Робота з літературним твором Десанка Максимович " ПЕРСТЕНЬ НА МОРСЬКОМУ ДНІ "

Додано: 11 травня 2020
Предмет: Літературне читання, 4 клас
Тест виконано: 403 рази
9 запитань
Запитання 1

Прочитайте текст твору,визначити його жанр

ПЕРСТЕНЬ НА МОРСЬКОМУ ДНІ

  Одна дівчинка загубила золотий перстень, який їй лишився від матусі. Саме тоді, коли хотіла вона набрати води у пригорщу, пустунка-хвиля зняла перстень з руки. Бідолашна дівчинка крізь сльози почала благати хвилю повернути їй перстень.

 Її плач почув старий морський їжак. Стало йому шкода малої. Швидко, мов камінчик, скотився на морське дно шукати перстня.

  Спочатку зазирнув їжак у червоне місто коралів. У коралових листочках, наче в кімнатках, жили мешканці цього міста. Морський їжак розповів їм про дівчинку. Просив принести йому перстень, якщо він опинився в їхніх володіннях.

  Потім їжак відвідав країну губок. Мов різноколірні гнізда, лежали губки, прикріплені до морського дна. Їжак і тут попросив пошукати золоту дрібничку милої дівчинки.

  Далі їжак забрів у країну, де жили морські анемони — напівтварини-напівквіти. З вигляду вони схожі на звичайні польові анемони, але харчуються дрібними тваринками, червами й рибками. Їм він теж сказав про загублений перстень.

 Натрапив він і на землю морських павуків. Кожен павук носив на плечах невеличкий кіш, у якому жили інші тварини. ( Тільки-но почули павуки, що дівчинка загубила перстень, одразу ж розповзлися його шукати.

 Їжак проплив ще й через розкішні передмістя морських зірок, а насамкінець зазирнув на батьківщину молюсків. Там панувала глибока тиша, мов у найглухішій лісовій хащі. Зачинившись по своїх хатках, молюски старанно виготовляли перли. Добрий їжак і молюсків попросив подивитися, може, перстень часом закотився (( до чиєїсь хатки чи майстерні.

 Строкатий світ на морському дні почав шукати пропажу.

 Корали обнишпорили все своє рожеве місто. Губки ретельно вимили кожну заглибинку у своїх будиночках. Молюски обстежили всі скриньки, де зберігалися перли. Морські губки, мов принцеси, у колісницях, до яких було запряжено раків, шукали перстень. Та дарма. І коли вже всі втратили надію, одна маленька губка вгледіла щось блискуче в коші старого павука. Вона сказала йому ввічливо:

- Зупиніться, прошу вас, здається, ви носите в коші загублену золоту річ.

Старий морський павук розсміявся:

- А я й сам її шукаю. Оце сміхота, якщо ношу її на плечах, не підозрюючи про це.

  Губка справді знайшла в коші перстень. Подякувавши ((( старому павукові, помчала вона до їжака.

  А він миттю піднявся на берег, де сиділа вся у сльозах дівчинка. Обережно, щоб вона не помітила, поклав їжак перстень біля її руки на пісок. І пірнув у морські глибини. Тільки-но він зник, дівчинка помітила свій перстень. Схопила його і щаслива побігла додому. Вона й гадки не мала, що все зробили для неї добрі мешканці моря (390 сл.).

                 Десанка Максимович 

                 Переклад із сербохорватської Людмили Петік

 

варіанти відповідей

казка

оповідання

літературна казка

Запитання 2

Хто зняв перстень з руки дівчинки?

варіанти відповідей

рибка

пустунка- хвиля

морський їжак

Запитання 3

Хто допоміг дівчинці шукати перстень?

варіанти відповідей

молюски

мешканці моря

морський їжак

Запитання 4

Хто допомагав морському їжаку у пошуку перстня?

варіанти відповідей

мешканці коралового містечка

губки

восьминоги

морські анемони

молюски

краби

Запитання 5

Що робили корали ?

варіанти відповідей

обстежили скриньки

обнишпорили своє рожеве місто

Запитання 6

Що робили молюски?

варіанти відповідей

обстежили скриньки

вимили кожну заглибинку у своїх будиночках

Запитання 7

Хто знайшов перстень дівчини?

варіанти відповідей

морський павук

губка

молюски

Запитання 8

Тема твору:

варіанти відповідей

розповідь про мешканців моря

розповідь про пошуки перстня мешканцями морського дна.

розповідь про дівчинку

Запитання 9

Основна думка твору:

варіанти відповідей

Без допомоги морських мешканців дівчинка не знайшла б свого перстня. 

Твоя допомога може зробити щасливим того, хто почувався нещасним. 

Гуртом завжди можна безкорисливо допомогти тому, хто цього потребує.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест