Робота з термінами до теми "Подразливість". Профільний рівень.

Додано: 11 жовтня 2024
Предмет: Біологія, 11 клас
15 запитань
Запитання 1

Подразливість -це

варіанти відповідей

здатність організмів переходити в діяльний стан зі стану фізіологічного спокою у відповідь на дію певних факторів;

процес дії подразника;

несвідома реакція організму на подразнення, яка відбувається за участі нервової системи;

адаптація до ситуацій, яка постійно виникає упродовж життя організмів певного виду.

Запитання 2

Рецептор-це

варіанти відповідей

нервові структури з особливо високим ступенем подразливості, що перетворюють певні види енергії на біоелектричний потенціал - нервовий імпульс;

 спеціальні клітини, що входять до складу нервової системи;

спеціальні структури для передачі збудження між клітинами збудливих тканин;

білкові молекулами, які розташовані на цитоплазматичній мембрані.

Запитання 3

Ліганд - це

варіанти відповідей

молекули певних речовин, що спроможні оборотно зв’язуватися з рецепторами клітинної мембрани нековалентними зв’язками;

речовина, що має специфічну ферментну активність і може запускати каскад реакцій;

внутрішньо клітинні рецептори;

гуморальні регулятори певних процесів у певних органах і системах.

Запитання 4

Фототропізм -це

варіанти відповідей

 зміна напряму росту органів рослин у відповідь на однобічну дію світла;

фізіологічна реакція організмів на добовий ритм освітлення;

 рухи, спричинені зміною освітленості;

рухи «засинання», спричинені одночасним зменшенням температури й освітленості.

Запитання 5

Фотоперіодизм - це

варіанти відповідей

фізіологічна реакція організмів на добовий ритм освітлення;

рухи «засинання», спричинені одночасним зменшенням температури й освітленості;

рухи, спричинені зміною освітленості;

зміна напряму росту органів рослин у відповідь на однобічну дію світла;

Запитання 6

Геотропізм - це

варіанти відповідей

здатність різних органів рослин рости та розташовуватися певним чином відносно сил гравітації;

ненаправлені стосовно подразника рухи органів рослин;

ростові рухи, що спричиняють ритмічні коливання та скручування органа навколо напряму дії зовнішнього чинника;

зміни положення частин рослини, зумовлені нерівномірним наростанням клітин у складі певного органа.

Запитання 7

Настії - це

варіанти відповідей

 рухи, напрям яких не пов’язаний із напрямом дії зовнішнього подразника;

 рухи, спрямовані вздовж напряму дії зовнішнього чинника — світла, тепла, земного тяжіння;

напруження клітини, спричинене тиском її вмісту на оболонку;

рухові реакції клітин у відповідь на подразник, що діє з одного боку.

Запитання 8

Таксис - це

варіанти відповідей

рухові реакції клітин у відповідь на подразник, що діє з одного боку;

 рухи, напрям яких не пов’язаний із напрямом дії зовнішнього подразника;

рухи, спрямовані вздовж напряму дії зовнішнього чинника — світла, тепла, земного тяжіння;

напруження клітини, спричинене тиском її вмісту на оболонку.

Запитання 9

Сенсорна системи (аналізатори) - це

варіанти відповідей

спеціалізовані органи, через які нервова система отримує подразнення із зовнішнього і внутрішнього середовищ і сприймає ці подразнення у вигляді відчуттів;

поєднання між собою рецепторів сенсорних систем і робочих органів, котрі забезпечують відповідь на подразнення;

сигнальна система, яка дозволяє передати подразник через символи, слова які не має прямого відношення до об’єкта; 

сукупність різних взаємопов'язаних нервових структур тварин та людей, яка забезпечує взаємопов'язану регуляцію діяльності усіх систем організму та реакцію на зміну умов внутрішнього та зовнішнього середовища.

Запитання 10

Збудливість - це

варіанти відповідей

здатність відповідати на дію подразника збудженням;

сукупність різноманітних форм нервової діяльності, у якій бере участь різні ділянки кори головного мозку;

Запитання 11

Рефлекс - це

варіанти відповідей

реакція нервової і м’язової систем на подразнення, яка відбувається за участі центральної або вегетативної нервової системи

процес дії подразника на організм;

здатність організмів переходити в діяльний стан зі стану фізіологічного спокою у відповідь на дію певних факторів;

здатністю відповідати на дію подразника збудженням.

Запитання 12

РЕФЛЕКТОРНА ДУГА - це

варіанти відповідей

функціональна структура, до складу якої входять нейрони нервової тканини, які з’єднують між собою рецептори сенсорних систем і робочі органи, котрі й забезпечують відповідь на подразнення;

це шлях, по якому сигнали від рецепторів передаються нейронами до центральної нервової системи;

 спеціальне з'єднання між двома нейронами або між нейроном і цільовою клітиною (наприклад, м'язовою клітиною або клітиною залози), де інформація передається від однієї клітини до іншої;

 шлях, по якому нервовий імпульс передається від ЦНС до виконавчого органу або залози.



Запитання 13

Мембранний потенціал - це

варіанти відповідей

це різниця електричних потенціалів між внутрішньою та зовнішньою сторонами біологічної клітини.

сприйняття подразнень та відповідь на них;

транспорт речовин крізь клітинну мембрану;

це здатність клітин збуджуватись на дію подразника.

Запитання 14

Потенціал дії - це

варіанти відповідей

короткочасні амплітудні зміни мембранного потенціалу спокою, які виникають у процесі збудження клітини;

різниця потенціалів між внутрішньою і зовнішньою боками мембрани, що виникає у всіх незбуджених клітинах;

певний час коли ділянка мембрани клітини втрачає можливість відповідати на дію подразника;

прийняття сигналів від подразників та відповіді на них.

Запитання 15

Друга сигнальна система - це

варіанти відповідей

умовні рефлекси, вироблені на слова й позначені ними поняття, дія слова, як сигналу, визначається смисловим значенням, зв'язком з певними предметами навколишнього середовища;

умовні рефлекси, вироблені на основі конкретних подразнень і сигналів від сенсорних систем;

ланцюги послідовних безумовних рефлексів, які виникають у відповідь на певне подразнення і проявляються у формі автоматичної поведінки;

система, яка отримує сигнали від подразників середовища і зумовлює адекватні реакції на них організму.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест