Психолого-педагогічні особливості розвитку особистості

Додано: 25 травня 2020
Предмет: Природничі науки, 11 клас
Тест виконано: 164 рази
30 запитань
Запитання 1

Предметом психології є:

варіанти відповідей

розвиток емоцій і почуттів;

розвиток і прояви психічних явищ;

закономірності розвитку і проявів психічних явищ та їх механізмів

Запитання 2

«Пізнання»: − це:

варіанти відповідей

відображення в мозку людини окремих властивостей предметів і явищ об’єктивного світу внаслідок їх безпосереднього впливу на органи чуття;

система ідей, принципів, законів, норм оцінок, що регулюють стосунки між людьми;

процес цілеспрямованого відображення об’єктивної реальності у свідомості людей.

Запитання 3

«Вміння» − це:

варіанти відповідей

свідома активність, що виявляється в системі дій, спрямованих на досягнення поставленої мети;

готовність людини успішно виконувати певну діяльність, що ґрунтується на знаннях і навичках;

часткова автоматизація виконання і регулювання доцільних рухів.

Запитання 4

«Творчість» − це:

варіанти відповідей

продуктивна людська діяльність, здатна породжувати якісно нові матеріальні та духовні цінності суспільного значення;

рівень розвитку здібностей, який виявляється в діяльності людини, спрямованій на відтворення вже відомих зразків матеріальної та духовної культури;

прагнення досягти мети того рівня складності, на яку людина вважає себе здатною.

Запитання 5

Стан надмірного та довготривалого психічного напруження, яке виникає в людини, якщо її нервова система отримує значне емоційне перевантаження – це …

варіанти відповідей

нудьга;

стрес;

депресія;

 горе.

Запитання 6

Творча уява характеризується побудовою:

варіанти відповідей

нових образів на основі їх словесного опису;

тих образів, які раніше не уявлялись людиною;

образів нових, оригінальних об’єктів на основі попереднього досвіду.

Запитання 7

Комунікативна сторона спілкування – це:

варіанти відповідей

обмін інформацією;


взаємодія;

сприймання один одного.

Запитання 8

Сучасна психологія – це наука про:

варіанти відповідей

душу;

стани свідомості;

закономірності розвитку та функціонування психіки.

Запитання 9

Про яку властивість уваги йде мова у вислові: «Марійка з таким захопленням читала книжку, що й не почула, як мама повернулася додому та покликала обідати»

варіанти відповідей

концентрація уваги;

розподіл уваги;

переключення уваги.

Запитання 10

Функціональна спеціалізація лівої півкулі головного мозку:

варіанти відповідей

основний центр мови, аналітична діяльність, відповідає за логічне мислення людини; розподіл об’єктів за класами та категоріями, здатність організовувати інформацію у логічні схеми та системи;

орієнтація у просторі; центри, що визначають музикальність (сприйняття музики), розуміння мови, просторове уявлення (скульптура, сприйняття художніх творів, живопису, фантазія); образне сприйняття навколишнього середовища на основі минулого досвіду.

Запитання 11

Загальною характеристикою пізнавальних можливостей людини є:

варіанти відповідей

розум;

освіченість;

свідомість;

 мислення.

Запитання 12

Характер людини проявляється у:

варіанти відповідей

ставленні до себе;

ставленні до інших людей;

ставленні до праці;

всі відповіді правильні.

Запитання 13

У наведеномунижче списку визначте прізвища психологів:

варіанти відповідей

І. Котляревський

Ф. Шаляпін;

А. Маслоу;

Л. Виготський;

І. Піддубний;

А. Вустер.

Запитання 14

Як називається спілкування, що здійснюється за допомогою мови та мовлення:

варіанти відповідей

вербальне;

невербальне;

емоційне;

ефективне.

Запитання 15

Оберіть із нижчезазначених характеристик ті, що відносяться до креативності:

варіанти відповідей

продуктивність;

оригінальність;

міцність;

гнучкість;

системність;

порядність.

Запитання 16

Абстрагування – це:

варіанти відповідей

поділ у думках складного об’єкта на окремі частини;

миттєве усвідомлення розв’язання проблеми;

уявне відокремлення властивостей предмета від ознак;

розумова операція, яка спеціалізується на визна ченні подібності;

відмінності між об’єктами.

Запитання 17

Як називається набута форма поведінки, що проявляється в автоматизованому способі виконання дій, ґрунтується на умовних зв'язках і формується шляхом набуття індивідуального досвіду у процесі виконання певних вправ:

варіанти відповідей

інстинкти;

навички;

інтелектуальна поведінка;

пригадування.

Запитання 18

Як називається такий принцип навчання – навчання здійснюється успішніше, якщо ґрунтується на безпосередньому спостереженні та вивченні предметів, явищ та подій?


варіанти відповідей

а) наочності;

міцності;

систематичності та послідовності;

досяжності.

свідомості й активності;

Запитання 19

Визначте чотири основні параметри креативності за Гілфордом:

варіанти відповідей

оригінальність;

продуктивність;

занадто високий рівень інтелекту;

гнучкість;

здатність до аналізу та синтезу інформації;

здатність удосконалювати об’єкт шляхом додавання деталей;

здатність усвідомлювати проблеми та протиріччя;

здатність привносити дещо нове у досвід.

Запитання 20

Виділення універсальної творчої здібності, що називається креативністю, пов’язано з ім’ям:

варіанти відповідей

Розенцвейга;

Гілфорда;

Маслоу;

Торренса.

Запитання 21

Здатність утримувати у фокусі уваги одночасно декілька об’єктів виступає характеристикою:

варіанти відповідей

розподілу уваги;

переключення уваги;

персеверації;

 об’єму уваги.

Запитання 22

Відносно стійка структура здібностей, в основі якої лежать як свідомі, так і несвідомі процеси, що забезпечують переробку різноманітної інформації та її усвідомлену оцінку називається:

варіанти відповідей

інтелектом;

сприйняттям;

характером;

темпераментом.

Запитання 23

Визначте три сторони, які виділяють у процесі спілкування:

варіанти відповідей

інтелектуальна;

інтерактивну;

комунікативну;

психологічна;

перцептивна.

Запитання 24

Вільно оперувати цифрами, математичними формулами у межах формальної логіки та раніше засвоєних правил людині дозволяє:

варіанти відповідей

робота лівої півкулі головного мозку;

робота правої півкулі головного мозку.

Запитання 25

Індивідуальне поєднання стійких психічних особливостей людини, що обумовлює типовий для даної особистості спосіб поведінки за певних життєвих умов і обставин називається:

варіанти відповідей

здібностями;

мотивами;

темпераментом;

характером.

Запитання 26

За тривалістю зберігання інформації виділяють такі види пам’яті:

варіанти відповідей

довільна;

оперативна;

образна;

рухова.

Запитання 27

Уміє розподіляти увагу той, хто:

варіанти відповідей

може одночасно виконувати декілька справ;

може тривалий час аналізувати якийсь об’єкт;

швидко переходить від виконання однієї справи до іншої;

 всі відповіді правильні.

Запитання 28

До видів мислення належать:

варіанти відповідей

абстрагування;

наочно-дійове;

умовиводи;

всі відповіді правильні.

Запитання 29

Творчі особистості характеризуються:

варіанти відповідей

конформізмом;

швидким включенням у соціальну групу;

чітко встановленими уявленнями про життя в суспільстві;

особливим баченням ситуації.

Запитання 30

На розвиток особистості впливають:

варіанти відповідей

суспільні умови життя;

навчання і виховання;

генотип людини;

всі відповіді правильні.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест