У 1932 р. Д. Іваненко і В. Гейзенберг висунули гіпотезу про нуклонну модель атомного ядра, згідно якої ядро складається з позитивно заряджених частинок - ... і частинок, які не мають заряду - ...
Нуклонним (масовим) числом А називають сумарну кількість ...(їх відкрив Е.Резерфорд у ...році) і ...(Їх відкрив Д.Чедвік у ... році)
Атом є електрично ..., тому що сумарний заряд протонів у ядрі ...сумарному заряду електронів
Кількість ... у ядрі (вона дорівнює кількості ...) позначається буквою Z
Знаючи зарядове число Z і масове число ядра атома А, можна визначити кількість ... N:...
... атомного ядра можна обчислити, знаючи заряд протона (дорівнює за модулем заряду електрона е = ...), за формулою
q = Ze
Вид атомів, який характеризується певним значенням ... числа та певним значенням ... числа , називають нуклідом AZX
Різновиди атомів того самого елемента, ядра яких містять однакове число протонів, але різну кількість нейтронів, називають...;
... хімічні елементи мають по декілька ізотопів.
У ізотопів Гідрогену 11Н, 21Н, 31Н, які називаються протій, дейтерій і тритій, однакова кількість (1) ... і різна кількість (0,1,2) ...
Сили, які діють між протонами й нейтронами в ядрі та забезпечують існування атомних ядер, називають... силами. Ці сили відносяться до ... взаємодії
Основні властивості ядерних сил:
Енергію, необхідну для повного розщеплення атомного ядра на окремі нуклони, називають ... атомного ядра Езв.
Езв = Δm⋅k, де k = ...
Маса будь-якого ядра ... від маси нуклонів, із яких це ядро складається.
Різницю маси нуклонів, із яких складається ядро, і маси ядра називають...:
Δm = (Zmp + Nmn) - mя
... можна визначити за формулою:
Езв = Δmс2 = ((Zmp + Nmn) - mя)⋅с2
Питома енергія зв'язку - це фіізична величина, яка характеризує ядро певного нукліда, і чисельно дорівнює ... зв'язку, яка припадає на ...нуклон, тобто
f = Eзв/A
Чому дорівнює питома енергію зв'язку ядра 63Li , якщо енергія зв'язку його ядра дорівнює 32 МеВ.
Визначити кількість нейтронів.
У якого елемента масове число дорівнює 20?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома