1. На відстані 2м від непрозорої кульки діаметром 10см знаходиться точкове джерело світла. На якій відстані від центру кульки слід розмістити екран, щоб на ньому утворена тінь мала діаметр 20см?
2. Два точкові джерела світла освітлюють непрозорий предмет. За предметом утворюється область тіні та напівтіні. Якого кольору ми будемо бачити точки В, С, Д?
3. Кут падіння променя на дзеркальну поверхню 40⁰. Визначте кут між падаючим та відбитим променями.
4. Сонячні промені падають на поверхню землі під кутом 30⁰ (дивись малюнок). Під яким кутом до горизонту потрібно розташувати плоске дзеркало, щоб відбитим від нього сонячним промінням можна було освітити дно глибокого колодязя?
5. Перед плоским дзеркалом розміщено маленьку кульку А. Яка точка 1,2,3 чи 4, є зображенням точки А в плоскому дзеркалі?
6. Перед маленьким дзеркалом МN розташована маленька кулька. Із якого положення людина побачить зображення цієї кульки в плоскому дзеркалі?
7. Промінь світла переходить із середовища 1 в середовище 2. Виберіть правильне твердження.
8. Кут падіння променя з повітря на поверхню скла 60⁰, а кут заломлення - 30⁰. Розрахуйте показник заломлення скла відносно повітря. Який кут між відбитим та заломленим променями?
9. На білому папері написана літера А червоним кольором. На папір дивляться через синій світлофільтр. Якого кольору бачать папір та літеру А?
10. Предмет знаходиться на відстані 20см перед збиральною лінзою з оптичною силою 10 діоптрій. Розрахуйте відстань між предметом та його зображенням, отриманим за допомогою цієї лінзи.
11. Предмет розташований перед розсіювальною лінзою на відстані 30см. На скільки зміститься зображення предмета, що дає лінза, якщо предмет наблизити до лінзи на відстань 20см? Оптична сила лінзи 5 діоптрій.
12. Хлопчик читає книжку з відстані 40см. Відомо, що відстань найкращого зору для нормального ока людини складає 25см. Розрахуйте оптичну силу лінз окулярів, які має надягти хлопчик, щоб він зміг читати книжку з відстані 25см.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома