Про яку подію йдеться в уривку із джерела:
«Центральне завдання з’їзду — завершити нашу організацію. Центральна Рада, створена в Києві з представників усіх київських верств і доповнена делегатами організацій поза київських, уже тепер, у своїм тимчасовому складі являється признаним усім свідомим українством центральним українським урядом. З’їзд має дати йому останню форму, вибрати його в постійним уже складі… одним словом, привести в систему і порядок всеукраїнську національну організацію»?
2. Представникам якої течії українського руху Наддніпрянщини під час Української революції належить ініціатива у створенні українських військових формувань?
Яку назву мав перший уряд автономної України, сформований після проголошення I Універсалу УЦР?
Який Універсал УЦР проголошував таке:
«Іменем Української Народної Республіки, в федеративній Росії ми, Українська Центральна Рада, кличемо всіх до рішучої боротьби з усяким безладдям і руїнництвом та до дружнього великого будівництва нових державних форм, які дадуть великій і знеможеній Республіці Росії здоров’я, силу і нову будучність. Вироблення тих форм має бути проведене на Українських і Всеросійських Установчих Зборах»?
Кримська Народна Республіка була
Установіть відповідність між Універсалами УЦР та наслідками їх оприлюднення.
1 Перший Універсал
А підписання Брестського мирного договору, вступ німецьких та австрійських військ на територію УНР
2 Другий Універсал
Б збройний виступ самостійників, поповнення складу УЦР представниками національних меншин
3 Третій Універсал
В створення Генерального Секретаріату, загострення відносин із Тимчасовим урядом
4 Четвертий Універсал
Г утворення УЦР, початок Української революції
Д поширення влади УЦР на всі дев’ять українських губерній (без Криму), початок соціально - економічних перетворень
Установіть послідовність подій.
А створення Генерального Секретаріату
Б проголошення Української Народної Республіки
В проведення Всеукраїнського національного конгресу
Г проведення Першого Всеукраїнського з’їзду рад у Києві
Укажіть портрет діяча, про якого йдеться в цитованому документі: «Він залишався романтиком, навіть очолюючи перший український уряд — Генеральний секретаріат, він жив більше емоціями та образами, ніж реаліями повсякденного життя. Пафосом, його революційним ідеалізмом були просякнуті навіть акти державної ваги — Універсали Центральної Ради, до творення яких він мав безпосереднє відношення».
Установіть послідовність подій, описаних в уривках з історичних джерел.
А «У Петрограді зчинилися криваві події… Частина людності Петрограда за керівництва більшовиків повстала озброєно проти Тимчасового правительства і хоче накинути свою волю всій Російській республіці…»
Б «На час до вирішення справи… Установчими Зборами у справах місцевого врядування Україною вищим органом Тимчасового уряду є Генеральний Секретаріат, котрого призначає …уряд по пропозиціям Центральної Ради…»
В «Неможливо одночасно визнавати право на самовизначення й водночас робити грубий замах на це право, накидаючи свої форми політичного ладу, як це робить Рада Народних Комісарів Великоросії щодо Народної Української Республіки…»
Г …визнаючи, що доля всіх народів Росії міцно пов’язана.., ми рішуче «ставимось проти замірів самовільного здійснення автономії України до Всеросійського Учредительного Зібрання…»
Проаналізуйте зображену картосхему. Картосхема дає змогу
Позначте, чим завершився Всеукраїнський з’їзд рад у Харкові.
До якого періоду Української революції належать цитовані документи?
«Після довгих… сумнівів Генеральний Секретаріат прийшов до тієї думки, щоб крайова влада стала фактичною, під нею повинна бути міцна підвалина, і такою підвалиною може бути тільки проголошення Української Народної Республіки…»
«Ми відчули, що нам, українській демократії, у спину хтось ніж готує… більшовики концентрують своє військо для розбиття УНР. …На ультиматум я дивлюсь як на потоптання наших прав…»
Що із зазначеного нижче було складовою політики більшовиків в Україні наприкінці 1917 — у лютому 1918 рр.?
Яка подія прискорила прийняття УЦР Четвертого Універсалу?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома