ПУНКТУАЦІЯ. Варіант 3

Додано: 14 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: ПУНКТУАЦІЯ. Варіант 3
Тест виконано: 78 разів
24 запитання
Запитання 1

Яке правило про пунктуацію однорідних членів речення сформульовано неточно?


варіанти відповідей

Якщо узагальнююче слово стоїть після однорідних членів речення, то після нього ставиться тире.

Перед словами а саме, як-от, наприклад, що стоять після узагальню­ючого слова, ставиться кома, а після них — двокрапка.

Після узагальнюючого слова перед однорідними членами речення ста­виться двокрапка.

Перед однорідними членами, вираженими власними іменами осіб або іншими власними назвами, якщо їм передує спільна для них прикладка, двокрапка не ставиться.

Якщо перед однорідними членами речення стоїть узагальнююче слово, а після них речення продовжується, то після однорідних членів речення ставиться тире.

Запитання 2

У якому реченні перед порівняльним сполучником наче треба поставити кому?

варіанти відповідей

Весна була для нього наче сонце.

Зорі між дрібними хмарами наче таночки заводять.

Малі діти грілися на весняному сонці й голосно щебетали наче пташки.

Він наче знепритомнів.

Горпина наче й не чула його слів.

Запитання 3

З'ясуйте, в якому реченні з прямою мовою допущено пунктуаційну помилку.

варіанти відповідей

Мовили пращури: «Мудрість не в словах, а в діяннях».

«А, всі ви скептики» — відмахнулась Вірунька Івановою примовкою.

«А як ти думаєш, — зазираючи в очі, нахилився над ним Ничиталкж. — Хто такі генії?»

«Слухай, Семене, — кажу йому, — чого ти через Гімалаї летів сюди?».

«Гарний хлопець! Добра дитина! Золоте серце!» — шептала сама до се­бе тітка Антося.



Запитання 4

У якому складному безсполучниковому реченні допущено пунктуаційну помилку?


варіанти відповідей

Я знаю: того місця не візьме.

Добре послужила нам старая сила: утікала від нас шляхта, штани погу­била.

Уподібнюйся пальмі: з міцно стиснутим скелею корінням вона прекрасно здіймається догори.

Жайворонки дзвенять у синьому небі: пшениця колосом шумить на по­лях від Полісся до Приазов'я.

Неук має велику перевагу перед освіченою людиною: він завжди за­доволений собою.

Запитання 5

Вкажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку.


варіанти відповідей

Важко переоцінити значення того, що вже в роки дитинства усвідомлює свої творчі сили і здібності.

Всі кому дорога була воля, відчули смертельну небезпеку, що знову на­висла над батьківщиною.

Чи знайоме вам почуття нудьги за рідною країною, яким обкипає серце від перебування на чужині?

Не скрізь повинен брати гору практицизм, особливо той, що висотує з нас душевність.

Справжня любов народжується тільки в серці, яке пережило турботу про долю іншої людини.

Запитання 6

З'ясуйте, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку при виокремленні прикладки.


варіанти відповідей

Я чув її, ту мову чарівну, і серце рветься ще її почути.

Тернистим і нелегким був шлях Марії Заньковецької, української актри­си на сцену.

Темна нічка — рідна мати — вміє добре колихати.

Людина високогуманна, Сошенко з величезним довір'ям ставився до Шевченка.

Нам, хліборобам, що з мечем почати?

Запитання 7

Укажіть умову відокремлення ДЗ в реченні. Схвильована словами Івана, Оксана мовчала.


варіанти відповідей

Позиція по відношенню до означуваного слова.

Ускладнення основного змісту причиновим значенням.

Синтаксична несполучність з означуваним словом.

Сусідство з іншими відокремленими членами.

Ступінь поширеності іншими членами речення.

Запитання 8

У якому реченні допущено помилку при виокремленні порівняль­ного звороту?

варіанти відповідей

Це струнке і гнучке слово п'янить мене, мов пісня, мов золота струна, що бринить в морозному повітрі.

Невістка як з хреста знята.

Пучечки соснових гілок стелились на небі як дороге гаптування на бла­китному шовку.

Я сьогодні розумію це як виклик долі.

Веселі, сині, як небо, очі світились привітно і ласкаво.

Запитання 9

З'ясуйте, у якому реченні допущено помилку при відокремленні уточнюючих обставин.


варіанти відповідей

Та зараз, цієї пізньої пори, в лугах усю калину вже зірвано — стоять го­лі кущі, з яких листя пооблітало.

А за селом на високому горбі, оточена з усіх боків молодою паростю лі­сів, височіє братська могила.

Коло гаю в чистім полі, на самій могилі, дві тополі високії — одна одну хилить.

Се було літом, саме у жнива.

Повставали раненько, до схід сонця.

Запитання 10

Вкажіть, у якому складносурядному реченні допущено пунктуаційну помилку.


варіанти відповідей

Отак би тут стоять години цілі і слухать мову птиць, лугів, дібров.

Сіножаті скосяться і пшениця вижнеться, листячком засиплються всі сади.

У вікна дивиться степ, і все спливає, як безконечне море.

Пройшла гроза, і ніч промчала, і знову день шумить кругом.

Тебе утрачу — і сама загину.

Запитання 11

У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?


варіанти відповідей

У неділю опівдні насунулись хмари, заблискала блис­кавка, пішов чималий густий літній дощ.

Був теплий день світилася весна.

На поле синєє вечірній впав туман, над річкою пливуть його мінливі хви­лі.

А вечір, мов чарівне решето, сіє і сіє звідусіль то перші шматки пісень, то жіноче цокотання.

Темний осінній вечір стоїть за вікнами й шкрябається в шибки дрібни­ми крапельками дощу.

Запитання 12

Укажіть, в якому реченні допущено пунктуаційну помилку.


варіанти відповідей

Лопухи, почувши холодок, настовбурчилися, тихо зарипіли, випростовуючись, і теж запахли.

Гойдаючись, тіні в годині вечірній з промінням сріблястим свавільно злились і, хвильку побувши у дружбі невірній, безжурно і легко навік роз­нялись.

Людина! Це ж слово! Його треба завжди, стоячи, говорити і кашкета скидати.

Підеш собі, зажурившись, гаєм по долині.

Воюючи, та командуючи, Черниш водночас невтомно вчився.

Запитання 13

Яка з названих умов відокремлення означень є неправильною?

варіанти відповідей

Відокремлюються означення, виражені прикметником чи дієприкметни­ком із залежними від них словами, якщо вони дистантно розміщені щодо означуваного слова.

Означення, що відносяться до особових займенників, відокремлюються в будь-якій позиції.

Відокремлюються постпозитивні означення при наявності означень пе­ред означуваним словом.

Завжди відокремлюються означення, виражені дієприкметниковими зворотами.

Відокремлюються постпозитивні означення, виражені дієприкметнико­вим чи прикметниковим зворотом.

Запитання 14

У якому реченні допущено помилку при відокремленні додатків?


варіанти відповідей

На його дворі, замість похилої хатини, стояв веселий будинок.

Пахне грибами й медом, вогкістю пахне тією, що опріч назви осінь не­ має імені їй.

Всі, за винятком Бойчука, здивовано дивилися на свого шкіпера.

Більш жодного звуку не донеслося, крім повівання пахучого повітря в розквітленому гіллі саду.

У нашій лоцманській слободі, замість тополь, край шляху виросли щогли, вищі за всяку тополю.

Запитання 15

З'ясуйте, в якому реченні допущено помилку при виокремленні вставного слова.


варіанти відповідей

А єдиних слів, на жаль було не сказано.

Зрештою, щастя — це найвищий тонус душі.

Як відомо, однією з найважливіших ланок у духовному житті кожної на­ції є видання книг.

Досі дні стояли теплі, сонячні, а сьогодні, мов на гріх, задощило.

Словом, я до безумства люблю небо, трави, зорі, задумливі береги, ніжні осінні ранки.

Запитання 16

У якому складносурядному реченні неправильно розставлено розділові знаки?


варіанти відповідей

Хай вітер знамена колише й співають в садах солов'ї.

Я заздрю тим, хто впав на півдорозі, але не втратив прагнення й на мить.

Лиш гул од копит степом котився та хліба шелестіли.

Яке високе блакитне небо у нас над головою, і які чудові пісні дзвенять нині по всій нашій землі!

Хто ж дочекається в новому році жнива і хто привезе на вітряк зерно?

Запитання 17

Вкажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку.

варіанти відповідей

Наша з вами місія, дорогий друже, — пробудити, утвердити, виховати любов до слова.

Слався од краю до краю, Вітчизно, слався садами, піснями лунай!

Зустрівшись тут несподівано, хлопці зніяковіли і, привітавшись, зайшли до хати разом.

Не помічені юним гвардійцем, ми зупинились поблизу, і стримуючи ус­мішку, теж стали слухати.

Положивши перо, одкинувшись на спинку стільця, він став перепочивати.

Запитання 18

З'ясуйте, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку.

варіанти відповідей

Коли зграя залетить далеко, і коли в тумані стане тихо, я послухаю, що робиться попереду.

Посеред майдану, де мене поза ту ніч лишили радисти, я зупинився, не знаючи, куди його податися.

Як ми тоді не відали про те, чого старий ловив тремтячими руками секунди крильце золоте.

Тепліше стає на серці, коли бачиш, що є добрі люди, які дбають про тебе.

Ніхто не знає, де вони зимують зиму, де ховаються від лютих буранів.

Запитання 19

Вкажіть умову відокремлення означення у реченні.

Нещасливий в особистому житті, Шевченко найвищу і найчистішу красу світу бачив у жінці, в матері.


варіанти відповідей

Ступінь поширеності означуваного слова іншими членами речення.

Синтаксична несполучуваність із займенником.

Ускладнення основного змісту причиновим значенням.

Постпозиція щодо означуваного слова.

Уточнюючий характер означення.

Запитання 20

У якому реченні з однорідними членами допущено пунктуаційну помилку?

варіанти відповідей

Уміння чітко мислити - ось що дає змогу людині стисло і небагатослівне висловити думки.

Всі опери М.Лисенка: «Чорноморці», «Різдвяна ніч» написані на лібрето М. Старицького.

У неї було все: багатство і дивовижна врода.

І піч, і комин, і лави, і стіл, і колиска — все на сво­їм місці, як у кожнім житлі людськім.

І на тім рушникові оживе все знайоме до болю: і дитинство, й розлука, й твоя материнська любов.

Запитання 21

У якому безсполучниковому складному реченні на місці риски треба поставити двокрапку?

варіанти відповідей

Защебетав соловейко / пішла луна гаєм; червоніє за горою, плугатар співає.

У товаристві лад / усяк тому рад.

Дружба — як дзеркало / розіб'єш — не складеш.

Продають / хвалять, купують / гудять.

Рада б зірка зійти / чорна хмара заступає.

Запитання 22

З'ясуйте, у якому безсполучниковому складному реченні допущено пунктуаційну помилку.

варіанти відповідей

Уночі палало село, з неба злякано дивився вниз поблідлий місяць.

Полум'я ж росло, вітер грався ним, місяць з жахом тікав серед хмар.

Не змогли нас супостати взяти в кайдани свої, ми бороним наші хати, наші тихії гаї.

Уже схопилось із неба сонце, заглянув місяць у моє віконце.

У долині село лежить, понад селом туман дрижить.

Запитання 23

Вкажіть, у якому реченні допущено пунктуаційну помилку.

варіанти відповідей

Я певен, що все буде добре: дивись, народ у нас, як на підбір.

Я певний: кожен справді народний співець викликає пошану до себе не тільки серед земляків.

Але, я думаю, найбільш на Україну тягли його відтіль ті струни потайні.

Певно се країна світла та злотистої блакиті, певно тут не чули зроду, що бува негода в світі.

Очевидячки, се питання усіх цікавило.

Запитання 24

У якому реченні допущено пунктуаційну помилку при відокремленні означень?


варіанти відповідей

Я люблю українське село, повне шуму, повне дум.

Оповитий тишею степ дихав пахощами росяних трав.

Втомлена вона заснула, голову поклавши на камінь.

Жовто помальовані парти, зсунуті в кутку докупи, були покриті пилом.

Тепла ніч, наповнена степовими пахощами, пропливла над Асканією.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест