Подвоєння та подовження приголосних

Додано: 27 жовтня 2021
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 414 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Подвоєння відбувається

варіанти відповідей

А унаслідок чергування приголосних

Б унаслідок збігу приголосних на межі морфем

В унаслідок уподібнення давнього суфіксального [й] до попереднього приголосного

Г унаслідок умов, які склалися в сучасному українському лексичному складі

Д унаслідок умов, які склалися в сучасному українському фонетичному складі

Запитання 2

2. Подовження відбувається

варіанти відповідей

А унаслідок чергування приголосних

Б унаслідок збігу приголосних на межі морфем

В унаслідок уподібнення давнього суфіксального [й] до попереднього приголосного

Г унаслідок умов, які склалися в сучасному українському лексичному складі

Д унаслідок умов, які склалися в сучасному українському фонетичному складі

Запитання 3

3. У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних?

варіанти відповідей

А бистрінню, осінній, вволю, вугілля

Б бідонний, повіддя, овва, попідтинню

В узбережжя, проміння, розіллятий, ломаччя

Г життя, чуття, Ілля, возз’єднання

Д оббити, ніччю, поташшю, сіллю

Запитання 4

4. У всіх словах якого рядка відбувається подвоєння приголосних?

варіанти відповідей

А пониззя, ззамолоду, розводдя, ввезти

Б роззутися, численний, лляний, співвласник

В співвітчизник, привілля, оббілений, донісся

Г священний, міськком, заввідділом, піччю

Д подорожжю, оббрехати, відданий, незчислéнний

Запитання 5

5. У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних у формі орудного відмінка однини

варіанти відповідей

А сталь, ожеледь, покуть, честь

Б сіль, тінь, безліч, заводь

В брость, жовч, заполоч, розповідь

Г Шампань, нежить, ніч, піч

Д капость, поташ, любов, радість

Запитання 6

6. У всіх словах якого рядка не подвоюються і не подовжуються приголосні?

варіанти відповідей

А плем..я, трет..є, от..ой, скошен..ий

Б обмін..ик, чест..ю, незбагнен..ий, навман..я

В л..ється, морквян..ий, доблест..ю, юн..ат

Г від..звеніти, від..аний, від..кусити, від..ректися

Д сушен..ий, олов’ян..ий, студен..ий, священ..ий

Запитання 7

7. У якому рядку допущено орфографічну помилку в написанні слова?

варіанти відповідей

А суцвіття, благословенний, нововведення, буквений

Б білопінний, вінничанин, статей, життєпис

В нетлінний, вічливий, бовваніти, військкор

Г гілляччя, вівсяний, бездонний, обітований

Д заввишки, трясся, розмочений, віддзьобати

Запитання 8

8. Яке з правил умотивовує написання слів шален..ий, жадан..ий, буквен..ий, потомствен..ий?

варіанти відповідей

А не подвоюється н у словах-винятках

Б подвоюється н у наголошених прикметникових та прислівникових суфіксах -енн-, -анн- (-янн-)

В подвоюються приголосні на стику кореня і суфікса

Г не подвоюються приголосні на стику кореня і суфікса

Д за традицією пишемо одну літеру -н- у словах

Запитання 9

9. У всіх словах якого рядка відбувається подовження приголосних у формі орудного відмінка

однини

варіанти відповідей

А сталь, ожеледь, покуть, честь

Б сіль, тінь, безліч, заводь

В брость, жовч, заполоч, розповідь

Г Шампань, нежить, ніч, піч

Д капость, поташ, любов, радість

Запитання 10

10. У всіх словах якого рядка не подвоюються і не подовжуються приголосні?

варіанти відповідей

А плем..я, трет..є, от..ой, скошен..ий

Б обмін..ик, чест..ю, незбагнен..ий, навман..я

В л..ється, морквян..ий, доблест..ю, юн..ат

Г від..звеніти, від..аний, від..кусити, від..ректися

Д сушен..ий, олов’ян..ий, студен..ий, священ..ий

Запитання 11

11. У якому рядку допущено орфографічну помилку в написанні слова?


варіанти відповідей

А суцвіття, благословенний, нововведення, буквений

Б білопінний, вінничанин, статей, життєпис

В нетлінний, вічливий, бовваніти, військкор

Г гілляччя, вівсяний, бездонний, обітований

Д заввишки, трясся, розмочений, віддзьобати

Запитання 12

12. Визначте, який із запропонованих варіантів є орфографічно правильним?


варіанти відповідей

А воз’єднання

Б воз’єднаня

В возз’єдднання

Г возз’єднання

Д воз’єднання

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест