Підготовка до ЗНО " Синтаксис" №1

Додано: 3 листопада 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 301 раз
12 запитань
Запитання 1

4. Граматично НЕПРАВИЛЬНЕ продовження речення «Добираючи збалансовану дієту,..» наведено в рядку


варіанти відповідей

А ураховуйте користь її не лише для вашого тіла, а й для розуму.


Б переконайтеся, що отримаєте достатню кількість необхідних білків.

В правильне харчування буде корисним для вашого здоров’я загалом.

Г до свого раціону додайте овочі й фрукти, багаті на клітковину.

Запитання 2

Складним є речення


варіанти відповідей

А Від усього на цьому світі є ліки, немає їх лише від людської глупоти.

Б Суворість учителя, як кажуть, корисніша за поблажливість батьків.

В У житті кожен може робити добрі справи, не чекаючи на похвалу.

Г Навіть поважні люди, освічені й досвідчені, не завжди перші мудреці.

Запитання 3

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Щоб … впоратися з контрольними завданнями, не полінуйтеся ... підручник і повторити матеріал, зосередившись на … з правил. Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків


варіанти відповідей

А удачно, розгорнути, винятках

Б успішно, відкрити, виключеннях

В успішно, розгорнути, виключеннях

Г удачно, відкрити, виключеннях

Д успішно, розгорнути, винятках

Запитання 4

 Граматичну помилку щодо вживання однорідних членів допущено в реченні


варіанти відповідей

А На території парку не можна розпалювати багаття й викидати сміття.

Б У музеї просимо залишити зайві речі в гардеробі й одягнути чохли на взуття

В У громадському транспорті не притуляйтеся до дверей і тримайтеся за поручні.

Г На стоянці дозволено паркувати автівки й залишати скутери й велосипеди.

Д У супермаркеті суворо заборонено саджати й катати дітей у візках для покупок.

Запитання 5

Форму наказового способу дієслова вжито в реченні


варіанти відповідей

А Пропонуємо простий рецепт картоплі по-селянськи: потрібні продукти завжди є в кожній оселі.

Б Спробуйте приготувати цю апетитну страву вдома й насолоджуйтеся її смаком разом з рідними!

В Картоплю треба почистити, промити й добре просушити, потім нарізати на поздовжні шматки.

Г Додаємо олію, сіль, перець, збір сушених італійських трав, усе добре перемішуємо, викладаємо на застелений папером лист.

Д Випікати потрібно в духовій шафі хвилин 30–40 за температури 180–200 ƕС до золотистого кольору.

Запитання 6

Граматичну помилку допущено в реченні


варіанти відповідей

А Чарівна Ай-Петрі нагадує зуби велетенського дракона.

Б Витягнута з півночі на південь, Чилі схожа на смугу.

В Огайо ввійшов до складу США в березні 1803 року.

Г Міссісіпі з’єднана каналами з багатьма озерами.

Д Цієї весни затишний Тбілісі радо зустрічав туристів.

Запитання 7

 Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Усі знайомі Катерини Білокур зауважують,(1) що мисткиня була мовчазною,(2) секретами майстерності не ділилася,(3) свою творчу лабораторію приховувала від стороннього ока:(4) певно,(5) десь інтуїтивно відчувала,(6) що їй дано бачення природи,(7) не підвладне нікому іншому. НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

А коми 1, 6 – перед підрядними частинами складного речення

Б коми 2, 3 – при однорідних членах речення

В двокрапка 4 – при узагальнювальному слові

Г кома 5 – при вставному слові

Д кома 7 – при відокремленому означенні

Запитання 8

Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Довгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.

Б Налякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів.

В Дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає

Г Люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві. 

Запитання 9

 Прочитайте речення. Хмари(1) що з’явилися потім(2) було послано для того(3) щоб підкреслити бліду(4) трохи вицвілу за день синяву неба(5) і щоб розсіювати на землю вечірнє сяйво. Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ


варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

Запитання 10

Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею, …» додати


варіанти відповідей

А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г наші знання з історії були дуже доречними.

Д це чудова можливість поринути в минуле.

Запитання 11

Потребує редагування речення


варіанти відповідей

А

Щоб оглянути якнайбільше пам’ятних місць Харкова, заздалегідь знайдіть та ознайомтеся з переліком екскурсій.


Б

Під’їхавши до Кам’янця, ми побачили обриси середньовічного міста й почули шум сучасної автостради.

В

У кожному екскурсійному бюро Львова з гостями міста працюють досвідчені та комунікабельні гіди.

Г

Екскурсоводи розкажуть про музеї Переяслава-Хмельницького німецькою, польською та іспанською мовами.

Запитання 12

Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні

.

варіанти відповідей

А

До кімнати весело вбігли близнюки, які міцно трималися за руки.

Б

Угорі тужливо озвалися журавлі, які вже взяли літо на свої крила.

В

До годівниці прибігала сарна, яка потоваришувала з нашим козеням.

Г

Мою увагу привернули комахи, що яскраво світилися серед трав.

Д

Надвечір ожили яскраві квіти, що прив’яли за день на сонці.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест