І. Прочитай текст:
« Найласкавіші руки»
Маленька дівчинка приїхала з мамою у велике місто. Пішли вони на базар. Дівчинка побачила щось цікаве. На радощах заплескала в долоні. І загубилась в юрбі. Загубилася і заплакала:
– Мамо!.. Де моя мама?
Люди оточили дівчинку і питають:
– Як тебе звуть, дівчинко?
– Оля.
– А маму як звуть? Скажи ми зараз її знайдемо.
– Маму звуть … Мама … матуся.
– Люди усміхнулись і знову питають:
– Ну, скажи, які в твоєї мами очі: карі, сині, блакитні, сірі?
– Очі в неї … найдобріші …
– А коси? Які в мами коси – чорні, русі?
–Коси … найкрасивіші …
Знов усміхнулися люди. Питають:
– Ну, скажи, які в неї руки? Може, якась родимка у неї на руках є, згадай.
– Руки у неї … найласкавіші.
Пішли люди й оголосили по радіо: «Загубилася дівчинка. У її мами найдобріші очі, найкрасивіші коси, найласкавіші в світі руки».
І мама знайшлася.
В.Сухомлинський
ІІ. Дай відповідь на питання:
1. З ким приїхала маленька дівчинка у місто?
1. Як звали маленьку дівчинку?
1. Чому заплакала Оля?
4. Що сказала Оля про мамині очі?
5. Встав у речення пропущене слово.
Маленька дівчинка приїхала з мамою у______________ місто.
1. Встанови, будь ласка, послідовність подій у тексті.
7. Познач, будь ласка, речення, яке не зустрічалося у тексті.
1. Які слова описують Олю?
Що потрібно робити, якщо ти загубився?Що необхідно знати?
Познач словосполучення вжиті в переносному значенні.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома