагачувати когось

 б) вигодовувати когось

 в) дошкуляти комусь

 г) бажати комусь

Запитання 34

34. Укажіть рядок з означено-особовим реченням: 

                                

        

           

варіанти відповідей

а) Ні революцій, ані війн не відвернути,  не спинити.      

 б) Не зобидь ні старця, ні дитину, поділись останнім сухарем.      

 в) Над широким Дніпром у промінні блакить.           

 г) Нас зустрічають хлібом – сіллю.

д) Зупинись, помолись, перехожий, за мене.

Запитання 35

35. Укажіть рядок з безособовим реченням:        

варіанти відповідей

а) Ні революцій, ані війн не відвернути, не спинити.       

б) Не зобидь ні старця, ні дитину,  поділись останнім сухарем.        

в) Над широким Дніпром у проміні блакить.

 г) Нас зустрічають хлібом – сіллю.

 д) Зупинись, помолись, перехожий за мене.    

Запитання 36

36. Укажіть рядок з неозначено-особовим реченням: 

  

                                        

 

варіанти відповідей

а) Ні революцій, ані війн не відвернути, не спинити.    

 б) Не зобидь ні старця, ні дитину, поділись останнім сухарем.                                                               

 в) Над широким Дніпром у промінні блакить.     

 г) Нас зустрічають хлібом – сіллю.

 д) Зупинись, помолись, перехожий за мене.       

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест