РЕАЛІЗМ.УКРАНСЬКА ЛІТЕРАТУРА ІІ пол. ХІХ ст.Іван НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ, Панас МИРНИЙ

Додано: 14 жовтня
Предмет: Українська література, 11 клас
24 запитання
Запитання 1

Характерні ознаки реалізму як літературно-художнього напряму

варіанти відповідей

музичність і нечіткість смислу фрази, широке використання звукопису, навіювання певного настрою

наявність героя - носія однієї домінуючої пристрасті

правдоподібне зображення життя людини та суспільства,аналіз законів суспільного розвитку

порушення всіх норм і правил, герой - самотній бунтівник

Запитання 2

До письменників-реалістів належать усі,окрім

варіанти відповідей

Т.Шевченко

М.Коцюбинський

Марко Вовчок

Панас Мирний

І.Франко

І.Нечуй-Левицький

Запитання 3

До ознак реалізму підходить усе, окрім

варіанти відповідей

проблеми відносин людини й суспільного середовища

наслідування дійсності

ідеалізація героя

докладне вивчення та змалювання людської душі

розповідь від третьої особи

розлогі портрети, пейзажі

Запитання 4

Оберіть правильні твердження

варіанти відповідей

реалізм - повна протилежність романтизму

на кожну тезу романтизму реалізм має протитезу

реалісти ніколи не концентрували увагу на впливі соціально-економічних обставин на формування характеру героя

реалізму не властиві раціоналізм та життєподібність

прихильники реалістичного методу ,окрім розуму ,покладаються на інтуїцію

Запитання 5

І.Франко назвав повість "Кайдашева сім'я"

варіанти відповідей

всеобіймаючим оком Правобережної України

найкращою оздобою українського письменства

ареною людських пристрастей

широким та вільним розмахом думки

світлою квіткою народної прози

Запитання 6

Кайдашиха помила по лікті руки й кинулася зі злістю на діжу, як на свого ворога. Тісто в діжі аж запищало і неначе заплямкало губами під її руками. Мелашка знала, що не вгодила свекрусі, і стояла ні в сих ні в тих серед хати та дивилась на замазані руки

В уривку використано

варіанти відповідей

фразеологізм і синекдоху

порівняння та літоту

персоніфікацію й оксиморон

порівняння і фразеологізм

гіперболу й алегорію

Запитання 7

Не чорна хмара із синього моря наступала, то виступала Мотря з Карпом з-за своєї хати до тину. Не сиза хмара над дібровою вставала, то наближалася до тину стара видроока Кайдашиха, а за нею вибігла з хати Мелашка з Лавріном, а за ними повибігали всі діти.

У цьому уривку комічний ефект досягається через

варіанти відповідей

надуживання старослов'янізмів в описі побутової сцени

надмірне використання зниженої лексики

змішування стилів - високого епічного з побутовим

гротескні характеристики членів родини

Запитання 8

До композиційних особливостей повісті "Кайдашева сім'я" не належить

варіанти відповідей

поділ твору на дев'ять частин

нагнітання сцен сварок, колізій

розкриття характерів героїв через діалоги

розгортання подій переважно в одному селі

детальний опис весілля Карпа й Лавріна

Запитання 9

Розповідь візника про місцевого розбійника Василя Гнидку стала основою для твору

варіанти відповідей

Панаса Рудченка

Івана Тобілевича

Івана Нечуя-Левицького

Олександра Кандиби

Павла Губенка

Запитання 10

«Вона довго терлась коло панів і набралась од їх трохи панства» – сказано про героїню, яка

варіанти відповідей

захоплена музикою, потребувала спокою і гармонії в стосунках

докоряла синові, що той, замість роботи, грає на сопілці


їдучи на оглядини, виставляла напоказ нові жовті чоботи

таємно від чоловіка пообіцяла гетьманові видати за нього доньку

з чоловіком вибирала хрещених батьків для ще не народжених онуків


Запитання 11

Завдання 6 з 30

«Тобі потрібно розширити горизонт і поглянути на життя, яким воно є, а не в ізольованому фокусі – розбишацтві. Автор повинен не з розбійницького притону дивитися на світ, а, навпаки, – зі світової точки на розбійницький притон», – писав брат у листі до

варіанти відповідей

Івана Нечуя-Левицького

Михайла Коцюбинського

Івана Карпенка-Карого

Панаса Мирного

Пантелеймона Куліша


Запитання 12

Як же дійшов до літ та убрався у силу, - біда з ним та й годі! Високого зросту, бравий, широкоплечий, як із заліза збитий, а до того ще меткий, як заєць, співун-реготун...

У цьому уривку описано

варіанти відповідей

Чіпку Варениченка

Василя Семеновича Польського

Тимофія Лушню

Максима Гудзя

Грицька Чупруненка

Запитання 13

"Будинок з багатьма прибудовами і надбудовами"- цю характеристику роману дано за

варіанти відповідей

широку тематику

розмаїтість ідей

складну композицію

багатосюжетність

жанрові особливості

Запитання 14

Пуста городина, лихий тин, криві ворота, необмазана хата... кинулись в вічі й образили Грицькову хазяйливу натуру... Він з докором і разом з жалем дивився на Чіпчине добро...

- Господи Боже! Доживеться ж чоловік от до сього? А все - своя воля...

У виділених в уривку словах ідеться про


варіанти відповідей

волю після скасування кріпосного права

причину деградації Чіпки, його слабку силу волі

звільнення Чіпки на волю після перебування в чорній

дворічну працю на пана після оголошення волі кріпакам

наслідки залежності кріпаків і волі козаків

Запитання 15

Представником чиновництва в романі Панаса Мирного є

варіанти відповідей

Порох

Грицько Чупруненко

Максим Гудзь

Кряжов

Остап Хрущ

Запитання 16

Підсилює важкий психологічний стан героя пейзаж у варіанті

варіанти відповідей

Надворі весна вповні. Куди не глянь- скрізь розвернулося, розпустилося, зацвіло пишним цвітом. Ясне сонце, тепле й приязне, ще не вспіло наложити палючих слідів на землю.

Одходячи на спокій, сонце обдало землю блискучим промінням; земля на прощання усміхнулась - і потемніла. Спустилася ніч; викликала собі на втіху зорі; викотився з-за гаю місяць - і став оглядати околицю...

Тим часом - світ, як день, тільки сонце щось забарилося... Закрасивши увесь східень палко рожевим цвітом, воно ще не рушало з гори, ще не блиснуло ні одним променем над землею...

Сонце дедалі все вище та вище підпливало. Перше ж так гарно сяяло та гріло, а це вже стало пекти-палити, аж дід прокинувся...

Осіннє сонце сідало в хмари.Прощаючись із землею, заливало хмари й землю огняним світлом. Як кров, червонів захід сонця і заглядав своїми червоними очима крізь побиті шибки у Чіпчину хату.

Запитання 17

Події в романі "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" розвиваються в такій послідовності:

варіанти відповідей

Максим Гудзь у москалях - арешт Чіпки й дорога на Сибір - одруження Чіпки з Галею - смерть баби Оришки

арешт Чіпки й дорога на Сибір - смерть баби Оришки - одруження Чіпки з Галею - Максим Гудзь у москалях

Максим Гудзь у москалях - смерть баби Оришки - одруження Чіпки з Галею - арешт Чіпки й дорога на Сибір

смерть баби Оришки - Максим Гудзь у москалях - одруження Чіпки з Галею - арешт Чіпки й дорога на Сибір

смерть баби Оришки - арешт Чіпки й дорога на Сибір - одруження Чіпки з Галею - Максим Гудзь у москалях

Запитання 18

Події в повісті "Кайдашева сім'я" розгортаються в такій послідовності:

варіанти відповідей

одруження Лавріна - одруження Карпа - смерть Кайдаша - всихання груші

смерть Кайдаша - всихання груші -одруження Лавріна -одруження Карпа

одруження Карпа -одруження Лавріна - смерть Кайдаша - всихання груші

одруження Карпа -одруження Лавріна - всихання груші -смерть Кайдаша

всихання груші - одруження Карпа - смерть Кайдаша -одруження Лавріна

Запитання 19

Темою повісті "Кайдашева сім'я" є зображення:

варіанти відповідей

життя нетипової для України селянської родини

Життя українського села в пореформену добу на прикладі однієї родини

родинних перипетій в українському селі в добу кріпацтва

сімейного селянського побуту до закріпачення українських земель

життя селянської родини як зразка сім'ї з патріархальним устроєм

Запитання 20

Роман „Хіба ревуть воли, як ясла повні?” братів Радченків за жанровою спрямованістю є..

варіанти відповідей

 Соціально-психологічним

 Соціально-побутовим

 Історико-психологічним

 Історико-філософським

історичним

Запитання 21

«Кайдашева сім’я» –  зразок

варіанти відповідей

 реалістичної соціально-побутової повісті-хроніки

  пригодницької повісті 

соціально-гумористичної повісті 

  драматичної повісті

Запитання 22

Воли – образ, який символізує:

варіанти відповідей

 впертість і неосвіченість селян

працьовитість селян

 жорстокість панів польських та москалів

 уярмлене селянство

Запитання 23

Назва твору "Хіба ревуть воли, як ясла повні" - перефразований вислів

варіанти відповідей

Шекспіра

 Білецького

Івана Білика

з Корану

з Біблії

Запитання 24

У творі "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" НЕ порушено проблеми

варіанти відповідей

 батьків і дітей

 патріотизму

 виховання


авторитету в громаді та самореалізації

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест