«Арфами, арфами –
Золотими, голосними обізвалися гаї. Самодзвонними
Йде весна…». Автором запропонованого вірша є:
Автор поезії «У теплі дні збирання винограду» – представник
Звук подається забарвленим, колір озвученим, зорові образи чергуються зі слуховими в першій збірці
Я ваші очі пам'ятаю, як музику, як спів…і раптом небо, шепіт гаю. О ні! То очі Ваші…» Рядки взято з поезії:
Із зображенням на картині пов'язаний твір:
Ініціатором літературної дискусії 1925-1928 рр. був
Трагічні події під Крутами відтворив у своїй поезії:
«Золотими, голосними» арфами у вірші П. Тичини гаї вітають:
Образ дівчини з поезії "У теплі дні збирання винограду" - це символ
Піком сталінських репресій став рік
За жанром “Пам’яті тридцяти” – це...
Індивідуально-авторський стиль, який отримав назву «кларнетизм» проявляється в поезії
Слова «дитинно, злотоцінно» в поезії «О панно, Інно…» – це
Про кого з поетів В. Стус написав розвідку «Феномен доби, або сходження на Голгофу слави…»
Був організатором футуристичного руху в українській літературі
Біблійний образ, який фігурує у поезії «Пам’яті тридцяти»
Головний мотив поезії «О панно, Інно…»
Літературна течія, проголошена єдино можливою у радянській літературі, ознаками якої є партійність, інтернаціоналізм, заангажованість:
В поезії Є. Плужника «Ніч.., а човен – як срібний птах!» зображуються картини:
Установіть відповідність між характеристикою ліричного героя та назвою поезії
1 веселий енергійний юнак, що уявляє себе духом із потойбіччя
2 уміє бачити навколо прекрасне, милуватися природою; обдарований, ніжний, емоційний; водночас прагне нового, змін, боротьби
3 це збірний образ тридцяти юних захисників України, які загинули за незалежність Батьківщини
4 ліричний герой, знаючи мінливу долю, не відмовляється навіть від короткої миті щастя, народженої усвідомленням величної краси світобудови
А «Пам’яті тридцяти»
Б «Арфами, арфами...»
В «Ніч… а човен – як срібний птах!..»
Г «Запрошення»
Установіть відповідність її назвою поезії та її основним мотивом
1 «Місто»
2 «Запрошення»
3«Бажання»
4 «Арфами, арфами...»
А заклик старшого покоління інтелігенції знайти спільну мову з молодими митцями
Б упевненість ліричного героя в тому, що, лише перевернувши світ з ніг на голову, можна поставити все на свої місця
В гімн весні, молодості, вірі в щастя
Г відтворення зачарування містом
Установіть відповідність між художніми засобами та прикладами
1 епітети
2 метафори
3 порівняння
4 риторичне звертання
А «О, золоті далекі будні Серед родючих вільних нив!»
Б «росила землю кров»
В «твій погляд... ніби пролісок... немов трава... неначе спогад»
Г «золоті далекі будні», «дідок нудний»
Установіть відповідність між автором твору та його поезією
1 М. Семенко
2 П. Тичина
3 Є. Плужник
4 М. Рильський
А Гукнула свіжо й весело на мулів,
І чутно уші правий з них прищулив,
І знявся пил, немов рожевий дим.
Б Вір і наслідуй. Учневі негоже
Не шанувати визнаних взірців,
Бо хто ж твоїй науці допоможе
На певний шлях ступити з манівців?
В Стану я, гляну я —
скрізь поточки як дзвіночки, жайворон
як золотий
З переливами.
Г …життєдать
життєрух
життєбензин
авто
трам…
Літературний напрям, який знайшов вияв у використанні античних тем i сюжетів, міфологічних образів i мотивів, у проголошені гасел «чистого мистецтва» й культу художньої форми, позбавленої суспільного змісту, земних насолод тощо – ...
У рядках
О панно Інно, панно Інно!
Я – сам. Вікно. Сніги...
Сестру я Вашу так любив –
Дитинно, злотоцінно...- провідним художнім засобом є ...
Приклад самопожертви молодих патріотів заради Батьківщини звучить у вірші...
Літературне угрупування, до якого належав М. Рильський ...
М. Драй-Хмара назвав неокласиків «гроном п’ятірним нездоланих співців». Він мав на увазі ...
Визначте автора цих рядків:
Узори надвесняних тонких віт,
Твій погляд, ніби пролісок несмілий,
Немов трава, що зеленить граніт,
Неначе спогад нерозумно-милий...
Чотирнадцятирядкова строфа п’яти- або шестистопного ямба, що складається з двох чотиривіршів і двох тривіршів із римуванням, називається ...
Поезія «Пам’яті тридцяти» належить до лірики
Який художній засіб П.Тичина використав у рядках
Квітне сонце, грає вітер
І Дніпро-ріка?
Образи вікно, сніги, небо, очі з поезії П. Тичини:
"Розстріляне відродження"-це
Літературний напрям, що характеризується радикальним новаторством і схильністю до експериментів
Човен у поезії "Ніч... а човен - як срібний птах!.." символізує
В уривку
Вчись у природи творчого спокою
В дні вересневі. Мудро на землі,
Як від озер, порослих осокою,
Кудись на південь линуть журавлі.
є такі художні засоби
Що єднає ліричних героїв віршів М.Рильського «У теплі дні збирання винограду» та «Солодкий світ»
Укажіть правильну відповідність "Поет - портрет":
1.М.Семенко,
2. П.Тичина,
3. М.Рильський,
4. Є.Плужник.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома