РОЗДІЛ V. Світ інформації та мас-медіа (Тематичний контроль)

Додано: 6 жовтня 2021
Предмет: Громадянська освіта, 10 клас
Тест виконано: 891 раз
32 запитання
Запитання 1

Як називається нагляд і контроль держави за мас-медіа?

варіанти відповідей

реклама

лобізм

цензура

"джинса"

Запитання 2

Як називають гарантовану державою можливість людинибезперешкодно висловлювати думки в мас-медіа?

варіанти відповідей

свобода пересування

свобода совісті

свобода слова

свобода зібрань

Запитання 3

Медіа - це

варіанти відповідей

інструменти та засоби передачі будь-якої інформації з будь-якою метою

відомості, що прийняті та усвідомлені споживачем і визнані ним як важливі

вид інформації, розрахований на масового споживача

засоби поширення інформації для масового споживача

Запитання 4

Що із запропонованого НЕ є ознакою медіатексту?

варіанти відповідей

вторинність

завершеність

потокове виробництво

колективне виробництво

Запитання 5

Яка основна відмінність соціальної реклами від інших її видів?

варіанти відповідей

спрямованість на широкі кола населення

фінансується благонадійними організаціями або державою

не розрахована на отримання прибутку в кінцевому результаті

створюється задля використання в політичній боротьбі

Запитання 6

Основоположним принципом якого підходу до пояснення свободи слова є те, що людська гідність не може бути забезпечена без свободи слова?

варіанти відповідей

ліберального

утилітарного

позитивістського

демократичного

Запитання 7

Що з наведеного нижче вважається головним принципом роботи професійного журналіста?

варіанти відповідей

виховування патріотичних громадян своєї країни

формування суспільної думки, корисної для загального блага

забезпечення читачів інформацією, що відповідає їхнім смакам та очікуванням

надання читачам цінної, повної, достовірної інформації

Запитання 8

Цензура в демократичних суспільствах характеризується...

варіанти відповідей

втручанням держави у творчу діяльність митців задля недопущення поширення небажаних для влади ідей

обмеженням поширення відомостей, що зображують владу в негативному світлі

забезпеченням стабільності державного ладу поряд із дотриманням прав і свобод людини

існуванням системи обов'язкових дозволів, сертифікацій, реєстрацій, ліцензій, які мають отримати мас-медіа для роботи

Запитання 9

Як у середовищі журналістів називають приховану рекламу?

варіанти відповідей

"джинса"

фейк

медіа

маніпуляція

Запитання 10

Якщо в медіатексті активно використовують емоційно забарвлені слова, оцінні судження, заклики до конкретних дій, він є

варіанти відповідей

професійним

неупередженим

маніпулятивним

інформативним

Запитання 11

Наявність чого з перелічених в медіатексті рекомендують вважати ознакою його достовірності?

варіанти відповідей

даних соціологічних досліджень

двох або більше джерел інформації

коментарів експертів

цитат з офіційних документів

Запитання 12

Доступність із найвіддаленіших куточків планети до єдиного інформаційного простору найповніше забезпечує

варіанти відповідей

реклама

преса

телебачення

інтернет

Запитання 13

Щоб протидіяти негативному впливу інформації, слід розвивати навички .....


варіанти відповідей

критичного мислення

фантазії

оперативного розшуку

креативності

Запитання 14

Меседж - це ...

варіанти відповідей

текстове повідомлення

ключове повідомлення медіатексту

сучасна програма для швидкого обміну повідомленнями

будь-яка медіапродукція ЗМІ

Запитання 15

Спосіб маніпуляціі, за яким повідомляється тільки частина відомостей, а решта ретельно приховується - це ...

варіанти відповідей

поєднання правди і брехні

поворотний удар

дозування інформації

затягування часу

Запитання 16

Вкажіть 2 ознаки маніпулятивниx медіатекстів:

варіанти відповідей

відсутність достовірних джерел інформації

найчастіше це коротке повідомлення

використання емоційно забарвлениx слів

обов'язково містить коментар 2 і більше осіб

не містить оціночниx суджень

Запитання 17

Форма комунікації, спрямована на поширення фактів, аргументів, чуток та інших відомостей для впливу на суспільну думку на користь певної спільної справи чи громадської позиції - це ...

варіанти відповідей

маніпуляція

фейк

пропаганда

реклама

Запитання 18

Назвіть основні етапи розвитку мас-медіа

варіанти відповідей

винахід друкарства, поява газет, винахід мобільного зв'язку

винахід писемності; винахід друкарства; винахід мобільного зв'язку

винахід писемності; винахід друкарства; поява радіо, телебачення та Інтернету

поява радіо; винахід телебачення; поява Інтернету

Запитання 19

Фішинг - це ...

варіанти відповідей

поширення через Інтернет протиправної інформації (наклепу, матеріалів порнографіч­ного характеру)

непра­вомірне, шкідливе втручання в роботу різних 

комп’ютеризованих систем

ви­користання комп’ютерних мереж для плану­вання й підготовки терористичних актів та інших діянь, що загрожують суспільній без­пеці

виманювання в користу­вачів мережі персональних даних, у тому чис­лі банківської інформаці

Запитання 20

Установіть відповідність між термінами та їхніми тлумаченнями

А. пропаганда

Б. маніпуляція

В. новини

Г. фейк

1. підробка у широкому сенсі, перекладається як «підробний, фальшивий»

2. техніка свідомого використання інформації заради формування певного погляду, ставлення до певної особи або явища.

3.форма комунікації, спрямованої вплинуть на ставлення населення до певного питання

4. не просте висвітлення реальності, а соціально сконструйована, відредагована реальність.

варіанти відповідей

1-Г, 2-А, 3-Б, 4-В

1-Г, 2-Б, 3-А, 4-В

1-А, 2-Б, 3-В 4-Г

1-В, 2-Г, 3-А, 4-Б

Запитання 21

Прочитайте і визначте, де у наведених реченнях

А. факт

Б. думка

В. судження

Г. упередження

 

1. Сьогодні я прийшов/прийшла до школи на другий урок

2. Я не підтримую учнів, які не здатні прийти на перший урок

3. От ти завжди пропускаєш найцікавіші заняття

4. Мені більше подобається приходити на другий урок.

варіанти відповідей

1-Б, 2-А, 3-Г, 4-В

1-А, 2-В, 3-Г, 4-Б

1-В, 2-Б, 3-А, 4-Г

1-Г, 2-В, 3-Б, 4-А

Запитання 22

Подія, що реально сталася, - це … 

варіанти відповідей

Стереотип

упередження

факт

фейк

Запитання 23

Кому належить вислів "Хто володіє інформацією, той володіє світом"?

варіанти відповідей

Уінстон Черчіль

Луї Амстронг

Карл Лейбніц

Михайло Грушевський

Запитання 24

До якої функції мас-медіа належить висловлювання різних точок зору на певні явища, пошук однодумців?

варіанти відповідей

Формування громадської думки

Інформаційна

Комунікативна

Управлінська

Запитання 25

Кібер - це префікс, що утворює слова зі значенням повязаний із

варіанти відповідей

цифровим світом, комп'ютерами, інтернетом

банківською справою, фінансами

комунікацією, вербальним та невербальним спілкуванням

маніпулюванням інформацією, "джинсою"

Запитання 26

Щорічне дослідження незалежності мас - медіа, що оцінює ступінь свободи друку, радіо Інтернету в усьому світі, це -

варіанти відповідей

індекс популярності преси

індекс свободи преси

індекс незалежності преси

індекс якості преси

Запитання 27

Який документ регламентує діяльність ЗМІ?

варіанти відповідей

Конституція України

Європейська Хартія

Закону України «Про інформацію»

Статут територіальної громади

Запитання 28

Папа Римський Франциск говорив:"Найбільші гріхи медіа- це ті , що йдуть дорогою брехні, і їх є три: дезінформація, очорнення та знеславлення. А найважчий із них це-........"

варіанти відповідей

Очорнення

Дезінформація

Знеславлення

Запитання 29

Отже, Інтернет має два "обличчя":

варіанти відповідей

серйозне

корисне

загадкове

небезпечне

Запитання 30

Що не можна повідомляти в Інтернеті? (Три варіанти)


варіанти відповідей

Своє ім'я

Улюблену музичну групу

Домашню адресу

Своє хоббі

Час, коли з сім'єю від'їзджаєте у відпустку

Пароль

Запитання 31

Скільки часу можна користуватись комп'ютером підлітку для розваг, без шкоди для здоров'я?

варіанти відповідей

1, 5 год.

3 год.

4 год.

10 год

Запитання 32

Позначте правила безпечного користування Інтернетом: (Три відповіді)

варіанти відповідей

не змінюйте налаштування Інтернетом самостійно

повідомляйте та оприлюднюйте без дозволу близьких особисту інформацію

не заходьте на підозрілі сайти, якщо про це попереджує захист комп'ютера

відповідайте на будь які інформаційні повідомлення

не заважайте іншим користувачам, не робіть протизаконних вчинків в Інтернеті

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест