Прості та складні речення. Підготовка до ЗНО

Додано: 5 травня 2022
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 1292 рази
11 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Навколо аеродрому лежали пшеничні поля, розбавлен..і яскраво-ядучими квітами, над якими тягуче нависали оси. (2) Зранку сонце прогрівало асфальт і сушило траву, що пробивалася крізь бетон..і плити. (3) Біля злітної смуги рвалися на вітрі полотнища прапорів, тяглися дерева, обплетен..і павутиною й запален..і гострим ранковим світлом. (4) Над аеродромом безмежно нависало небо раннього червня, воно розгорталося під вітром, лунко підіймалося, й опадало вниз. (5) Оглушуючи ранок своїм допотопним дуднінням, [...] розвертався над сонним містечком, будячи його з легкого та примарного сну.

Простим є речення

варіанти відповідей

друге

третє

четверте

п’яте

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.


Складним є речення

варіанти відповідей

перше

друге

третє

п’яте

Запитання 3

Спонукальним є речення

варіанти відповідей

Жінки втомились бути непрекрасними.

За правду, браття, єднаймось щиро.

Весна прийшла, та якось несподівано!

Шматок землі, ти звешся Україною.

Дрібнота буть не годна ворогами.

Запитання 4

Поширеним є речення


варіанти відповідей

Ранок був свіжим.

Тиша ніби скло.

Запахло медом.

Став накрапати дощ.

Три тополі обнялися.

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Гордий птах змахнув крильми і злетів на/зустріч новим пригодам. (2) Він уважно приглядався до всього, що було внизу. (3) Птах мав (…) зір і добре бачив, як люди збивалися з ніг, поралися по городах, згрібаючи на купи сухе картоплиння та спалюючи його разом із зів’ялим листям. (4) Дим від вогнищ тягнуло в долину, але він не стелився пасмами, а зразу ж піднімався до/гори підфарбовуючи все не/баченою досі прозоро-блакитною аквареллю. (5) А небо, навпаки, залишалося високим і чистим, і в тій височині розкошланими клаптями вати плавали не/великі хмарки.


Простим є речення


варіанти відповідей

перше

друге

третє

п’яте

Запитання 6

Поширеним є речення

варіанти відповідей

Двоє музик продовжували грати.

Комплімент повинен бути щирим.

А Максим вийшов сухим із води.

Григорію закортіло скупатися.

Холод стає помітнішим і помітнішим.

Запитання 7

Простим є речення


варіанти відповідей

По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.

На узліссі і галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски та сон-трава.

Шелестить пожовкле листя, по діброві гуляють хмари.

Пам’ять могла б убити нас, коли б не мала рятівної властивості забувати.

Запитання 8

Поширеним є речення


варіанти відповідей

Хай кожен із вас заспіває.

Гостям весело.

Дідусь буде відпочивати.

Хлопець виявився не ликом шитий.

Край неба жеврів.

Запитання 9

Простим є речення


варіанти відповідей

Не доля вирішує – людина творить свою долю.

Було, мабуть, гарно: вночі випав сніг.

Світло хлюпнуло по верхівках дерев, замиготіло, застрибало по кущах.

Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється.

Запитання 10

Складним є речення



варіанти відповідей

Досвітній вогонь запали, поки ще зоря не заграла.

Сідають на озера уночі натомлені в дорозі дикі гуси.

Вітер загуляв, заблудив у полі та й пита дороги у сестри-тополі.

І від щастя, а може, від горя промінь сонячний серце пропік.

Запитання 11

Складним є речення


варіанти відповідей

Від усього на цьому світі є ліки, немає їх лише від людської глупоти.

Суворість учителя, як кажуть, корисніша за поблажливість батьків.

У житті кожен може робити добрі справи, не чекаючи на похвалу.

Навіть поважні люди, освічені й досвідчені, не завжди перші мудреці.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест