Однаковий звук позначають букви, виділені в окремих словах речення
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
Я (1)босоніж підходжу до (2)кропиви – і мить (3)разом злітають у небо (4)бурштинові (5)чарівні метелики, виконуючи (6)урочистий танок.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх слова, позначених цифрами
Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
М'який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядках
Прочитайте текст і виконайте завдання 6-9
Відвідуючи заклад освіти, ти отримуєш освіту. 2. Одначе вже тепер маєш добре уявляти собі, що освіта - це не тільки гарні оцінки, а насамперед уміння добути з будь-якої інформації щось корисне. 3. Просто визубрюючи матеріал підручника, ніколи не навчишся логічно мислити, аналізувати й порівнювати факти. 4. Спробуй змінити своє ставлення до навчання і ти зможеш перетворити власне життя на свято, усвідомивши, що знання, уміння щодня розширюють обрії твого світу. 5. Твій мозок не спить і не знемагає від неробства, а працює із задоволенням, на повну силу. 6. Цим і відрізняється освічена людина від тієї, яка відбула навчання.
У якому реченні допущено лексичну помилку?
Відвідуючи заклад освіти, ти отримуєш освіту. 2. Одначе вже тепер маєш добре уявляти собі, що освіта - це не тільки гарні оцінки, а насамперед уміння добути з будь-якої інформації щось корисне. 3. Просто визубрюючи матеріал підручника, ніколи не навчишся логічно мислити, аналізувати й порівнювати факти. 4. Спробуй змінити своє ставлення до навчання і ти зможеш перетворити власне життя на свято, усвідомивши, що знання, уміння щодня розширюють обрії твого світу. 5. Твій мозок не спить і не знемагає від неробства, а працює із задоволенням, на повну силу. 6. Цим і відрізняється освічена людина від тієї, яка відбула навчання.
У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?
Відвідуючи заклад освіти, ти отримуєш освіту. 2. Одначе вже тепер маєш добре уявляти собі, що освіта - це не тільки гарні оцінки, а насамперед уміння добути з будь-якої інформації щось корисне. 3. Просто визубрюючи матеріал підручника, ніколи не навчишся логічно мислити, аналізувати й порівнювати факти. 4. Спробуй змінити своє ставлення до навчання і ти зможеш перетворити власне життя на свято, усвідомивши, що знання, уміння щодня розширюють обрії твого світу. 5. Твій мозок не спить і не знемагає від неробства, а працює із задоволенням, на повну силу. 6. Цим і відрізняється освічена людина від тієї, яка відбула навчання.
Виберіть варіант, де позначено всі речення, у яких є відокремлені члени?
Відвідуючи заклад освіти, ти отримуєш освіту. 2. Одначе вже тепер маєш добре уявляти собі, що освіта - це не тільки гарні оцінки, а насамперед уміння добути з будь-якої інформації щось корисне. 3. Просто визубрюючи матеріал підручника, ніколи не навчишся логічно мислити, аналізувати й порівнювати факти. 4. Спробуй змінити своє ставлення до навчання і ти зможеш перетворити власне життя на свято, усвідомивши, що знання, уміння щодня розширюють обрії твого світу. 5. Твій мозок не спить і не знемагає від неробства, а працює із задоволенням, на повну силу. 6. Цим і відрізняється освічена людина від тієї, яка відбула навчання.
У називному відмінку в тексті вжито слово?
Завдання 10-13 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Побачимося ___________ на бульварі ___________.
Шановний _________, 15 грудня розпочнеться _________ розпродаж.
Запоріжанин Олег Бердник виграв уже три ________ поспіль, тож ми пишаємося ________ і дякуємо _______.
Біля ________ в Києві _______ зібралися _______ болівальники київського «Динамо»
Редагування потребує речення
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак)
Безсмертні всі:(1) цей виховав дитину,(2) той пісню написав,(3) хоч і єдину,(4) а той,(5) що не зумів цього зробить,(6) коло дороги посадив ялину.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Установити відповідність між фразеологізмом та його значенням. Позначити рядок правильно дібраними парами:
1 Розбити глека а Набути досвіду
2 Спіймати облизня б Посваритися
3 Наламати дров в Зазнати невдачі
4 З’їсти собаку г учиняти щось необдумано
Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
Вид речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклад
А Оце і є той випадок єдиний, коли найбільша мужність – утекти.
Б А здавалось, один тільки крок – і обнімуться стомлені долі.
В Земля вдихне глибинно і жагучо на вишняках настояний озон.
Г Чекаю дня, коли тобі скажу: оця строфа, нарешті, досконала.
Д Ще сонячні промені сплять-досвітні огні вже горять.
Доберіть приклад до кожного вживання тире
Умова: Приклад речення:
1.Тире при відокремленій прикладці А) Піч – невід’ємний атрибут 2.Тире між підметом і присудком традиційної української оселі.
3.Тире в неповному реченні Б) На Десні - повінь.
4.Тире в безсполучниковому реченні В) Ще сонячні промені сплять -
досвітні огні вже горять.
Г) Національною традицією
було прибудовувати до оселі призьбу
– приступець біля зовнішніх підвалин.
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)
Речення: Частина мови:
І як (1) тепер тебе забути? А) займенник
Душа (2) до краю добрела. Б) прийменник
(3) Такої дивної отрути В) прислівник
я ще ніколи (4) не пила Г) прикметник
Д) частка
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Просте речення Складне речення
1. Кличе мати вечеряти. А) Ми дієм залежно від того,
2. Веселкою моя надія грала. яке у нас небо душі.
3. Не зоравши, не посієш. Б) Іди, іди, дощику, упади, щоб
4. Учитель навчив нас писати й плодами красувалися сади.
читати перше слово - мати. В) Ми спроможні зрушити гори,
якщо силами зберемось.
Г) Рідну пісню треба захищати,
так, як захищають рідний край.
Д) Вогонь не загаса, бо ти пильнуєш жар.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома