Розрізнення прислівників і співзвучних сполук. Правила написання їх.

Додано: 9 березня 2023
Предмет: Українська мова, 10 клас
Тест виконано: 70 разів
9 запитань
Запитання 1

Вибери варіанти відповіді, у яких виділені слова є прислівниками й пишуться з дефісом

варіанти відповідей

розділити по/братньому

прогулявся по/болгарському курорту

поїхали по/турецькому берегу

паста по/болонському

Запитання 2

(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків. (3) У/середині росте трава, з квітками рясно помішана, та стоїть із десяток вуликів. (4) Сонце кидає з/верху хвилі тепла і золоті бджоли бринять у повітрі. (5) Ось щось торкнулося моєї руки: це одна з бджілок неспішно поповзла по/моєму ліктю. (6) А я стою, затамувавши подих і […].


Окремо в тексті пишеться сполука слів

варіанти відповідей

на/зустріч

у/середині


з/верху

по/моєму

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Гордий птах змахнув крильми і злетів,  на/зустріч йому летіла інша птаха. (2) Він уважно приглядався до всього, що було внизу. (3) Птах мав (…) зір і добре бачив, як люди збивалися з ніг, поралися по городах, згрібаючи на купи сухе картоплиння та спалюючи його разом із зів’ялим листям. (4) Дим від вогнищ тягнуло в долину, але він не стелився пасмами, а зразу ж піднімався до/гори підфарбовуючи все небаченою досі прозоро-блакитною аквареллю. (5) А небо, навпаки, залишалося високим і чистим, і в тій височині розкошланими клаптями вати плавали невеликі хмарки.

Окремо в тексті пишеться сполука слів

варіанти відповідей

на/зустріч

до/гори

Запитання 4

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3). А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над (…), уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

по/особливому

по/зимовому

по/своєму

по/іншом

Запитання 5

(1) Люко Дашвар пише неприкриту правду про чоловіків, жінок, дітей, тобто про нас із вами. (2) Авторка «зліплює» людей до/купи в одне неймовірне ціле – і виходять, здавалося б, фантастичні, а насправді цілком реальні історії. (3) Її романи ніби знаєш на/пам’ять, адже «ковтаєш» за одну ніч, а потім вони ще довго звучать у твоїй голові. (4) Іноді читати стає важко, але ти примушуєш себе рухатися вперед, сторінка за сторінкою, на/зустріч болю й захвату. (5) Разом з героями ми підіймаємося на/гору людських страждань, і падаємо вниз, чудово розуміючи, що все в цих книгах справжнє.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

на/пам’ять

на/зустріч

на/гору

до/купи


Запитання 6

У якому реченні "до дому" треба писати окремо

варіанти відповідей

До/дому було вже зовсім близько.

До/дому хотілося вже всім.

Нарешті потрапили до/дому.

Вони поспішали до/дому.

Запитання 7

Виділена сполука не є прислівником, її треба писати окремо

варіанти відповідей

Вони в/двох хутенько піднялись на гору

У/перше ми зустрілися давно

Поїхали спочатку в/перше село, потім - далі

Запитання 8

Виділена сполука не є прислівником, її треба писати окремо в рядку

варіанти відповідей

Удосвіта дві хмароньки зустрілися в/горі

На/дворі повітря було особливо чисте, бадьоре

З/верху гори відкривається чудовий краєвид

Запитання 9

Виділені сполуки не є прислівниками і їх треба писати окремо в рядку


варіанти відповідей

працював у/день; подарував у/день народження

зал на/багато читачів; збільшити на/багато місць

їхати по/новому мосту; почати жити по/новому

повернути в/бік; їхати в/бік Донецька

знаходити в/купі піску; зростати в/купі

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест