Розділ V. Світ інформації та мас-медіа

Додано: 29 березня 2022
Предмет: Громадянська освіта, 10 клас
Тест виконано: 519 разів
20 запитань
Запитання 1

1. Як називається нагляд і контроль держави за мас-медіа?

варіанти відповідей

А реклама

Б лобізм

В цензура

Г «джинса»

Запитання 2

2. Як називають гарантовану державою можливість людини безперешкодно висловлювати думки в мас-медіа?

варіанти відповідей

А свобода пересування

Б свобода совісті

В свобода слова

Г свобода зібрань

Запитання 3

3. Медіа — це

варіанти відповідей

А інструменти та засоби передачі будь-якої інформації з будь-якою метою

Б відомості, що прийняті та усвідомлені споживачем і визнані ним як важливі

В вид інформації, розрахований на масового споживача

Г засоби поширення інформації для масового споживання

Запитання 4

4. Що із запропонованого НЕ є ознакою медіатексту?

варіанти відповідей

А вторинність

Б завершеність

В потокове виробництво

Г колективне виробництво

Запитання 5

5. Яка основна відмінність соціальної реклами від інших її видів?

варіанти відповідей

А спрямованість на широкі кола населення

Б фінансується благодійними організаціями або державою

В не розрахована на отримання прибутку в кінцевому результаті

Г створюється задля використання в політичній боротьбі

Запитання 6

6. Основоположним принципом якого підходу до пояснення свободи слова є те, що людська гідність не може бути забезпечена без свободи слова?

варіанти відповідей

А ліберального

Б утилітарного

В позитивістського

Г демократичного

Запитання 7

7. Що з наведеного нижче вважається головним принципом роботи професійного журналіста?

варіанти відповідей

А виховування патріотичних громадян своєї країни

Б формування суспільної думки, корисної для загального блага

В забезпечення читачів інформацією, що відповідає їхнім смакам та очікуванням

Г надання читачам цінної, повної, достовірної інформації

Запитання 8

8. Цензура в демократичних суспільствах характеризується

варіанти відповідей

А втручанням держави у творчу діяльність митців задля недопущення поширення небажаних для влади ідей

Б обмеженням поширення відомостей, що зображують владу в негативному світлі

В забезпеченням стабільності державного ладу поряд із дотриманням прав і свобод людини

Г існуванням системи обов’язкових дозволів, сертифікацій, реєстрацій, ліцензій, які мають отримати мас-медіа для роботи

Запитання 9

9. Як у середовищі журналістів називають приховану рекламу?

варіанти відповідей

А «джинса»

Б фейк

В медіа

Г маніпуляція

Запитання 10

10. Якщо в медіатексті активно використовують емоційно забарвлені слова, оцінні судження, заклики до конкретних дій, він є

варіанти відповідей

А професійним

Б неупередженим

В маніпулятивним

Г інформативним

Запитання 11

11. Наявність чого з переліченого в медіатексті рекомендують вважати ознакою його достовірності?

варіанти відповідей

А даних соціологічних досліджень

Б двох або більше джерел інформації

В коментарів експертів

Г цитат з офіційних документів

Запитання 12

12. Доступність із найвіддаленіших куточків планети до єдиного інформаційного простору найповніше забезпечує

варіанти відповідей

А реклама

Б преса

В телебачення

Г Інтернет

Запитання 13

Що називають Інформаційною безпекою?

варіанти відповідей

Сукупність засобів і методів віддаленого зберігання й опрацювання даних

Сукупність заходів для захисту даних та інформаційної системи від випадкових або навмисних пошкоджень та несанкціонованого доступу

Норми поведінки осіб у інформаційному просторі

Сукупність антивірусних програм

Запитання 14

Підкуп журналістів, проплачені матеріали або навмисне прихована реклама - це ...

варіанти відповідей

"джинса"

“жовта преса”

порушення журналістської етики

корупція

Запитання 15

Що з наведеного нижче вважається головним принципом роботи професійного журналіста?

варіанти відповідей

забезпечення читачів інформацією, що відповідає їхнім смакам та очікуванням

надання читачам цінної, повної, достовірної інформації

формування суспільної думки, корисної для загального блага

виховування патріотичних громадян своєї країни

Запитання 16

Вкажіть 2 ознаки маніпулятивниx медіатекстів:

варіанти відповідей

використання емоційно забарвлениx слів

найчастіше це коротке повідомлення

обов'язково містить коментар 2 і більше осіб

відсутність достовірних джерел інформації

не містить оціночниx суджень

Запитання 17

Інформаційна війна це (2 правильні відповіді)

варіанти відповідей

це сукупність інформаційних дій застосованих сторонами, які протистоять одна одній, для досягнення певних цілей.

ви́кладення інформації у спосіб, який формує у суспільстві чи групі людей потрібну точку зору, громадську думку, хід взаємодоповнюючих логічних думок, вичерпну систему поглядів щодо окремих питань на користь організатора інформаційної пропаганди.

глобальна геополітична, економічна та ідеологічна конфронтація між країнами, народами, суспільством;

усі відповіді правильні.

Запитання 18

Виберіть із переліку три пункти, що позначають кіберзлочини(3шт):

варіанти відповідей

використання комп’ютерних мереж для організації терористичних актів

надання лікарських консультаційних послуг через Інтернет

незаконне поширення інтелектуальної власності

поширення в Інтернеті протиправної інформації

виробництво та використання крипто валюти

незаконне заволодіння комп’ютерною технікою

поширення суперечливої з точки зору моралі інформації

Запитання 19

Особа, яка зламує та проникає у системи даних, не маючи на це дозволу.

варіанти відповідей

Копірайтер

Програміст

Хакер

Сепаратист

Запитання 20

Вкажіть 3 позитивні фактори використання інтернету

варіанти відповідей

В інтернеті можна зависати весь день, і не допомагати вдома

інтернет безцінне сховище людського досвіду та корисної інформації

Інтернет дає змогу навчатися.

В інтернеті можна переглядати заборонені телебаченням відео.

інтернет дає змогу створювати фейки, чинити кіберзлочини.

Інтернет часто забирає значно більше часу, ніж потрібно.

Інтернет є спрощеним джерелом спілкування з друзями, близькими, рідними, та засобом поділу корисної інформації з іншими.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест