В якому рядку допущено пунктуаційні помилки в оформленні прямої мови
2. Визначте, де правильно оформлено діалог
В якому рядку правильно оформлено цитату
В якому рядку схематично подано всі можливі позиції прямої мови щодо слів автора
Правильно розставлені розділові знаки в реченні
В якому рядку правильно використано лапки
Установіть відповідність між поняттям і його визначенням
А Чуже мовлення, відтворене із збереженням
змісту, не дослівно
Б Уривок тексту, висловлювання, який
передано дослівно для підтвердження чи
заперечення власних думок
В Чуже мовлення, відтворене дослівно, із
збереженням змісту, форми та інтонації
Г Внутрішнє мовлення героя твору, передане
через авторське перевтілення
Ґ.Уривок певного тексту, твору,
висловлювання, який передано дослівно для підтвердження власних думок
1 пряма мова
2 непряма мова
3 невласна пряма
мова
4 цитата
Установіть відповідність між поняттям і його визначенням
А Уривок тексту висловлювання, який передано
дослівно для підтвердження власних чи
заперечення власних думок.
Б Чуже мовлення, відтворене дослівно, із
збереженням змісту, форми та інтонації.
В Розмова двох чи кількох осіб, відтворена дослівно.
Г Чуже мовлення, відтворене із збереженням змісту,
не дослівно.
Ґ. Власне мовлення, відтворене із збереженням
змісту, дослівно.
1 пряма мова
2 діалог
3 цитата
4 непряма мова
Установіть відповідність між реченнями і його характеристикою
А Олександр Довженко писав, що він син свого часу і належить сучасникам своїм.
Б І хоча порівняння місяця з дідом надто довільне, одначе Данило посміхається своїй думці: і збреде ж таке!
В „Це трави все лісові, – радісно міркував Валерик над знахідками. – В наших степах таких нема. Бач, що робить ліс!”
Г Відомий француз П’єр Буаст говорив про книги, що „найкраща книга та, яка містить найбільшу кількість істин.”
Ґ. Здається, небо перекинулося на землю, і, як кажуть у народі, залило землю блакиттю
1 пряма мова
2 непряма мова
3 невласна пряма
мова
4 цитата
Установіть відповідність між реченням (розділові знаки пропущено) і його схемою
А Перекупка, як жар, червонолиця, стала проти сонця, бряжчить коралями та вигукує Е,е! Коралі добрі! Дивітьсяж бо, молодичко! звивається вона коло повновидої, гарної молодиці у білій сорочці і в зеленій хустці.
Б Що ж за диво снилось тобі, мила? Мені снились білії лелії... Тішся, мила, бо лелія біла квітка чистої та любої надії!
В Ой ти, дівчино, з кучерявої рути-м’яти звита та з гостролистої шавлії подумав Карпо і повернув додому.
Г Ходить гарбуз по городу, питається свого роду ой чи живі, чи здорові всі родичі гарбузові?
Д Доброго ранку, Михайлику. Як ти виріс за літо – дивується й оглядає мене вчителька. Либонь, хтось тягнув за вуха вгору.
1 А: „П?”
2 „П!” – а.
3 А: „П,” – а.
4 – П! – „П...” – П!
З прямою мовою є речення в рядку
1. Вітряки продрімали переднівок і не помітили, як від них почало відходити літо.
2. Прокинувшись, вони перелякано, мов діти, замахали руками: „Куди ж ви, мамо?! Не покидайте нас. Побули з житечком, побудьте і з соняшниками”.
3. За сумом дальніх стернищ, в іконостасах соняшників, на мить зупинилося літо, поправило злинялу хустку, серп загойдався на його плечі, і посміхнулось чи всьому світу, чи тільки вітрякам.
4. „Працюйте, діти, не лінуйтесь,” – і пішло стежиною в гості до осені.
5. Застогнали вітряки, вхопилися руками за приполи вітру та й почали перемелювати свій смуток людям на борошно.
У якому реченні правильно розставлені розділові знаки?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома