Прикметник ЗНО

Додано: 28 вересня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 413 разів
37 запитань
Запитання 1

Усі прикметники утворюються від іменників за допомогою суфікса -ов- у рядку

варіанти відповідей

груша, емаль, куниця, вогонь

край, кварц, клей, марш

замша, ситець, спориш, матч

кефаль, комиш, стиль, явір

снігур, палац, гроза, яблуня

Запитання 2

Помилку в написанні прикметника допущено в рядку


варіанти відповідей

директорова порада

Ольгіна відповідь

кобзарева пісня

Франкове слово

Маріїна подорож

Запитання 3

Помилку в написанні прикметника допущено в рядку

варіанти відповідей

школярева думка

Андрійове побажання

матусина казка

Олексіїв конспект

 Іллин зошит


Запитання 4

В якому рядку допущено помилку в прикметнику


варіанти відповідей

поліський (Полісся) ліс

яготинський (Яготин) молокозавод

Острожська (Острог) Біблія

казахський (Казахстан) степ

латиська (Латвія) мова

Запитання 5

В якому рядку допущено помилку


варіанти відповідей

казащина усмішка

Андрієва книжка

сізіфова праця

Антосьова (Антось) кімната

гусоччині крила

Запитання 6

Знайдіть помилку за творення присвійних прикметників

варіанти відповідей

Володин шарф

суддине рішення

свекрухині докори

прокрустове ложе

Попелющин черевичок

Запитання 7

 Позначте речення, яке не потребує редагування

варіанти відповідей

Дядько Яків до мене був більш добріший, ніж до моєї сестри.

У долинах річок клімат більш сприятливіший для землеробства.

Задача розв’язана самим простим способом.

Найменш активним у нашому колективі не місце.

Треба знайти найбільш зручніший шлях.

Запитання 8

Літера і пишеться в закінченнях усіх прикметників рядка

варіанти відповідей

сьогоднішн..й, додатн..й, майбутн..й, мужн..й

природн..й, зворотн..й, жіноч..й, домашн..й

літн..й, порожн..й, вечірн..й,зовнішн..й

 пізн..й, достатн..й, прощальн..й, син..й

сердешн..й, кутн..й, близьк..й, недавн..й

Запитання 9

Літера и пишеться в закінченнях усіх прикметників рядка

варіанти відповідей

тотожн..й, безладн..й, хатн..й, сір..й

старш..й, західн..й, порожн..й, заможн..й

ближн..й, майстерн..й, високк..й, східн..й

природн..й, модн..й, винн..й, колонн..й

безробітн..й, навчальн..й, будн..й, середн..й

Запитання 10

Від іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Суфікс -цьк- треба писати

в усіх прикметниках рядка

варіанти відповідей

 брат, козак, Марокко, Дамаск

моряк, Гадяч, тюрк, баск

Дрогобич, Овруч, Кагарлик, глядач

казах, Цюрих, Чукотка, Ла-Манш

Случ, Кременчук, Нью-Йорк, Вінниця

Запитання 11

Через дефіс треба писати кожне слово рядка

варіанти відповідей

сумно/нахилений, ячмінно/житній, іскристо/сріблястий, одно/разовий

лілейно/білий, здивовано/розгублений, яро/червоний, коралово/бурштиновий

послідовно/миролюбивий, абсолютно/сухий, соковито/зелений, світло/волосий

похмуро/сивий, золотисто/рожевий, ніжно/мерехтливий, різно/кольоровий

химерно/прозорий, густо/зелений, історично/зумовлений, зелено/листий


Запитання 12

Разом треба писати кожне слово рядка

варіанти відповідей

 кисло/молочний, загально/український, темно/шкірий, трьох/мільйонний

густо/замішаний, гіркувато/солоний, сніжно/білий, жовто/гарячий

 густо/синій, вічно/юний, червоно/чорний, вантажно/розвантажувальний

високо/ерудований, напів/стиглий, машино/тракторний, низько/температурний

західно/європейський, швидко/діючий, водо/очисний, гірко/солоний

Запитання 13

Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

варіанти відповідей

Нарешті настали заповітні для кожного випускника дні, сповнені найприємніших вражень.

До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з-поміж усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.

Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.

Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабияких зусиль.

Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.

Запитання 14

Помилково утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні

варіанти відповідей

Люди прагнуть пізнати далекі світи, але той, що до нас ближчий від усіх, вивчили зовсім мало.

Нині вивчено лише п’ять відсотків дна Світового океану, тому якнайцікавіші відкриття в дослідників ще попереду.

Після відкриття 1875 року Маріанської западини, найбільш глибокого місця на планеті, там побувало лише три людини.

На батискафі «Трієст» 1960 року Жак Пікар і Дон Волш сягнули найрекорднішої глибини – 10 916 метрів.

Через 52 роки в Маріанську западину зануривсь один з найвідоміших режисерів - Джеймс Кемерон.

Запитання 15

Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

варіанти відповідей

кругленький, смачний, щирий

красивий, яскравий, лисий

широкий, гнідий, бадьорий

скромний, малий, солодкий

здоровенний, вигідний, злий

Запитання 16

Граматичних помилок немає в реченні

варіанти відповідей

За молоденьким гаєм ріс більш старезний ліс.

Шлях через поле видався їм найбільш коротшим.

Для гостей чемпіонату приготували найкращі місця.

Цього разу відпочинок здався більш гарнішим.

Наступного року очікують холоднуватішого літа.



Запитання 17

Позначте рядок, у якому всі складні прикметники пишуться через дефіс:

варіанти відповідей

сліпучо/білий, вічно/юний, червоно/гарячий, ніжно/рожевий

сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий, мовно/літературний

гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український, радіо/фізичний

суспільно/політичний, густо/синій, зовнішньо/торговий, військово/патріотичний

музично/хоровий, глибоко/змістовний, зерно/трав’яний, повітряно/морський



Запитання 18

Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка


варіанти відповідей

малиновий, чесний, цікавий

гучний, злий, приємний

ультракороткий, дешевий, вагомий

солоденький, ретельний, щирий

здоровенний, доречний, вразливий

Запитання 19

Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку


варіанти відповідей

вужчий, більш тепліший, триваліший

ласкавіший, порожніший, активніший

менш яскравий, скромніший, презліший

самий короткий, смачніший, легший

рідніший, багатший, більш сміливий

Запитання 20

Закінчення -ий має прикметник, утворений від слова

варіанти відповідей

дорога

торік

зовні

учора

тривога

Запитання 21

Форми ступенів порівняння прикметників правильно утворено в рядку

варіанти відповідей

багатший, більш вірогідний, щонайрозвинутіший, найбільш цивілізований

менш відомий, пресильніший, найохайніший, найменш визначний

дешевший, сліпіший, найнижчий, найбільш самостійний

повніший, більш прозорий, самий тонкий, найменш потужний

кращий, менш цікавий, якнайшвидший, більш видатніший


Запитання 22

Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка

варіанти відповідей

кругленький, смачний, щирий

красивий, яскравий, лисий

широкий, гнідий, бадьорий

здоровенний, вигідний, злий

скромний, малий, солодкий

Запитання 23

Літеру и треба писати в усіх прикметникових закінченнях чоловічого роду в рядку

варіанти відповідей

усесвітн..й, галицьк..й, творч..й

тоненьк..й, мавпяч..й, освітн..й

летюч..й, ширш..й, продажн..й

чоловіч..й, товщ..й, порожн..й

довколишн..й, вогк..й, дочірн..й

Запитання 24

Позначте рядок, у якому всі прикметники присвійні:


варіанти відповідей

лікарів рецепт, лебедина пісня, Оленчина косинка;

Франкові заклики, ненин голос, слюсарів інструмент;

товаришева книга, Кобзарів заповіт, ахіллесова п’ята;

професорова лекція, солдатська каска, Іванків олівець;

Лукашева сопілка, братова допомога, батьківські збори.

Запитання 25

Завдання 25 з 48


Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою суфікса -ев-(-єв-):

варіанти відповідей

взірець, куля, корабель, матч;

калач, липень, вуглець, плащ;

корінець, криця, значення, замша;

мить, баржа, карамель, кварц;

вишня, сіль, журавель, куниця.

Запитання 26

Позначте рядок, у якому всі складні прикметники пишуться через дефіс:

варіанти відповідей

договірно/правовий, культурно/освітній, гостро/критичний, морально/етичний;

медико/генетичний, ново/грецький, мінерально/сировинний, південно/східний;

житлово/будівельний, військово/повітряний, суспільно/корисний, лірико/драматичний;

молочно/білий, науково/експериментальний, загально/господарський, організаційно/методичний

мідно/червоний, навчально/виробничий, об’ємно/просторовий, електронно/оптичний.

Запитання 27

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Згідно із заповітом Альфреда Нобеля було створено фонд для преміювання тих, хто зробив … внесок у науку, і за 118 … існування премії її отримало близько … осіб.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

найбільший, років, дев’ятиста

більш великий, роки, дев’ятисот

самий більший, років, дев’ятиста

найбільший, років, дев’ятисот

більший, роки, дев’ятисот

Запитання 28

Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

__________ Чарльза Дарвіна, головною рушійною силою еволюції є __________ добір.

варіанти відповідей

По теорії, природній

За теорією, природний

Згідно теорії, природний

У відповідності до теорії, природній

Відповідно теорії, природній

Запитання 29

Перехід прикметника в іменник відбувся в реченні

варіанти відповідей

 

 

варіанти відповідей

Вже почалось, мабуть, майбутнє.

 Моє нечуване терпіння іще ніхто не переміг.

 Я скучила за дивним зойком слова.

 Досить одного сонця на небі.

Запитання 30

1.    У якому рядку всі подані у словосполученнях прикметники належать до однієї групи за значенням (якісні, відносні, присвійні)?

варіанти відповідей

ведмежа послуга, малиновий сік, жовте листя      

заяча душа, комп’ютерний кабінет, тихий голос

щедра посмішка, історичні події, глибокий рів     

сільський пейзаж, дерев’яний стіл, яблучний сік

Запитання 31

1.    Подвоєне -нн- слід писати на місці пропусків в усіх словах рядка

варіанти відповідей

бездога..ий, страше..ий, студе..ий  

свяще..ий, качи..ий, безіме..ий

незбагне..ий, моното..ий, безці..ий   

електро..ий, благослове..ий, леви..ий

Запитання 32

Завдання 10 з 38


Усі слова треба писати зі сполучною буквою о в рядку

варіанти відповідей

тисяч...літній, гірнич..рудний, світ..гляд, дощ..мір

крок..мір, зор..пад, овоч..сховище, прац..любний

яйц..подібний, ліс..степ, земл..трус, панел..віз

піш..хід, брон..бійний, житт..дайний, чорн..земний

земл..роб, вол..любний, вогн..гасник, бур..лом

Запитання 33

Через дефіс пишуться всі слова в рядку

варіанти відповідей

мовно/літературний, суспільно/корисний, суспільно/політичний

навчально/виховний, військово/морський, південно/східний

східно/слов'янський, фізико/математичний, жовто/зелений

віце/прем'єр, сімдесяти/річчя, генерал/полковник

військово/зобов'язаний, п'яти/денний, воєнно/стратегічний

Запитання 34

Через дефіс треба писати всі складні прикметники рядка

варіанти відповідей

лимонно/жовтий, лимонно/кислий, лимонно/ванільний

суспільно/політичний, суспільно/корисний, суспільно/економічний

південно/український, південно/західний, південно/кримський

садово/городній, садово/дачний, садово/парковий

науково/дослідний, науково/популярний, науково/подібний

Запитання 35

Разом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

світло/непроникний, світло/сірий, світло/стійкий

біло/кам’яний, біло/золотистий, біло/сніжний

ясно/окий, ясно/блакитний, ясно/головий

темно/барвний, темно/водний, темно/вишневий

ніжно/тонний, ніжно/колірний, ніжно/шкірий

Запитання 36

Із дефісом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

ніжно/блакитний, ніжно/лиций, ніжно/колірний

кисло/солоний, кисло/молочний, кислото/стійкий

коренево/суфіксальний, корене/вмісний, корене/подібний

легко/одягнений, легко/атлетичний, легко/крилий

ідейно/політичний, ідейно/виховний, ідейно/художній

Запитання 37

Разом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

анти/корупцiйний, ячмінно/житній, вело/пробiг

фото/ательє, міжнародно/правовий, глухо/нiмий

залiзо/бетонний, фітнес/клуб, вічно/зелений

жовто/гарячий, пiвнiчно/схiдний, євро/банк

чудо/творний, волого/стійкий, кiно/фестиваль

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест