Пряма мова та діалог

Додано: 31 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 676 разів
12 запитань
Запитання 1

В якому рядку допущено пунктуаційні помилки в оформленні прямої мови

варіанти відповідей

А „Отже, тут кращі хліба, ніж під селом, – подумав сам собі, – тут, мабуть, сильніший дощ пройшов...”

Б Мельник повів сивою од років і борошна головою на розчинені двері: „Ще хтось молоти під’їхав. І ночі не доспав.”

В „А ви спробуйте заспівати колискової,” – зірвалося в мене, та господиня знизала плечима, мовляв: „Не знаю і не вмію...”

Г „Михайле, ти ще не в хаті?! – гримнув з катраги дід. – Гляди: перепаде нам обом за лебедів!”

Ґ „Не чуєш, як літо пішло нашим народом?” – дивується мати.

Запитання 2

 2. Визначте, де правильно оформлено діалог

варіанти відповідей

А „Як ти учишся, Семене?”

– „Трійки в табелі у мене...”

– „Підтягнися, так негоже!”

– „Та у п’ятій чверті, може...”



Б – Як ти учишся, Семене?

– Трійки в табелі у мене...

– Підтягнися, так негоже!

– Та у п’ятій чверті, може...



В – „Як ти учишся; Семене?” – „Трійки в табелі у мене...”

– „Підтягнися, так негоже!” – „Та у п’ятій чверті, може...”



Г – Як ти учишся, Семене? – Трійки в табелі у мене... – Підтягнися, так негоже! – Та

у п’ятій чверті, може...


Запитання 3

В якому рядку правильно оформлено цитату

варіанти відповідей

А Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє (О.Довженко).



Б „Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє”

(О.Довженко. Зачарована Десна)



В „Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє” (О.Довженко: Кіноповісті.

Оповідання. – К.: Наукова думка, 1986. – с.471).



Г „Сучасне завжди на дорозі з минулого в майбутнє” (О.Довженко. Кіноповісті.

Оповідання. К. Наукова думка, 1986. – с.471).


Запитання 4

В якому рядку схематично подано всі можливі позиції прямої мови щодо слів автора

варіанти відповідей

А „П,” – а. „П, – а, – п.” „П, – а. – П.” „П, – а: – П”. А: „П,” – а. А: „П.”


Б А: „П.” „П,” – а. „П, – а, – п.” А: „П,” – а.


В „П, – а: – П.” А: „П,” – а. „П, – а. – П.” „П,” – а. А: „П.”


Г А: „П.” – „П”. „П,” – а. „П, – а, – п.”


Запитання 5

Правильно розставлені розділові знаки в реченні

варіанти відповідей

А „Ну, з богом!”, – сказав дядько Тихін.


Б Поет підвівся з крісла й урочисто відповів: „моя перша вчителька.”


В В Україні кажуть:- „Веселка воду п’є.”

Г „От би Ніні це побачити, от би вона зраділа,” – пурхнула в моїй голові думка.


Запитання 6

В якому рядку правильно використано лапки

варіанти відповідей

А Недарма кажуть: „нема нічого стомливішого від чекання.”

Б Все росте, все рухається під синім покривом животворящої ночі, немов поспішаючи швидше вирости за ніч, поки все спить, а рано, на сході сонця вийдуть хазяйки з сіней умиватись, глянуть на розквітлі соняшники й маки, яких не торкнула ще перша бджола, і вигукнуть в зачудуванні: „Мати Божа, що сталося в городі за ніч?”


В „Ось стомлена верба, відчувши ранній спів,

Пташками, квітами і сонцем оповита,

Над ніжним гомоном немовчних ручаїв

Тінисті, лагідні схилила віти.”


Г Як гарно в світі, – „говорить сам до себе дід.”


Запитання 7

Установіть відповідність між поняттям і його визначенням

А Чуже мовлення, відтворене із збереженням

змісту, не дослівно

Б Уривок тексту, висловлювання, який

передано дослівно для підтвердження чи

заперечення власних думок

В Чуже мовлення, відтворене дослівно, із

збереженням змісту, форми та інтонації

Г Внутрішнє мовлення героя твору, передане

через авторське перевтілення

Ґ.Уривок певного тексту, твору,

висловлювання, який передано дослівно для підтвердження власних думок

1 пряма мова

2 непряма мова

3 невласна пряма

мова

4 цитата

варіанти відповідей

1А, 2Б, 3В, 4Г

1А, 2Б,3Г, 4Ґ

1Г, 2В, 3Ґ, 4А

1А, 2В, 3Г, 4Б

Запитання 8


Установіть відповідність між поняттям і його визначенням

А Уривок тексту висловлювання, який передано

дослівно для підтвердження власних чи

заперечення власних думок.

Б Чуже мовлення, відтворене дослівно, із

збереженням змісту, форми та інтонації.

В Розмова двох чи кількох осіб, відтворена дослівно.

Г Чуже мовлення, відтворене із збереженням змісту,

не дослівно.

Ґ. Власне мовлення, відтворене із збереженням

змісту, дослівно.

1 пряма мова

2 діалог

3 цитата

4 непряма мова

варіанти відповідей

1Б, 2В, 3А, 4Ґ

1А, 2Б,3В, 4Г

1Г, 2В, 3Б, 4А

1Ґ,2А, 3В, 4Б

Запитання 9

Установіть відповідність між реченнями і його характеристикою

А Олександр Довженко писав, що він син свого часу і належить сучасникам своїм.

Б І хоча порівняння місяця з дідом надто довільне, одначе Данило посміхається своїй думці: і збреде ж таке!

В „Це трави все лісові, – радісно міркував Валерик над знахідками. – В наших степах таких нема. Бач, що робить ліс!”

Г Відомий француз П’єр Буаст говорив про книги, що „найкраща книга та, яка містить найбільшу кількість істин.”

Ґ. Здається, небо перекинулося на землю, і, як кажуть у народі, залило землю блакиттю

1 пряма мова

2 непряма мова

3 невласна пряма

мова

4 цитата

варіанти відповідей

1А, 2Б,3В,4Г

1Б,2А,3В,4Ґ

1В,2А,3Б,4Г

1Г,2Ґ,3В,4А

Запитання 10

Установіть відповідність між реченням (розділові знаки пропущено) і його схемою

А Перекупка, як жар, червонолиця, стала проти сонця, бряжчить коралями та вигукує Е,е! Коралі добрі! Дивітьсяж бо, молодичко! звивається вона коло повновидої, гарної молодиці у білій сорочці і в зеленій хустці.

Б Що ж за диво снилось тобі, мила? Мені снились білії лелії... Тішся, мила, бо лелія біла квітка чистої та любої надії!

В Ой ти, дівчино, з кучерявої рути-м’яти звита та з гостролистої шавлії подумав Карпо і повернув додому.

Г Ходить гарбуз по городу, питається свого роду ой чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові?

Д Доброго ранку, Михайлику. Як ти виріс за літо – дивується й оглядає мене вчителька. Либонь, хтось тягнув за вуха вгору.

1 А: „П?”

2 „П!” – а.

3 А: „П,” – а.

4 – П! – „П...” – П!

варіанти відповідей

1Г,2В,3А.4Б

1А,2Б,3В,4Ґ

1Б,2В,3Ґ.4А

1В,2Б.3А.4Ґ

Запитання 11

З прямою мовою є речення в рядку

1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.

2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”.

3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.

4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь,” – і пішло стежиною в гості до осені.

5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.

варіанти відповідей

А 1, 2


Б 2, 4


В 1, 3


Г 3, 5


Ґ. 4, 5

Запитання 12

У якому реченні правильно розставлені розділові знаки?

варіанти відповідей

А. А слова Ушинського вималював на титулці червоним олівцем: “Якщо ви вдало виберете працю і вкладете в неї всю свою душу то щастя само знайде вас”.

Б. “Наші діти, — вчив Макаренко. — це майбутні творці історії...”

В.Його непокоїло, коли діти на питання: “Яким ти хочеш вирости?” — відповідали: “Сміливим, хоробрим, дужим”, — але майже ніхто не говорив: “Чесним і добрим”. (І. Цюпа.)


Г. “Розпрягайте, хлопці, коней, — чулося від річки, але чийсь дужий голос від крайньої хати перекривав пісню: А чи не пора дівочки,додому?”



Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест