Практ. завд. 5 "Методика навчання української мови в початковій школі"

Додано: 22 березня 2021
Предмет: Українська мова
Тест виконано: 451 раз
34 запитання
Запитання 1

Методика навчання української мови – це:


варіанти відповідей

педагогічна наука;

методична наука;

розділ мовознавства;

психолого-педагогічна наука.

Запитання 2

Мовленнєва змістова лінія Державного стандарту передбачає :

варіанти відповідей

два види мовленнєвої діяльності;

три види мовленнєвої діяльності;

чотири види мовленнєвої діяльності;

не передбачає.

Запитання 3

Аудіювання як вид мовленнєвої діяльності передбачає:

варіанти відповідей

уміти уважно слухати і розуміти текст;

уміти читати текст;

уміти слухати і читати;

уміти читати і розповідати.

Запитання 4

Навчання грамоти поділяється на:

варіанти відповідей

один період;

два періоди;

три періоди;

не поділяється.

Запитання 5

Вивчення літер у букварний період навчання грамоти здійснюється:

варіанти відповідей

в алфавітному порядку;

за принципом частотності вживання їх у писемному мовленні;

за принципом складності їх написання;

у залежності від звуків: букви, що позначають голосні; букви, що позначають приголосні.

Запитання 6

Основним завданням післябукварного періоду навчання грамоти є:

варіанти відповідей

систематизувати знання, уміння й навички з читання і письма, здобуті першокласниками в добукварний і букварний періоди навчання грамоти;

продовжити вивчення букв;

розвивати писемне мовлення;

читання

Запитання 7

Розвивати мовлення – означає:

варіанти відповідей

вчити учнів правильно і доцільно, відповідно до норм літературної мови користуватися всім арсеналом мовних засобів у процесі побудови зв’язних висловлювань;

написання переказів і творів;

вивчення чистомовок, скоромовок;

проведення навчальних диктантів.

Запитання 8

Рівні розвитку мовлення такі:

варіанти відповідей

вимовний, лексичний, рівень словосполучення і речення, текстовий;

текстовий, рівень переказу і твору;

текстовий, лексичний, усний, письмовий;

діалогічний, монологічний.

Запитання 9

Процес формування орфографічних умінь і навичок проходить такі етапи:


варіанти відповідей

добукварний, букварний, післябукварний;

мотиваційний, орієнтовний, операційний (виконавський), контрольно-оцінний;

підготовчий, основний, заключний;

вступний, основний.

Запитання 10

Орфографічний розбір в початковій школі передбачає:


варіанти відповідей

знаходження орфограми, співвідношення її з відповідним правилом;

пояснення значення слова;

визначення звуків і їх аналіз;

визначення будови слова.

Запитання 11

Комунікативний метод розвитку мовлення ґрунтується на:



варіанти відповідей

функції мови, призначенні її бути засобом спілкування;

теоретичній основі мови;

змістових лініях Державного стандарту початкової загальної освіти галузі «Мови і літератури»;

вправах із підручника.

Запитання 12

Який із типів текстів, що вивчається у початковій школі, відповідає на загальне питання «що сталося»?

варіанти відповідей

розповідь;

опис;

міркування;

інструкції.

Запитання 13

В якому рядку учнями 1 класу правильно складено звукову модель до слова «буряк»?

варіанти відповідей

[ - 0 = = 0 -];

[- 0 = 0 -];

[ - 0 - = 0 -];

[ - 0 - 0 -].

Запитання 14

Учитель пропонує учням пояснити значення слова іде в таких реченнях: Дощ іде. Літак іде на посадку. Урок іде. Людина іде. Це робота із:

варіанти відповідей

багатозначними словами;

омонімами;

синонімами;

антонімами.

Запитання 15

До якого із способів пояснення лексичного значення слів відносять такі прийоми: показ предметів, предметних чи сюжетних малюнків і відповідно пояснення вчителем?


варіанти відповідей

пояснення значення слова шляхом використання контексту;

пояснення значення слова шляхом демонстрації;

найпростіший словотворчий аналіз;

підбір синонімів.

Запитання 16

Процес формування граматичного поняття «частини мови» умовно поділяють на:


варіанти відповідей

два етапи;

три етапи;

чотири етапи;

не поділяється.

Запитання 17

Яка відповідь учня на запитання вчителя «Як змінюється іменник» є повною і правильною. Іменник змінюється за:


варіанти відповідей

запитаннями;

родами, числами;

відмінками (запитаннями), числами;

незмінна частина мови.

Запитання 18

Для формування граматичного поняття «рід іменників» у третьому класі доцільно використати:


варіанти відповідей

тренувальні вправи;

коментоване письмо;

евристичний метод та таблиці;

читання правила із підручника.

Запитання 19

Вивчаючи займенник як частину мови, учні повинні володіти такими знаннями і вміннями:


варіанти відповідей

ставити питання до займенників; впізнавати у текстах особові займенники; змінювати особові займенники за зразком та складати речення (тексти) з ними;

впізнавати у текстах вказівні, питальні та відносні займенники;

поняття «займенник», розряди займенників;

тільки знаходити у тексті.

Запитання 20

Формування поняття про дієслово проходить :


варіанти відповідей

з першого до четвертого класу за етапами; від слова до частини мови;

у 3 класі;

у 4 класі;

у 2-3 класах.

Запитання 21

Навчальною програмою з теми «Числівник» передбачено одержання таких мовних знань:


варіанти відповідей

поняття про числівник, кількісні й порядкові числівники. Практичне засвоєння вимовляння і письма, відмінкових форм окремих числівників;

поняття про числівник, кількісні й порядкові числівники, прості, складні і складені;

тільки поняття про числівник як частину мови;

з терміном учні не знайомляться.

Запитання 22

Тему «Речення за метою висловлювання та інтонацією» доцільно пояснити:


варіанти відповідей

пояснювально-ілюстративним методом на основі зіставлення близьких за змістом речень;

розповіддю вчителя;

наочним методом;

на основі вправи.

Запитання 23

До якого із рівнів розвитку зв’язного мовлення молодших школярів належить розвиток техніки мовлення, розвиток орфоепічних умінь, робота над інтонацією?


варіанти відповідей

лексичного;

вимовного;

текстового;

словосполучення і речення;

морфемного.

Запитання 24

Виберіть правильну відповідь: розрізна азбука для учнів першого класу – це:


варіанти відповідей

навчально-методичний посібник, який використовується для формування орфографічної навички;

посібник для проведення звуко-буквеного аналізу й синтезу слів;

навчально-методичний посібник з навчання грамоти: комплект карток із надрукованими на них буквами, знаками, цифрами, який використовується при звуко-буквеному аналізі й синтезі слів, конструюванні слів на набірному полотні;

тільки букви.

Запитання 25

Укажіть «зайві» вправи на побудову діалогу:


варіанти відповідей

розмова по телефону

інсценування ситуацій;

побудова діалогічної бесіди;

опрацювання художніх діалогічних текстів;

виступ на певну тему; списування; контрольний диктант;

розмова у бібліотеці;

Запитання 26

Які із наведених вправ роботи із синонімами мають творчий характер?

варіанти відповідей

виділення із речення чи тексту синонімів, групування їх парами;

добір синонімів до поданих слів;

підкреслення слів-синонімів;

дописування речення словом-синонімом;

складання речень із синонімами; складання тексту із застосуванням синонімів чи його редагування;

Запитання 27

Основними принципами букварного періоду навчання грамоти за звуковим аналітико-синтетичним методом навчання із перелічуваних є:


варіанти відповідей

природовідповідність;

вивчення нової букви «від звука до букви»; одночасне вивчення твердих і м’яких приголосних;

частотність;

складове читання;

системність;

одночасне вивчення твердих і м’яких приголосних.

Запитання 28

Провідною змістовою лінією Державного стандарту початкової загальної освіти галузі «Мови і літератури», яка є основною для мовної освіти, є:


варіанти відповідей

лінгвокраїнознавча;

мовна;

соціокультурна;

діяльнісна;

мовленнєва;

культурологічна.

Запитання 29

До прийомів звукового аналізу не належать:


варіанти відповідей

вимовляння одного із звуків у слові;

виділення звука зі слова на основі словесного опису і спостереження за артикуляцією;

зіставлення слів, які різняться одними звуком;

складання, нарощування букв, складів на початку і в кінці слів; складання речень;

повторення звука за вчителем, його аналіз.

Запитання 30

Які із методів навчання є ефективними у процесі вивчення прикметника як частини мови?


варіанти відповідей

евристична бесіда на основі словосполучення (речення, тексту); текстоцентричний;

пояснення вчителя за правилом у підручнику;

розповідь;

робота з підручником;

самостійне вивчення.

Запитання 31

Підготовка руки дитини до письма здійснюється у:


варіанти відповідей

добукварний період навчання грамоти;

букварний період;

післябукварний період;

протягом трьох періодів оволодіння грамотою.

Запитання 32

Вибірковий диктант – це:


варіанти відповідей

вид контрольного диктанту, що має за мету перевірити знання учнів з розділу;

вид слухового чи зорового диктанту, який передбачає запис не повного тексту, а лише вибраних слів, словосполучень, що містять орфограми або граматичні форми з правил, які вивчаються;

вид диктанту, який передбачає запис слів, словосполучень;

вид диктанту, який передбачає запис слів з орфограмами, що вивчалися на уроці під диктовку.

Запитання 33

Із наведених вправ виберіть «зайві», що не належить до конструктивних:


варіанти відповідей

відновлення або побудова речень із розрізнених слів;

визначення меж речень у тексті; аналіз речення;

побудова речення за запитаннями;

поширення речень за запитаннями;

складання речень за завданням учителя;

аналіз речення.

Запитання 34

Укажіть вправу, що не належить до вправ з розвитку зв’язного мовлення:


варіанти відповідей

списування; коментоване письмо;

усний переказ прочитаного;

словесне малювання;

складання запрошення;

складання текстів різних видів;

письмові твори різних типів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест